• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

hoppsan här diskuteras det förlossning
    hjääääääääälp

när jag tänker på förlossning så får jag lite kalla fötter angående det här med att bli gravid...
    fast om människor klarade att förda barn förr utan sjukhus och andra grejer så borde vi ju klara det nu. Nu finns ju ALLT...
    men läskigt,
    AM du känner inte att något är på gång?
    ihhhhhhhhhhhhh pirrit

om en halvtimme får jag påbörja resan tillbaka till bebyggelsen HURRA

• A.M.

Nej fruL inget på gång än så länge. Segt är bara förnamnet... Men baby due date inte förrän på tisdag så jag har väl egentligen inget att gnälla för ...
    Ska försöka hoppa på blivande maken rätt mycket i helgen för den sk färdknäppen, som enligt vissa ska få förlossningen att starta (stackarna - när de väl lyckats leverera pigga simmare så vi lyckas bli gravida så kommer vi jagande för färdknäppar också ... )

Nu ska jag in i köket och laga Coq au Vin. Mums!

Trevlig spökhelg på er tjejer!

• BrudSommar2006

Usch ja, förlossningen vill man inte tänka på men vi försöker hjälpa Moppy att välja barnmorska här så man får offra sig!

AM - andra förlossningen är nästan alltid mycket lättare har jag förstått så det är nog inget att oroa sig för när du tagit dig igenom den första.

Mest hänger vi ju här för att få reda på när ni andra plussar, det ska bli spännande på måndag att få höra hur det gått över helgen. Någon måste väl ändå plussa snart rent statistiskt??!!

• _koko_

Hallå fruL! Känner du att jag skickar en massa tur till dig?

Förresten läste jag nånstans (antagligen på FL) att Omega3 kan vara bra för oss med endo, så det äter jag nu!! Det är ju bra annars också förstås, men om det kan hjälpa mina ägg att fästa lättare vore det ju fantastiskt. :)

• mugglesfan

El så blir det ketchupeffekt nästa månad. Jag vill iaf inte bli ensam kvar.
    Och när jag plussar har jag faktiskt tänkt hänga kvar i tråden - har ju blivit beroende. Döljer detta beroende för maken så gott jag kan... Han tycker nog en tråd som denna är lite fånig. Han försöker köra den avslappnade stilen "det blir när det blir" men jag märker att han har extra koll på min mens nu.

• mugglesfan

Läste i GP i veckan att en kille hade startat ngt liknande som vi ägnar oss åt men för blivande/nyblivna pappor:
    pappaforum.se/forum/

Han tyckte att all info från MVC/BVC/BM riktar sig bara till mamman, att många pappor undrar över en massa saker och behöver ventilera med andra pappor. Bra initiativ tycker jag!
    Kanske ngt för er i plussgruppen att tipsa era respektive om?

• BrudSommar2006

Jag gjorde just något riktigt hemskt, jag vill verkligen varna för att göra något liknande. Jag var in på apoteket för några dagar sedan för att fråga vilka märken som gick bra att använda mot halsbränna när man var gravid och fick med mig Gaviscon tuggtabletter hem. Sedan har de blivit liggandes och nu försökte jag precis tugga på en. Jag tror det var det mest fruktansvärda jag någonsin försökt få i mig, det spred sig som skum och gelé i munnen och fastnade i alla tänder. Mellan hulkningarna fick jag försöka få fram tandborsten för att få bort allt elände ur munnen. Jag känner mig helt skakig nu.

• _koko_

Nu måste jag också bege mig, innan det är helt mörkt... Kram på er allihop, ha en skön allhelgonahelg!

Och fruLlan, Mindre, mfl, håller tummar och tår för plus i helgen!

• mugglesfan

Usch då BrudSommar - det lät otrevligt. Jag har hört att man kan få halsbränna när man blir gravid, hoppas man slipper mao.
    Usch, nu börjar folk dra sig hem här men jag måste sitta kvar en stund till för mannen kan ändå inte gå förrän om en halvtimme och jag ska hämta honom på vägen. Hade hoppats på lite chitchat här men det är ingen här heller...
    Har dessutom stresshuvudvärk så jag känner inte för att jobba mer nu...

• pirr!

De tre senaste månaderna har jag haft cykler på exakt 30 dagar. Skulle då haft BIM i torsdags, men ännu ingen skymt.. Dock känningar i äggstockarna, när jag tänker efter mycket likt mensvärk.., men jag hoppas ju!! Nu hoppas jag mer än någonsin!
    Om fortfarande ingen mens på måndag så testar jag då.
    HÅLLER TUMMARNA för er andra som väntar på besked!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???