Ta bort leverfläckar med laser?!
Någon som tagit bort leverfläckar i ansiktet & på ryggen med laser, fick ni några fula ärr?
Jag har så många & vill så gärna ta bort dom innan bröllopet..
vad betalade ni?
Någon som tagit bort leverfläckar i ansiktet & på ryggen med laser, fick ni några fula ärr?
Jag har så många & vill så gärna ta bort dom innan bröllopet..
vad betalade ni?
jag har gjort det och jag har inte fått några ärr men däremot dem första åren skall man tänka på att man kan få pigmentförändringar just där dem tagit bort dem,det blir alltså vitt men detta försvinner dock med tiden och när man är i solen byggs det upp igen och försvinner. Så jag vet inte om jag skulle rekommendera det inför ett bröllop, det beror ju på iförsig hur lång tid det är kvar innan ni skall gifta er. Mina pigmentförändringar tog drygt 2 år innan dem återställdes. Men det blir supppperfint!
Glömde skriva kostnad :) men jag betalade 1500 kr och då tog jag bort cirka 15 födelsemärken på ryggen
Jag har tagit bort med både laser och genom att frysa/klippa bort. Har ärr efter alla... Så numera ser de ut som vita leverfläckar istället... *s*
Kan även säga att jag inte brukar få fula ärr. Jag är op en hel drös med gånger och vet att jag får fina ärr... Men ändå fick jag ärr av att ta bort fläckarna. De är och förblir pigmentlösa precis som alla ärr blir. Det är ca 15år sedan jag tog bort dem..
Jag tog bort en pigmentfläck på läppen, de skar bort och sydde. Det syns inte alls om jag inte "spänner" läppen och tittar jättenära. Det kostade 400 kronor.
Jag tog bort en "fettknöl" som jag hade på överläppen. Nu syns det nästan inget men det tog ett bra tag innan det läktes helt. Tog bort den med laser. När ska du gifta dig?
Jag gifter mig i Februari.. men även om jag får vita märken så kan man väl täcka det med puder, har verkligen komplex för leverfläckarna...
Rekommenderar ni någon speciell klinik?
Fast min blev en stor röd skorpa innan det föll av och jag hade den ett bra tag. Kanske inte så kul att ha på din bröllopsdag, men fråga nån läkare som vet sånt.
Tror inte några seriösa salonger tar bort leverfläckar med laser eftersom man vill analysera alla borttagna leverfläckar för att utesluta eventuell cancer. Så tänk efter noga innan du bestämmer dig!
Däremot kan du gå till en kirurg som skär bort dem, kostar 260:- (om du inte ha frikort) för ca 5 st inkl analys. Gör lite ont några dgr och man får ärr, men ett säkrare alternativ.