December 2006 del 2
Hej på er våran tråd hade blivit avstängd så jag tar mig friheten att starta en ny.
Hej på er våran tråd hade blivit avstängd så jag tar mig friheten att starta en ny.
Nä, nu tjejer måste vi få lite liv i den här tråden!
(själv är jag usel på det, men men ...)
Idag fick jag veta att mina tärnkläningar, slöjor, pärlarmband, handväskor och sjalar, som jag har beställt, är skickat i från Kina! De borde komma på torsdag eller senast fredag! Hoppas nu att klänningar blir bra, eftersom det nu är 39 dagar kvar!
Jag har även ringt till vår festvåning idag, för att diskutera bordens placering... Jösses vilka detaljer man fastnar på ibland! Men jag behövde ju veta det för att kunna börja med bordsplaceringen...
Det jag drar mig mest för just nu, och som jag är ganska stressad över, är festprogrammen... Helst skulle jag vilja låta någon annan göra dem... Jag har sparat en massa länkar, men jag kan bara inte få ihop något roligt ändå...
Gästpresentation ska vi inte ha, eftersom en del som kommer, har vi ingen aning om hur/vilka de är... Så då är det i alla fall en sak mindre att tänka på!
Mina ringar som jag ska ha, håller guldsmeden på att göra just nu. De kommer att bli jättefina! Men när jag skulle pröva båda två samtigt, blev fingret alldeles rött, och jag trodde attt det inte skulle gå att få av dem... Det visade sig att storleken på ringarna var alldeles rätt, om man prövade de en och en, men när båda kom på, blev det så brett(strax över 9mm) att det stoppade blodet... (eller något sådant) Men han har ordnat det nu, så det känns bra!
Men nu har det visat sig att min blivande man, vill bara ha en ring...och jag som har beställt två stycken smala ringar til honom... Men han tar väl dem i alla fall, och så får han svetsa i hop dem efter bröllopet istället. Vi ska ev. förlova oss på bröllopsdagen, så det är därför vi ska ha två ringar var!
här kan ni läsa lite mer om vårt kommande bröllop:
silverudd-viklund.weddingannouncer.com
Om någon har ett bra tips, hur man kan göra för att få ett kort att bli kvadratiskt, så hojta till! Vår visningsbild längst upp visar en bild med gula rosor, och den vill jag byta ut, men då måste bilden vara kvadratisk...
Jag gifter mig om 32 dagar.
Och har ingen aning om vad ja ska ha för bordsdekoration.
Blir GALEN ,hatar att ha ide torka.
Vitt och vinrött är våra färger.
Vet ingenting om sånna här grejer.
Kan man ha fint klippta grankvistar som man lägger ut på borden?????
Vinröda och vita rosor vill ja ha i någon form.....
Ser det bra ut om man klipper bort blommorna och lägger i skålar med vatten tillsamans med flyt ljus???
Eller är ja helt ute och cyklar....????
Det är alltså själva blommorna som ska ligga i skålarna.. :)
msb: ja ska ha blommor och flytljus i skålar du kan kolla på dom jag har provgjort så kanske du får lite ideér brollopsmys.spaces.live.com/
annars kan man självklart lägga grankvistar med kanske rosor instuckna i mellan.
idag har vi haft ett möte med prästen så nu börjar det kännas nära.
Jätte fina dekorationer.
Såg ut som snö i vattnet.
Vart har du köpt det ??
Vilken bra ide att sticka ner rosor mellen grankvistarna. :)
När gifter ni er?
tack. jo det e konstsnö på påse som jag köpt i en liten butik, kolla i hobbybutikerna dom borde få in sånt.
vi gifter oss 2/12.
jag vil oxå vara med... :)
vi gifter oss den 31/12-06 va och beställde ringarna igår. men fortfarande är de massor av saker som inte är klart änu..
Jag har köpt sex meter silvertyg på jysk, som jag ska sy löpare av. Löparna ska ligga mitt på bordet, ovanpå en vit duk. Vi ska ha lite rött glaskross, vitt frostat glaskross, och röda små plasthjärtan(från Jysk) ovanpå silverduken.
Sedan har jag köpt pärlband på IKEA, som jag har lindat kring vita blockljus, som ska stå på vinröda(nästan vinröda i allafall...)ljusfat, också de från IKEA.
Svärmor kommer även att göra små blomuppsättningar i minikrukor, med vit sisal och en stor ros, och så lite pärlor, eller kristaller i rosen, och sedan två steelgrass-strån, böjda till ett hjärta, och så en pärla på ena steelgrass-strået...
Vi ska även ha weddingfavours, små vita askar som kommer att stå på tallriken, med små chokladbitar från Holland.
Som bordsplacering har jag köpt små värmeljushållare i vinrött, som jag tänkte skriva på med silverpenna.
Ibland önskar jag att jag hade haft längre tid på mig, än att börja planera ett halvår innan, men det får bli så här nu... Jag tror det kommer att bli bra ändå!
Men så pyssliga ni verkar vara allihopa!! Usch, känner mig lite trist nu!
Himla mycket fina idéer om dukningen ni har! Grankvistar, silvertyg, konstsnö m.m. Börjar nog kanske ångra mig lite nu att vi överlåtit alla såna detaljer till restauragen... Bekvämt iofs men nu känns det lite trist... Åh, varför ska man börja vela nu i sista stund!!?
Henax_
Jag hade också tänkt nöja mig med det restaurangen hade...mem så ville jag ändå ha det lite personligt... eftersom jag brukar ha lite "krafs" på bordet, när det ska dukas fint, så ville jag ha det på vårt bröllop också!