• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • BrudSommar2006

Köper man ny Brio-vagn så kan man ju välja till vilka hjul man vill. Vi har fått lufthjul nu och ska se hur det går men blir det lätt punktering, som man ju har hört att det blir, så skaffar vi luftkanaler i stället. Plasthjulen som är variant tre ger visst lite mindre fjädring och sedan verkar de glatta att gå med i snön. På Brios nya chassin verkar båda varianterna justeras på höjden men korgen under är ju bättre på teleskop. Den kan också justeras ett par centimeter längre.

Nog om vagnar nu, klart du ska äta choklad vänner-fan!

• Vänner-fan

Vändbart handtag valde vi bort för vi tänkte att insatsen jättelätt går att vända innan man går ut och så blir det extra vikt att ha det och ytterligare en sak som kan gå sönder. Och att hjulen gick ihop var heller ingen finess vi behövde, för vagnen gick att rulla rätt in i vårt bagage utan det.

Brudsommar, JA, visst är det stressande med allt man ska springa på!!! Och mitt upp i allt får man höra "Passa på att sova nu och gör roliga grejer, som att gå ut och äta och gå på teater". Min almanacka är väldigt fulltecknad känner jag. Var på Försäkringskassans möte i måndags. Ska gå föräldrarutbildning nästa månad och profylaxen i mars. Går på yoga varje vecka och massage en gång i veckan, fast det gjorde jag innan också. Och så ska man hälsa på på förlossningen som sagt och till BM titt som tätt. Det blir inga 40 timmars-veckor framöver, det hinns inte med! Så ni som ännu inte plussat, samla tid i era tidbanker om ni kan. Jag hade inget att ta av från början och det är lite stressande att se flexen gå mer och mer minus. Men men. Man måste ju inte göra allt detta, men om jag t.ex. inte tränar så mår jag ju inte bra alls, så det är defintivt inget alternativ för mig.

• Moppy

Vad roligt att det är fler som har bytt nick under resans gång. Jag måste erkänna att jag gjort det också... secret, secret...

Det är väldans mycket barnvagsdetaljer nu, kanske ska man sparar alla bra tips och plocka fram den dagen det är aktuellt för oss med... (snart hoppas jag ;))

• Bröllopstokiig

Okej, tack för infon. Håller med om att den har bättre varukorg under, jag gillar inte det där i tyg som alla andra vagnar har. Men man kan tydligen inte få allt. Jag gillar däremot lufthjulen, då jag tycker de andra väsnas så mycket...
    Vad kostade vagnen inkl allt?

• Vänner-fan

Nja, jag tror det är nytt för i år att man inte kan välja vilka hjul man vill på Brios vagnar. De ingår numera då man köper vagnen. Men det går säkert att sätta på andra, fast då får man nog dubbel uppsättning. Ja, nog med vagn-prat nu! Vi verkar ha skrämt bort alla andra!

• Page

Frejis, Jag har faktiskt inte läst Ohlssons "Gregorius" än. *erkänner*

" Krister Henriksson tolkar ensam triangeldramat mellan doktor Glas, pastor Gregorius och hans fru Helga- och njuter av det"
    Jag tänkte den 27 mars, Vasateatern. Kostar ca 300 kr.

• Vänner-fan

Cicci,
    Den kostar 6000 kr med sittdel inkl. mjuklift. Det var ett par saker som inte ingick då, tror det var myggnät och regnskydd eller nåt sådant, men det kostar väl max 300 kr extra. Vi har inte beställt den än.

• BrudSommar2006

Vi tänkte vad det gäller vändbart handtag att det bara är ytterligare en sak som kan gå sönder men sedan förklarade någon att det KAN vara bra tydligen eftersom helt plötsligt när man är ute och går så kan den lille få solen i ögonen och bli jätteupprörd och så måste man kvickt vända hela vagnen. Är det snö är det inte säkert att det går att dra den baklänges. Men många före oss har klarat sig utan och vår vagn vi fått har inte det så nu får vi också klara oss utan!

• BrudSommar2006

Vänner-fan, nej, det klart, jag menade att man kan välja till andra hjul, men de blir ju extra då, de andra får man ju med ändå. Men det kan ju vara värt det för att slippa punktering.

Det är galet mycket man ska springa på hela tiden och så är det ju så viktigt att man motionerar OCH vilar enligt BM. Det känns inte som att jag riktigt hinner med just nu.

Nu är det lunchdags!

• Page

Sweet, förresten, glömde skriva att jag gillar musikaler också! Hahaha, människor som sjunger dialoger...skitkul!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???