• fröken Inga

Hjälp! Vart hittar jag jättebilliga vinkaraffer

Snälla hjälp! Behöver en massa vinkaraffer till middagen. HIttade en för 39 kr på ikea, men skulle vilja hitta något ännu billigare. Har också letat på jula, rusta, öb, lågprismagasinet...

Behöver typ 25 st. Bor i Örebro. KOmmer dock åka till Göteborg snart och kan nog ta mig till sthlmm om det behövs... Uppskattar alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Hjälp! Vart hittar jag jättebilliga vinkaraffer
  • Joli-07

Jag köpte 10 jättesnygga karaffer för 15:- styck på COOP stormarknad.

• fröken Inga

Joli -07, var det nyligen du köpte dem? Tror du att de finns kvar?

• förhoppningsis

kolla annars sk 10 kr affärer, de har ibland

• fröken Inga

smart. Det kommer blir värsta utflykten för mig idag. coop, öb, myrorna, lågprismagasinet, 10-kronorsaffärerna (vet 2 st), bra&begagnat... Ikea lär nog bli utkonkurerat om jag har tur...

Tack och lov för att man har bil...

• Joli-07

Annars kommer jag sälja allt mitt (karaffer, vaser, ljusstakar mm) i februari.

• fröken Inga

joli -07. Hur många karaffer har du och hur mycket tänkte du ta för dem då?

• Johans2B

Joli 07,

måste då kolla vad det är för vaser du har? Är på jakt efter vaser för bara en ros el gerbera. Helst vanlig genomskinnlig för att kunna lägga lite guldsand i botten. Hur många har du?

• w2b!

Hej fröken Inga!
    Jag vill gärna sälja mina 10 vinkaraffer som jag hade på mitt bröllop.

Har 5 st som rymmer 1 liter - som vi hade till rödvin + 5 st som rymmer 0,75 liter - som vi hade till vitt vin.

Hör av dig om du är intresserad! Jag bor i Västerås, det är ju inte för långt bort.

Du kan mejla mig på lizaxelsson@yahoo.se.

• Joli-07

fröken Inga,

det har jag inte tänkt på eftersom det är ett tag kvar. Säljer ju förstås helst allt i ett paket.
    Det är 10 karaffer.

Johans2B,
    här är mina vaser www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=32360&langId=-11&categoryId=15697&chosenPartNumber=30067838 tror inte att det är såna du har tänkt dig men du kan ju titta iaf.

• fröken Inga

w2b.
    Ett mail är på väg till dig...

Joli -07
    Vi är i behov av totalt 25 karaffer så jjag är helt villig att köpa allihopa. Prata med karln om ett pris och hör av dig! frida@annonstorget.se

• Johans2B

Joli-07,

Du har rätt, jag vill ha något smalare eftersom jag bara vill stoppa ner en blomma i dem. Är inte så duktig på det här med dekorationer så det måste vara enkelt.

Tack ändå.

• Johans2B

Joli-07

De första där har jag kollat på och funderar skarpt på att köpa.

Fröken Inga,
    Det kanske skulle kunna funka med ölglasen oxå. Får bara stoppa i ngt mer än en ros. Vad har du funderat på för blomma/blad.

Jag är inne på att ha guldsand/stenar ibotten om jag hittar någonstans och sen bara en enkel blomma. Har tänkt ha röda rosor i min bukett och är inne på att ha det i bordsdekorationen oxå. Har även tänkt ha guldljusstakar. Hittade nämnligen 23 st hemma hos mina föräldrar när de flyttade nyss. Alla är inte exakt lika men det struntar vi i. Det är samma typ ialla fall. Ganska höga och smala för ett stearinljus.

• fröken Inga

Min pappas fru gjorde iordning dekorationer väldigt enkelt för att visa oss. Hon använde ett ölglas, fyllde med stenar i botten. Tog en blomma (vet inte exakt vilken stort men i ungefär samma storlek som en ros). Hon band ihop blomman med några långa hängande blad från en buske i trädgården och fäste en pärla och några band som hängde ner över kanten. På botten la hon gröna stenar och blommans skälk räckte precis ner till dem. Du kan ju ta med ett glas till en florist och be om hjälp med hur man skulle kunna göra det enkelt men snyggt.

• Joli-07

Johans2B,

dom har dekorationssand i alla möjliga färger, även guld och silver på IKEA också Kostar 15kr/påsen.

• Johans2B

Nu har jag ju ännu en anledning att åka till IKEA. Hurra! Gillar att gå där och kolla, har bara lite för långt dit för att det skall vara smidigt. Vi har ca 1 timme till närmaste.

Men nu blir det till att ordna barnvakt och ge sig av!

Svar på tråden Hjälp! Vart hittar jag jättebilliga vinkaraffer