• Litenjag

Kärlek har ingen ålder, eller?

Eller vad säger ni?
    Tycker ni att man ska förlova sig när man har uppnått en viss ålder eller när man känner sig redo?
    Jag känner mig redo men folk jag har pratat med om det lite löst tycker jag är för ung. Självklart har jag en pojkvän som jag älskar sen en lång tid tillbaka. Tacksam för synpunkter!

• Svar på tråden Kärlek har ingen ålder, eller?
  • lillprinsessan

Jag och min karl förlovade oss när jag var 19, han 21, vi gifter oss ett halvår senare, 20 och 21...
    Känns underbart!

Så det är bara att stå på dig!

• fie84

jag va 17 och han 22 när vi förlovade oss, nu fem år senare blir det bröllop. vi är husägare sen drygt tre år. och har en son på 19månader så jag säger oxå lycka till. vi har fått många att börja prata men nu har dom insett att de är lönlöst att säga något för vi görsom vi vill i allafall... :)

• Sofia08

Jag tror att anledningen till att folk kanske reagerar är att idag är det ju vanligare att både skaffa barn och gifta sig betydligt mycket senare än när tex mina föräldrar gifte sig och skaffade barn. Mamma fick mig när hon skulle fylla 23 och de gifte sig året efter. Idag tycker jag att det var jättetidigt, då jag själv är 27 ogift och inga barn på g. Har två vänner som gifte sig i somras och nu börjar det poppa ut bebisar lite här och var, så man det börjar väl bli dax snart..Tror också att medelåldern är mycket högre i Stockholm än i mindre städer och orter. Go for it! Känns det rätt, så varför inte???

• tryswe

Tja, åsikter har de flesta om det mesta. Frågan är kanske hur mycket man ska bry sig om vad andra tycker? Jag brukar lyssna på åsikter från vänner och familj, fundera på varför de tycker som de tycker och sedan själv avgöra om åsikten var något att överväga eller förkasta.

Jag kommer att gifta mig vi 33 års ålder, alltså senare i livet än alla andra i denna tråden hittills. Och jag har vänner som gift sig med en partner som i stället är betydligt ÄLDRE än de själva. Jag har också vänner som aldrig haft någon annan pojvän/flickvän än varandra sedan de var 15, som sedan gift sig och nu i 30+ åldern har barn och fortfarande älskar varandra. Och andra vänner förlovade sig i 18-årsåldern och separerar nu när vi andra i bekantskapskretsen gifter oss... Det finns alla varianter.
    Så jag tror inte att det är åldern som avgör hur äktenskapet blir, utan personligheten hos de som gifter sig.

• InaHjärtarAdam

känns det rätt så är det väl mer fel att INTE gifta sig bara för att omgivningen tycker att det är bättre?
    jag kommer vara 23 när jag gifter mig, och min man 25. för oss känns det lagom.

min bror gifte sig när han var 20. då hade han en son och barn nummer2 på G. när han var 25 var han fyrabarnspappa. min bror och hans fru är fortfarande gifta och jag har hört det viskas om att dom ska gifta om sig igen på deras 20årsdag... dom är och har varit superlyckliga ihop hela tiden trots mycket motgångar osv..

det är väl olika för alla såklart men jag tycker att ni ska göra som ni själva känner är bäst. det är det enda rätta!

• maljor

vi var 16 och 17 när vi vart tillsammans och förlovade oss 9 månader senare (3 veckor efter att vi hade fyllt 17 och 18) och nu blir vi 22 och 23 om 4 veckor =) vi gifter oss nästa år..

tycker inte alls att du är för ung, älskar man någon så gör man och jag vet folk som fick barn när hon var 14 (och gifte sig då eftersom de fick tillstånd av staten) och de är fortfarande tillsammans typ 35 år senare

• maljor

ska ju inte va en gubbe med solglasögon utan stå 18 där

• Litenjag

Tack för alla svar! Vad glad jag blir av alla positiva svar! Tack igen!

• 26maj2007

jag var 21 och min blivande var 27 när vi förlova oss.

Vi har två barn och gifter oss i maj då vi varit ihop 9 år.

• Pomodoro

Min Mr Right kommer vara 24 nar och jag 28 nar vi slar till. Jag ar lite radd att han skall vakna en dag och kanna att han har missat nagit i livet, typ att festa och traffa massa flickor, men han verkar vara nojd som det ar. Vi ar alla olika, jag ar glad att jag har festat loss och "provat" lite olika killar innan jag bestamde mig.

Svar på tråden Kärlek har ingen ålder, eller?