Inlägg från: Kärleksfeber |Visa alla inlägg
  • Kärleksfeber

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 4

    Stefans fästmö: Va, vad säger du?!! Vill du berätta hur man gör då? Det hade jag ingen aning om! Det är klart att det vore trevligare att slippa "det dära" på självaste dagen.. framförallt vore det ju trevligare att slippa sånt där på natten.. om man nu orkar anstränga sig ;)

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Okej då förstår jag! Jag ser att det är en klänning nu. Hade dom mycket nytt i den nya kollektionen?? Hittade du kvinnan som syr upp klänningarna? Jag ska gå till henne efter nyår och börja snacka om hur den ska se ut. Jag tror jag kör på "Garamajklänningen". Vad tyckte du om den helt ärligt??
    Skönt att få komma hem till sitt egna. Är P hemma nu? Hälsa honom så gott från mig. Han var alltid så snäll :) Tänk att han ska gifta sig!!!!!!!
    Har du gjort något mer roligt på bröllopsplanerarplanet? Jag har inte gjort någonting. Tjejen som skulle sjunga har gått och blivit med barn och ska föda 3 dgr innan bröllopet så nu får jag leta efter någon annan :( Men det finns ju gott om duktiga tjejer som sjunger fint på Donsö så det ska nog inte bli några problem!

    Helmina: Vad skönt att ha resan klar! Vart åker ni???

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Jag har en kontakt där med! Inbjudningskortskontakt alltså ;) Jag ska delge dig denna info när jag talat med honom! Jag ska nog göra delar själv och låta han trycka texten. Man får väl se litegrann vad saker och ting kostar. När ska man skicka ut inbjudningskorten då? Nej fyyy, nu känner jag mig stressad igen :( Tänk om man inte hinner med allt.

    Din klänning är jättefin! Vad kostade den? Ska du ha slöja?

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Ja, jag är likadan som dig. Jag velar om precis allting jag med! Vad jobbigt det är. Ena dagen så är man helt säker på att man vill ha det si och så och dagen efter så vill man inte alls ha det sådär.. Men så vill man ju ha det så snyggt, roligt, vackert, fint.. som det bara går. Inte för att jag letar efter det "perfekta bröllopet" men jag vill ju att det ska bli lyckat. Dessutom vill jag inte stå där som jag brukar göra en dag innan och känna att jag ångrar allt som jag bestämt. Ett annat problem är att vi faktiskt inte har hunnit spara speciellt mycket pengar och det är liksom bara 7 månader kvar. Men det ordnar sig ju alltid. Jag tycker det är svårt att veta hur mycket allting kommer att kosta. Jag funderar på att göra min gästlista betydligt mindre och bara bjuda dom som jag verkligen känner mig avslappnad med.

    Jädissen: Gud vad härligt det låter!! Jag har ingen aning om vart vi ska åka. Ev så blir det USA och Florida och sedan möta upp några vänner i NY innan vi sticker hem. Bara resan går ju på en jädrans massa pengar. Hur länge har ni andra sparat egentligen????

  • Kärleksfeber

    Vi kommer också att få hjälp med självaste kalaset av våra föräldrar, men hur fasen ska man kunna veta hur mycket det är?? Har ni redan fått en summa pengar att röra er med eller kommer den "smällen" sedan? Jag menar, om Tobias mamma och pappa nu i hemlighet har planerat att ge oss tex 50.000kr och mina föräldrar lika mycket så är det ju inte så mycket att vara orolig för.. tycker det är lite känsligt sånt där!! Hur gör man?

    När jag skrev på gästlistan för 2 månader sedan så var det ungefär 107 gäster men jag tänker minska. Det värsta är att jag har en vän som är gift men som har ett förhållande med någon som jag känner. Hur gör man där? Ska jag bjuda mina två vänner eller min vän+make?

    Vi ska önska oss pengar i bröllopspresent som vi ska använda till resan. Men det är ju likadant där. Tänk om folket "bara" *förlåt* lägger till bussresan ut till Landvetter och så har man bokat en resa som man inte har pengarna till. Aj aj!

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Ja det ekonomiska fixar sig alltid. Hoppas jag. Min mamma brukar också låna ut pengar och sedan betalar man tillbaka 1% ungefär och så är det betalt enl mammsen :) Men det hade ju känts bäst om man kunde betala något själv. Fast gulddojjorna och ringen har jag ju redan fixat själv!

    Idag ska jag och Elis till bibban på tredjelånggatan och lämna tillbaka en massa bröllopsböcker som jag är 1 månad sen med. Sedan ska vi till doktorn igen och därefter upp till Sahlgrenska och hälsa på på jobbet. Lycka till med badrumsfixeriet och hoppas du hitter ett riktigt snyggt kar.. kanske med lejontassar ;)??!

  • Kärleksfeber

    Hallå där! Hur hade ni det på fikan igår? Hoppas ni hade trevligt! Jag har säkert frågat er detta tidigare, men hur ska ni göra med musik på bröllopsfesten? Jag kan inte bestämma mig för om jag ska hyra ett helt band eller bara en gubbe som spelar lite skivor.. eller kanske fixa med musiken helt själv. Fast jag vet ju inte ens hur man bränner ner musik.. det kanske tom är olagligt nu för tiden?! Hjälp!

  • Kärleksfeber

    Vad kul! Vart var ni någonstans?

    Ja man får väl se hur mycket pengar man har att röra sig med när man väl ska bestämma sig för musiken. Helst utav allt skulle jag ju vilja ha något i stil med Brandsta city släckers ;) men det lär ju bli dyrt.. Vill ha något med lute röj i och inte några som står och spelar "snyggmusik".

  • Kärleksfeber

    Ja vad har hänt.. har var väldigt tomt. Hoppas ni mår bra iallafall!

  • Kärleksfeber

    Stefans.. Ja, vad skönt att ha klänningen klar!
    Jag har faktiskt fått lusten och fantasin tillbaka att planera bröllopet igen. Har fixat catering och har börjat bestämma hur vårat inbjudningskort ska se ut. Dessutom har jag börjat skriva på bröllopsprogrammet, valt musik och lite till.. Men klänningen är ju kvar :)
    Har du ingen bild på klänningen du har köpt?

  • Kärleksfeber

    Helmina: Hej, nej jag har aldrig haft sådan lust till att planera bröllopet som jag har nu.. men sånt där går väl i vågor också. Jag har också mailat fotografen idag och ska höra med henne hur mycket hon tar. Vad är ett bra/dyrt pris tro? Man vill ju gärna att bilderna ska bli superduperbra! Cateringen är bokad, det gjorde jag förra veckan. Men så håller jag på och velar med klänningen som jag ska sy upp. Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill att den ska se ut. Har du klart vilken klänning du ska ha?

  • Kärleksfeber

    Jädissen: Vad härligt att ni bokat fotografen! Det är viktiga grejer!! Skönt också att få åka till Spanien över jul och nyår.. hade gärna följt med! Men när är det ni ska gifta er? Ska du skicka ut inbjudningskorten redan. Hjälp, då får jag nog skynda mig ;) har inte eens fått hem tapeten som jag ska använda till korten. Hur lång tid innan ska dom skickas ut?? Ha det så bra och lycka till med klänningen. Själv har jag ändrat mig säkert 1000ggr när det gäller klänningen som jag förövrigt ska sy upp. Men nu äntligen har jag bestämt mig och det känns bra!

    Ha det så bra som sagt!

  • Kärleksfeber

    Hallå, ville bara säga att jag lever och nu är tillbaka i planerartagen.. om någon ens har saknat mig ;) Jag har hittat en annan atelje som jag tycker verkar toppenbra som jag vill ska sy upp min klänning. Är era klänningar färdiga, köpta??

    Pyssetroll, vart har du tagit vägen??

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 4