Hur gör ni med er...
Hej
Tänkte höra hur ni gör med Ekonomin inför Ert bröllop?
Har ni sparade pengar eller Lånar ni från föräldrar eller Bank??
Kram
Hej
Tänkte höra hur ni gör med Ekonomin inför Ert bröllop?
Har ni sparade pengar eller Lånar ni från föräldrar eller Bank??
Kram
Vi har startat ett sparkonto där vi sätter undan en viss bestämd summa pengar varje månad. Sen räknar vi med att kunna ta en del mindre utgifter löpande (och inte från sparkontot) under tiden fram till bröllopet!
Vi sparar 10 000 i månaden fram till bröllopet i Juli. = Får leva snålt. Vi skriver upp varenda pinal vi köper varje dag och har gjort iordningen en bugdet som vi följer till punkt och pricka.
Hej,
Våra föräldrar kommer nog betala för det mesta. Våra kläder, hår, etc ska vi nog betala själva. Vi är mycket tacksamma för den ekonomiska hjälp som vi får. Visst hade vi kunnat betala det själva men det är bättre att spara de pengarna till husbygge med mera. Så resonerar vi.
10 000 i månaden - jag är imponerad ! !
Det kommer bli rätt knapert men det har gått i tre månader nu, nio månader kvar.. Phu! :)
Vi sparar minst 3000kr/månad i ett år.
TomKat:
Wow, vad duktiga ni är. Ni kommer ju ha råd med ett super bröllop!
Vi får 20 000 vardera från våra föräldrar, alltså totalt 40 000 kr. Sedan sparar vi ihop till det som hamnar över det. Vi räknar med max 60 000.
Vi gör som Lilla Li. Både sponsring och egen finansiering.
Suss - juni 07
Tack, vi försöker så gott vi kan - än kan iofs mkt hända.
Jag har redan köpt min brudklänning, slöja, tiara och strumpeband och hjärtballonger - var kul att "röra" bröllopspengarna för första gången. :)