Ta bort leverfläckar med laser?!
Någon som tagit bort leverfläckar i ansiktet & på ryggen med laser, fick ni några fula ärr?
Jag har så många & vill så gärna ta bort dom innan bröllopet..
vad betalade ni?
Någon som tagit bort leverfläckar i ansiktet & på ryggen med laser, fick ni några fula ärr?
Jag har så många & vill så gärna ta bort dom innan bröllopet..
vad betalade ni?
Jag skar bort 2 leverfläckar på kinden och jag har fortfarande ärr efter dem och nu är det säkert 10 år sedan jag gjorde det. Visst, de är inte lika tydliga längre, men de var hemskt fula de första 3-4 åren... huuu..ska jag ta bort fler så blir det laser!
Jag har tagit bort en hel del födelsemärken. De på rygg och mage har tagits bort antingen med kniv eller "stans". Där dom sytt ser det för hemskt ut, men där dom tog med stans så syns inget alls. Har även tagit bort ett i ansiktet och eftersom jag vet att jag får fula ärr så krävde jag att dom skulle limma ihop sårkanterna. Det som syns idag är en tunn fin linje som ingen annan än jag ser.
Jag tog mina på vårdcentralen och då kostar det ju inte stora slantar
Yllo
VAd menas med stans? Fick du en remiss hsos vårdcentralen & vad kostade det?
Jag tog bort en riktigt stor på ryggen som de skar bort och sydde ihop. Det ärret syns fortfarande. "Har du blivit skjuten i ryggen eller vad är det som har hänt?" sa min sambo häromdagen. Första gången han frågat vad det är... :)
Har även tagit bort en liten utstående leverfläck på ryggen. Där knöt hon ett snöre runt, typ som en fiskelina. Meningen var att blodtillförseln dit då skulle strypas och leverfläcken "trilla bort" av sig själv när den dött. Men hennes jäkla tråd gick av flera gånger trots att hon bytte till större och större storlekar. Tillslut råkade hon dra med sig hela leverfläcken! :D Gjorde inte det minsta ont och det ärret är knappt synligt.
Gjorde också mina på vårdcentralen. Tror jag betalade ca 250 kr för alltihop.
Jag har själv skärt bort en leverfläck & jag har ett 7 cm långt ärr, så därför lägger jag mig aldirg under kniven igen!
dolly5
På vilken klinik tog du bort dina leverfläckar? Hos laserestetik eller?
Vet nån här vad det kostar att ta bort leverfläckar i ansiktet med laser? Har även några utspridda på kroppen som jag vill ta bort...Har läst att man kan behöva göra det flera ggr innan dom försvinner? Var har ni gjort det? Nån som vet nån bra klinik runt Sthlm?
Februari gäller det - Stansen är helt enkelt som ett hålslag. Dom lägger den över märket och stansar bort det. Känns inte ens och man behöver ingen bedövning
Jag ringde till min vårdcentralt och bokade in ett läkarbesök med anledning av födelsemärkena. Tog för givet att jag skulle dit först på bedömning och sedan få remiss för borttagning, men nejdå.. Jag kom dit, läkaren kikade på alla 8 märken jag ville ta bort och så plockade han fram "verktygen" och tog bort allihopa direkt
Priset.... 120 kr, vanligt läkarbesök (fast nu tror jag att det kostar lite mer på vårdcentralen)
Yllo
Jag har nämligen fått höra att eftersom de är godartade så tar de inte bort de, eftersom att det blir ett skönhetsingrepp.
Men jag ska genast ringa & dubbelkolla
Många här har tydligen fått fula ärr efter laser..jag har ju som sagt var tagit bort massvis själv och har inte fått ett ända ärr..Jag tror att det beror alldeles på vem som tar bort dem, hur mycket erfarenhet den här personen har av laser. Han jag gick till hade hållt på med laser sen den kom..och jag tror att det är jätteviktigt för annars är risken stor att dem tar för mycket och då blir det naturligtvis ärr!!
Hmmm... Tar för mycket??? De bränner ju bara där själva fläcken är, men hela den ytan blir ju brännskadad och på mig resulterade det i ett ärr av samma storlek som leverfläcken. Jag har även frusit och klippt bort leverfläckar, det gav samma resultat.
Fast jag tror i och för sig att tekniken gått framåt sedan jag gjorde det.. Men det är min erfarenhet i alla fall... :)
Fast med laser kan man bränna olika djupt beroende på hur födelsemärket ser ut och jag lovar- det har betydelse! Den som utför behandlingen bör i alla fall ha minst 15 års erfarenhet så att den vet vad den gör. Jag brukar få jättefula ärr annars men har ingenting från lasern..
Okej..ja du har säkert rätt... :)
Jag har tagit bort ett stort födelsemärke jag hade på ögonbrynet, och ett stort i nacken. Blev hur bra som helst. Tog bara någon minut och knappt synliga ärr. Ingen som inte vet att jag haft ett födelsemärke där ser ärret. Kan jag varmt rekommendera att göra. Jag har gjort det på Eriksbergskliniken i Sthlm, ligger vid Karlaplan. Kostade ca 1200 för två födelsemärken.
Linns
Tog du bort de med laser? Blev det ingen skorpa efteråt som tog tid för att trilla bort? Jag fick ta bort 10 st för 1000 kr men då tar det 1-10 månader tills skorpan faller bort..
Med laser tar det inte 1-10 månader innan nån skropa trillar av, då är det nån annan behandling man gör. Det blir som en vanlig skorpa som trillar av på några dagar, som ett vanligt sår blir det.