• Lovalis

Goda råd....

Undrar hur ni hade gjort i min situation?? min kille och jag bor i hop och skall gifta oss.... snart...
    han har problem med att han tycker jag är tjock säger han då och då.... eller rättare sagt han säger det inte utan går och är tyst i flera dagar...och när jag får fram vad "problemet" är då är det detta nästan alltid. Jag är lite överviktig(?) 173 cm och 70kg.
    Jag tycker att jag kunde vart smalare men tycker inte att det är ett sånt stort problem att jag orkar ta "kraft tag"
    Men han tycker detta och jag vet inte riktigt vad han vill ha ut av att han nämner det.... Men jag känner mig i alla fall väldigt "förolämpad". Allt annat är SUPER DUPER=) Han är aldrig elak eller taskig, vi delar på alla uppgifter vi har (typ hemma och så)han är jätte gosig och snäll...
    ska jag ta lättare på detta? Kan man "älska" någon fast man tycker som han gör??? *Skönt att skriva av sig*

• Svar på tråden Goda råd....
  • Lovalis

Ja, han är allvarlig... jo, vi har ju det jätte bra med allt om jag ignorerar att han tycker så här... Men jag vet inte om det är så att jag borde göra det i detta fallet... Är man dum om man ger sig in på att gifta sig när man vet hur det är med detta?? Jag har inga tvivel på att han älskar mig och tycker om mig massor för en massa andra saker... Har lite dålig självkänsla angående detta så jag vet inte om jag ska stå på mig att han har fel eller om man "får tycka" illa om vissa saker på sin partner utan att man älskar denne mindre???

• Lovalis

Det är ju inte så att han kräver att jag ska gå ner "annars!"....
    Men han blir tyst och nästan lite "sur".. Sedan när vi pratar och jag säger att jag blir ledsen så är det inget mer med det utan livet går vidare tills nästa gång.... jag vt ju inte om han tänker på detta varje dag hela tiden eller bara då och då om jag tex har nån tröja som inte passar eller liknande...
    Det kanske är så det är... alltid nåt litet som är fel...

• Lovalis

*hihi* jag svarade i fel tråd.... Ursäkta mig!!!

Svar på tråden Goda råd....