Mars 2007
Undrade om det inte fanns någon tråd för denna månad? Eller har jag bara missat den??
Undrade om det inte fanns någon tråd för denna månad? Eller har jag bara missat den??
Är det någon som har tips på vad man kan dekorera med i mars, det känns som att sommaren o framför allt hösten kan erbjuda så mycket mer i form av kottar o löv o mossa o blablabla...läser man här ser man bara höstpynt! grrr!
Snöflingor i alla möjliga former utom det naturella är det naturliga i mars
Marskatt: vilken tid gifter ni er i Frösö kyrka den 3e???
ehjärtac
Som sagt. Tulpaner hör ju mars och våren till. Beror ju lite på var i sverige man bor kanske, om våren ebörjar vara på väg eller inte. Själv bor jag i västerbotten och ska ha vita tulpaner .
Ljus kan an ju ha hur många som helst av på vintern när det är mörkt, läste nånstans att man kunde pensla frukt med äggvita och sedan rulla dem i socker så de ser frostbitna ut.
Gör en blomsterbåge av gran, en och tallris, på martha stewarts hemsida finns det en massa julpyssel som säkert går att använda till ett marsbröllop typ hur man gör istappar av silverfolie m.m www.marthastewart.com/
Nu måste jag hejda mig... medan jag ligger på topp
Nynnie
Nej inte hejda, mer tips!
Eftersom vi bor i Gbg är risken stor att det snarare regnar än snöar den 3 mars så om det finns tips som ligger mer åt vår än vinterhållet så blir jag superglad!
Här är ännu en marsbrud, närmare bestämt den 31:e. Det känns lite lättare nü när jag ser att det finns fler som har samma dilemman som jag. Skor är ingen lätt uppgift då jag inte vill ha sidenskor. Tänk om det är regnigt och geggigt. Då blir de ju helt förstörda och fula. även vad man ska ha över klänningen är svårt. Men visst kan man ha bara klänningen under vigseln, mne något annat till och från kyrkan etc.
Jag är också mkt intresserad av våridéer att smycka kyrka och lokal med. Om man tar in kvistar i mars kommer de då att ha slagit ut lite efter några dagar? Had evarit fint med lite kvistar med skirt gröna vårblad blandat med några få större blommor eller tulpaner.
Vi kommer att gifta oss i Söderköping och ha middagen på Löfstad sloot utanför Norrköping.
Teta
Jag ska ha mormorskängor på mig. Nu bor jag visserligen i Västerbotten men jag gissar att det inte är sommarvarmt hos er heller i mars . Jag resonerar så att det ändå är få som ser skorna och ska jag dansa senare på festen så behöver jag ordentliga skor för detta.
Är det inte konstigt att det inte finns ett större utbud på Brudskor?
Fru mars
kl 15. Är det ni som har kl 17?!
Jajjemen, kl 17 är spikat! Lagom till solen går ner...
Vad kul! Vi blir kvar ute vid kyrkan en stund (om vädret tillåter) så då kanske vi springer på varandra! Hur gör ni med middag o sånt sen? Frisör? Fotograf? Antar att ni tänker fotografera innan vigseln, själva funderar vi på inomhusfoton innan vigseln o ev utomhus efteråt. Är du från Östersund? Många frågor blev det...
Då lär vi nog stöta på varandra Vi kommer fotografera oss vid kyrkan innan bröllopsakten så det är nog strax efter det att ni borde komma ut om eran vigselakt tar typ 30-45 min?? Vi har bokat lokal precis i närheten och håller just nu på att träffa potentiella cateringföretag. Spännande må jag säga.
Jag kommer inte från Östersund men min blivande gör. Frisören är en kompis till en kompis som just öppnat egen salong. Är du själv från Östersund? Hur går eran planering (var ska ni vara, fotograf, mat etc)?