• Litenjag

Kärlek har ingen ålder, eller?

Eller vad säger ni?
    Tycker ni att man ska förlova sig när man har uppnått en viss ålder eller när man känner sig redo?
    Jag känner mig redo men folk jag har pratat med om det lite löst tycker jag är för ung. Självklart har jag en pojkvän som jag älskar sen en lång tid tillbaka. Tacksam för synpunkter!

• Svar på tråden Kärlek har ingen ålder, eller?
  • slatka

Jag håller med att kärleken har ingen ålder. Var själv var jag 21 när jag förloravade mig.

• Litenjag

Vad bra! Hur gick det för dig?

• slatka

Det gick bra idag är jag 24 år har varit tillsammans i 5 år ska gifta oss till sommar då jag är 25.
    Får man fråga hur gamal är du

• hemlig snart fru

Go for it!
    Vi förlovade oss när vi var 20 år. Dröjde lääänge innan vi kom till skott med giftermålet... Det har precis nyss (12 år och 2 barn senare!!!) blivit av!

• Litenjag

Vad kul! Grattis!
    Jag är bara 18 så självklart ska vi ju vänta ett tag till. Men man kan ju inte låta bli att vara här inne och hoppas och drömma!!

• slatka

Tack.
    Känner ni att ni vill göra det så är det bara att göra.Bry dig inte om adra tycker att du är ung vem ha tgit ders beslut när de var unga. Du vet bästa vad du känner.

• Lilla Li

Vi förlovade oss i somras, efter knappt ett år tillsammans. Jag är 22 och han är 27. Det som jag tycker är "konstigt" är att folk verkar reagera på att jag är för ung - inte på att vi har varit tillsammans så kort tid. Trodde det skulle vara tvärtom...

• Fru Cinderella

Absolut inte.. vi förlovade oss i maj och ska gifta oss nu i maj vi är 22 och 23..

• Swing

Träffades unga, förlovade oss efter nästan 3 års bekantskap. Han just fyllt 20, jag skulle strax fylla. Gifte oss knappt 3 år senare vid 22 och olyckskorparna skrek HÖGT! (Det var förresten väldigt "ute" att gifta sig på den tiden, särskilt eftersom vi inte "behövde" det. 6 år efter giftermålet kom första barnet.
    Efter 28 år tillsammans älskar vi varandra mer än nånsin, har ett kanonförhållande och är jättelyckliga, så jag säger bara: Lycka till!

• ViSa

Om det känns rätt så satsa! När jag förlovade mig hade jag nyss fyllt nitton och min pojkvän var 21. Vi hade varit tillsammans i 1,5 år men allt kändes helt rätt! Nu ska vi gifta oss i maj nästa år, då kommer vi vara 22 resp. 24! Det är många som rynkar på näsan och har åsikter men vi är lyckliga och vill inte vänta bara för att andra tycker att vi är för unga!!

Svar på tråden Kärlek har ingen ålder, eller?