• Grisaknorr

OT !! 70 tals fest !!! Ideer å tips ???

Vi ska ha en STOR 70 tals fest. Blir ca 50 pers... Vad drack man för alkohol ?? Ja, sprit fattar jag oxå *s* men jag menar typ... san fransisco osv ?? Men vad serverar man ?? Är räkcoktile 70 tal ?? Köpa 70 tals dukar i gräsliga färger på second hand å ha på borden ?? Ge mig tips om allt som gör festen på 70 tal d bara går !!!

• Svar på tråden OT !! 70 tals fest !!! Ideer å tips ???
  • Grisaknorr

Tänkte sammla lite rolig info om 70 talet å skriva ut, göra lite "kolage" å sätta upp lite här å var... lektyr lixom.... är d nått kul på en fest eller ??

• Grisaknorr

Nej, jag har sökt där... d va inget precis

• Grisaknorr

Ja, jag googlar som en tok... men d ä minsan inte så lätt å hitta, mat är nog värst. Vill ju ändå ha lite mer fest mat än vardags mat.

• bröllopsängeln

tandpetarmat är 70-tal
    man drack mycket likördrinkar

för mig är san-fransisco och de andra drinkarna mer 80-tal men sjuttio och åttiotalet flyter ju ihop.

däremot är lumumba en 70tals drink tror jag

smörgåstårta är ju typiskt åttiotal för mig men vissa tycker det e 70 tal. Jag sökte på google och fick upp en del så sök där:)

• Grisaknorr

lumumba, vad är det i den ??
    Vad sökte du på google för å hitta ?? Jag kommer kommer mest till en 70 tals blogg. Jätte bra men jag hittar mest rolig info som lektyr ju...

• Grisaknorr

Tandpetarmat var en TOPPEN idee !!!!!
    Dry martini... är det 70 tal ?

• Lilla Li

Hot shots är väl ganska 70-tal?

• ninjan

disco är väl 70-tal? Så en discokula kanske vore nåt?

Svar på tråden OT !! 70 tals fest !!! Ideer å tips ???