• Tjej87

Orgasm!

Tänkte de skulle va lärorikt o byta tips om hur man lättast kommer
    vissa verkar ju ha jättesvårt för det mendans andra lyckas hur lätt som helst...själv kan ja bara komma om ja rider killen...osså måste ja typ spänna mej, annars går det aldrig.
    alla snackar ju jämt om att man ska slappna av..låter helkonstigt!

• Svar på tråden Orgasm!
  • Tjej87

pickolina: de skulle man ju kunna tro..fast de har varit så här i nåt år nu...utom med första o andra killen ja hade...dom kom ja jätte ofta med!
    eller va de bara den första kanske...? *funderar*
    fast de e klart, me killen nu, dom gångerna ja ligger o oroar mej för att de ska bli så där, så e de ju svårt o njuta fullt ut..

men de ja tänkte på va ifall de kan va så att man har typ vant sej, o att de krävs mer nu?
    e de så här alla sjuka fetischer börjar kanske...haha

• Meddelande borttaget
  • tattar-Emma

Klit0ris (snälla snälla BT...) är nån decimeter lång och delar sig inuti kroppen, delarna ligger alldeles invid slidväggen. Så det är inte riktigt så enkelt att det är olika saker, mer fråga om från vilket håll stimulansen kommer.

• pickolina

Tjej87
    Ja variation, spänning osv behövs ju ofta för att man ska känna sig tillfredsställd. Självklart kan man bli uttråkad om man missar den biten... Man måste alltid jobba på sexlivet oxå, inte bara resten av relationen. Om man inte utvecklas så tappar man oftast intresset, så fungerar vi människor. Vi behöver stimulans...

För att representera de som har lite svårare med orgasmen då så får jag väl ta å lägga mig i lite... ;) :D
    Jag älskar sex och har väldigt stark sexdrift, men har svårt att nå orgasm. Inte med leksaker dock... Jag har faktiskt bara träffat en kille som klarat det och han "fixade biffen" redan första gången vi hade sex...vilken GUD! :D.. Sedan uteblev orgasmen pga att jag började med en medicin som har en vanlig biverkan att orgasm uteblir... Efter det så hade jag svårt att komma, det blev psykiskt.... Det tog lång tid innan det släppte kan jag säga. Trots att jag hade slutat med medicinen för länge sedan.

• martinibruden

Jag bara måste lägga mig i ;)

Jag kan komma i missionären när jag ligger underst utan smek. Men det kan mycket väl vara klit-orgasm ändå eftersom den gnids mot hans kropp. Tror det var vad tattar-Emma va inne på. Men jag måste vara upphetsad och spänna mig för att det ska gå i den positionen. Lättare om man är ovanpå.

• Meddelande borttaget
  • pickolina

Gah! Fastnade i filtret nu igen...

Jag kan tänka mig att tattar-Emma annars menade att oavsett om man stimulerar utanpå eller inuti så är det egentligen en kl*torisstimulerad org*sm. Fast man särskiljer dem när man pratar....

• tattar-Emma

martinibruden

Faktiskt inte, även om jag tror det kan stämma också. Men klit går alltså att stimulera inifrån också, den är betydligt längre än den cm man ser utanpå. Så har jag hört iaf, ingen egen forskning som ligger bakom :D

• pickolina

Det ena kallar man ju kl*torisstimulerad org*sm och det andra g-punktsorg*sm...men båda kommer egentligen av att man stimulerar kl*toris...för den snirklar sig in i kroppen...

• pickolina

Det kan nog gott vara så att man gillar stimuleringen olika mycket...kan slappna av olika mycket av de olika känslorna osv....

Det kan jag dra en paralell till när det gäller leksaker. Alla gillar olika leksaker...alla tycker att de känns olika... Fast det är exakt samma typ av stimulering... Det är alltså inte leksaken som skiljer sig utan hur personen upplever den och därav oxå skillnad i org*sm och tillfredsställelse... :)

Svar på tråden Orgasm!