Vad ska ni ha för tansport?
Hej på er!
Sitter & funderar över vad man ska ha för transport medel...
Vad/hur har ni tänkt?
Limousin?
Gammal bil?
Häst & vagn?
Nått annat?
Och hur långt ska ni åka?
Hej på er!
Sitter & funderar över vad man ska ha för transport medel...
Vad/hur har ni tänkt?
Limousin?
Gammal bil?
Häst & vagn?
Nått annat?
Och hur långt ska ni åka?
Jag har ordnat med en hummerlimousin som överaskning till min blivande man. Dyrt men det kommer att bli roligt när han får syn på den utanför kyrkan =)
tici
hur mycket får du betala för hummerlimousinen? Och du bor i Sthlm, antar jag..?
WomanOnTop,
japp jag bor i stockholm, det är tydligen här som den finns också så det passade ju bra! Pris? Ja den kostar för mycket, ungefär som vad en vanlig bröllopsklänning kostar Är det värt det? Jag tycker nog det när det enda min kille tycker är roligt i bilväg är just humveebilarna, så han får detta som en slags bröllopspresent också. Dessutom så gillade jag den när jag var och tittade på den och fick provsitta den
Jag hoppas på båt, en riktigt gammal träbåt som låter på rätt sätt "dunk, dunk, dunk"
WomanOnTop,
där jag hyr hummern kan man hyra den "vanliga" H2 också jag tror att det är 3500 kr om dygnet, Bkörkort krävs. Annars har jag sett om man googlar lite på olika biluthyrningsfirmor att vissa har H2 till uthyrning nedåt i landet också, om det är så att du är intresserad av en sådan transport till bröllopet!
tici,
hej, Hummer låter häftigt. Helt säker på att min kille skulle älska dte oxå.
Har du tips på hemsidor?? Såg att du nämnde dygnpris och B-körkort nånstans eller?? Min kille vill gärna köra själv till festlokalen...
Bambamen,
om du går in på www.royalcoach.se så kan du se vad det är för nummer så du kan ringa och höra. Jag tror att H2:an kostade 3500 kr/dygn och den kräver bara att B-körkort. Limousinen är desto dyrare men får med nån som kör. Den är toksnygg!! Googla på hummer limousin så hittar du en sida där de visar bilder på limon, vilket åk Royal coach finns i stockholm men om du inte bor i närheten så kan du kolla med olika uthyrningsfirmor de kan ha en H2:a på lager som de hyr ut, lättast är att söka på nätet.
Lycka till!!
Vi gifte oss ute i skogen på landet vid vårat torp och hade först tänkt komma i skottkärra- men det ändrade sig till häst o vagn!
En kompis har bokat en vit London taxi cabriolet. Väldigt snygg och gott om plats för klänningen.
om ingen överraskar oss med en "fancy" transport så blir det promenad (en km ca) eller föräldrarnas bil.
Vi åkte egen porsche cab. Sparade en del och tyckte det var roligare!
Vi åkte BMWZ3 från kyrkan, sen bytte vi till motorcyckel innan vi kom till festen.
Vi ska åka Flak-moppe, jag på flaket och han kör, mellan kyrkan och lokalen. Det är bara ett par hundra meter däremellan. Tänkte att det kan vara kul eftersom vi gifter oss ganska nära havet.
Vi skall åka en excalibur (veteranbil), den hämtar oss hemifrån kör till kyrkan, från kyrkan till festlokalen för 1000kr.
www.bfm.nu/st87.jpg
Min kille är biltokig så jag överlämnar det glatt till honom - bra att han blir involverad i ngt iallafall ;)