Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    2008 Sommarbröllop, tråd 4

    Hej sommarbrudar

    Jag hittade hit för ett tag sedan, men har först nu lyckats hitta den här tråden. Oj så mycket som redan har skrivits. Jag trodde att vi var ute i jättegod tid!

    Vi har planerat att gifta oss den 19 juli 2008, men jag oroar mig lite för att det är mitt i semestertider. Hur långt innan bör man skicka ut inbjudningar? Fyra månader eller nåt? Vad tror ni?

    När bokar man kyrka och festlokal. Vi bor i Lund och jag har bestämt mig för var jag vill ha både bröllop och fest. Är det dags att boka???

    Det är ju en djungel det här! Tur att jag har tid på mig. Jag måste även gå ner alla mina graviditetskilon sen de två senaste graviditeterna (har tre barn med min älskling). Det är 25 kilo som ska bort. 1,5 kilo för varje månad som är kvar. Jag SKA klara det! finns ju inte en bättre morot om man säger så.

    Någon annan som kommer från Lund här inne? Var, hur och när ska ni andra gifta er? (alltså inte bara ni som ev är från Lund). Ni känner säkert varann här inne redan och vet mycket om varandra men jag hoppas att jag är välkommen ändå.

    Det blir nog lätt så att man tjatar sönder sina vänner. Det är kanske inte så kul att höra om bröllopsdetaljer hela tiden när man själv inte planerar bröllop. Här inne är vi ju alla i samma sits och det är så bra att få tips och råd av varandra.

    Kramar

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Åh vilka snabba svar. Tack!!

    Jag har oxå tänkt på att det kan vara fööör tidigt med fyra månader innan, så att folk hinner glömma, men samtidigt så vill man ju vara ute i god tid, så att folk inte hinner boka resor och sånt!

    Ska lägga in mig i listan :) Hur gör jag, fniss...

  • Anja 19 juli 2008

    InaHjärtarADam - Irina 22, Bor i Södertälje och gifter sig med sin Adam 24, 15:e December -07.

    Helmborn2B - Camilla, 22, bor i Lerum och gifter sig med sin Anders, 27, 2 Augusti 2008. camilla-anders.weddingannouncer.com/

    MsNordqvist - Angelica, 22, bor i Skellefteå och gifter sig med sin Lars, 27, vintern 2008. foreverandever.weddingannouncer.com

    drömbrud - Joy, 18 , bor i Stockholm och gifter sig med sin Andreas, 19, 2 Februari 2008. joyochandreas.weddingannouncer.com

    Snitte- Rebecca 22 bor i Karlstad gifter sig med sin Magnus 23 den 5 juli 2008

    June20- Samantha, 26, bor i GBG ch gifter sig med sin Bojan, 26, 2a Aug 2008

    Snart_FruL - Madeleine, 33, bor i Kortedala och gifter sig med sin Mikael, 33, den 8 Mars 2008

    MrsNyberg2B - Åsa, 27, bor i Tranås och gifter sig med sin Peter, 32, 17 Maj 2008

    blivandefruandersson08- therése,26 gifter sig med Daniel,27 (snart), våren2008 april el maj,Bor i vagnhärad

    Brud 2008 - Sara, 21, bor i Göteborg och gifter sig med Henrik, 22, 20 juni 2008
    kling2008.weddingannouncer.com

    gica- Gica, 26, bor i Göteborg och gifter sig med sin Mr Right 29, sommaren 2008.

    Lucy_ - Anna, 19, gifter sig med sin D, 25, troligtvis den 2 februari 2008

    angelica79 - Angelica, 27, fem barn, bor i Eslöv och ska gifta sig med Richard, 28, 2 augusti 2008, www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/

    Anja 32, gifter sig med sin Daniel, 33, den 19 juli 2008.
    anjasbrollops.blogg.se/

  • Anja 19 juli 2008

    Tack Norrsken :)

    Vad gulliga ni är... jag lyckades.

    En fråga jag har gått och grunnat på. Vi blir rätt många, ca 90 personer (det är många i mina ögon ;) och vi vill gärna ha själva FESTEN barnfri, alltså vigseln får barn gärna vara med på och våra egna barn ska eventuellt vara med på middagen, då det trots allt är DERAS föräldrars dag, men sen, själva kvällen/natten, då är de inte med och om vi räknar med allas barn så blir vi långt över 100 personer, vilket vi inte har råd med (middagen menar jag). Vi har inkluderat alla stora barn på festen, har vänner vars barn är mellan 12 och 18 och dom är med, men jag tänker på småbarn. Hur säger man detta på ett fint sätt. Kan man ens säga det???

    Hur ska ni ha det på er fest, om ni ska ha fest efteråt?

    Vi kommer att hyra en festsal i en borg här mitt i stan, mycket vackert och pampigt och de kommer även att stå för maten och drickat (tyvärr får man ej själv stå för drickat).

    Den sal vi ska boka har ingen scen så vi undrar hur sjutton man ska göra med musik???

    Hur gör ni?

    Jag känner att jag bombarderar er med frågor nu, men jag vet inte mycket om sånt här. Har bara varit på ett enda bröllop i mitt liv och inga av mina vänner har gift sig i kyrkan eller haft en riktig bröllopsfest, så vi är liksom först :)

    Hoppas någon orkar svara ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Tackar tackar...

    jag tycker oxå bilderna är fina men jag är väl partisk, hehe...

    Jaaaa klart man ska vara optimistisk. Jag går gärna hungrig i 1,5 år, bara jag är snygg på min bröllopsdag, ;)

    jag drömmer vidare. Hoppas bara jag lyckas intala mig själv att det är värt det nästa gång jag ser en riktigt god chokladkaka eller nåt annat smarrigt. ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Åh ja just det...

    jag kom på en sak till... Vilken tid är lagom tycker ni. har sett att många gifter sig kl.16, men jag upplever att det är lite sent, eller???

    Ja alltså det är ju relativt *fnissar* ;) men hur mycket tid behöver man egentligen innan, tänker på hår, smink och allt annat!!!

    Hur långt innan ska brudparet vara på plats i kyrkan?

    Man vill ju inte heller att middagen och festen ska börja för sent!

    Har funderat på kl.15. Känns ganska lagom, men jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur lång tid allt tar innan det är dags att vandra ner för gången. vi har bara ca 5 minuters bilväg till kyrkan, så dit går det fort.

    :)

  • Anja 19 juli 2008

    Åh vad bra!! Det låter vettigt, men man är ju rädd att såra någon. Tror dock att alla mina vänner kommer förstå, tänker mer på sambons släktingar, en del av dem träffar vi inte så ofta och jag vet inte alls hur dom känner. Men det är ju VÅR dag, så det är ju trots allt vi som ska få bestämma ;)

    Skönt att höra att andra gjort likadant :)

  • Anja 19 juli 2008

    Perfekt tack... jättebra tidsschema! Men oj, stiga upp 6.30 på min bröllopsdag, gulp ;)

    Nädå skämt å sido, man vaknar säkert tidigt av sig själv, full av pirr i magen :)

  • Anja 19 juli 2008

    Oj här händer det massor. Insåg ju att klockan var massor o rusade ut i köket för att fixa lite middag. Nu måste jag ta de två barn som är hemma (Alice har vattkoppor och Emil har studiedag) och gå och hämta lillebror Ivan. Men jag lär återkomma ikväll. Är ju så glad att ha hittat hit och har nog typ 1000 frågor till att ställa till er, hehe...

    kramar så länge

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    En liten kostnadsfråga bara innan jag sticker iväg...

    Vi blir nog drygt 80 personer. Jag räknar 85. Maten kostar 350 kr per person, där ingår dukning, personal, servering, städning och moms. Det blir ju ca 30 000 om man räknar högt. Men hur mycket ska man räkna för dricka!!! Vad kan vinet till maten kosta? (eller öl om folk vill ha det). Hur mycket ska man räkna att var och en dricker????? Är såååå sur på att man ej får stå för drickat själva, då hade det varit lätt fixat för en billig peng. Brukar man kunna deala till sig en sån grej eller är de stenhårda med att allt ska beställas utav dem. Vi hyr deras festsal också, den kostar 5 500 kr, så de tjänar ju ändå rätt bra på oss (tycker jag) ;)

    Just det där med drickat retar mig, haha... Man vill ju inte snåla!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4