• drea

Oups lite snabb... 6

Här kommer en ny tråd till vårt glada gäng!

Välkommen att joina de gröna gubbars klubb, här diskuterar vi inget speciellt!

• Svar på tråden Oups lite snabb... 6
  • hellokitty

Dallris,

Ska du käka svamp? Är nog inte så bra för bäbis om du blir för hög på svamparna....

Själv spelade jag viktigt, hrm...., och skulle inte ha någon smärtlindring. Per sa att "det är ju för fan onaturligt! Det är precis som om jag skulle dra ut tänder på folk utan att ge bedövning!"

Nja.... Jag tyckte det var en lite dålig liknelse eftersom kvinnor i alla år har fött barn utan smärtlindring men att dra ut tänder på folk är ju faktiskt ett ganska nytt påfund. Innan gick man ju omkring med sina ruttna tänder och hade inget val.

Ja ja... Det blev ju EDA:n iaf så han fick som han ville.
    Nu sover sk*thögen efter ett bad och gröt med mangopuré. Hoppas han sover lääääänge idag. Har varit lite dåligt med det senaste tiden.
    Hur går det för er alla annars?

Har ni köpt alla julklappar?

• hellokitty

Läste tillbaka lite i tråden.

Städning... HALLÅ? Någon som kan upplysa mitt husband om vad det är? Gah!! JAg blir tokgalen nuförtiden. Bara för att man är mammaledig så innebär det inte att jag är mamma till alla i hushållet.

När jag vaknar på morgonen så har de andra redan gått till skolan/jobbet. Traskar in i köket och vad ser man? Kaffekopp, glas med oboy, juiceglas, tallrikar, smörkniv, osthyvel... ja, ALLT står framme. Ska det vara så svårt att stoppa in det i en diskmaskin?
    Har man tur så har dom iaf ställt tillbaka mjölken i kylen så att man slipper ha gammal rutten mjölk i latten.
    Lillkillen släpper alla sina saker och kläder i högar när han kommer hem från skolan och plockar inte upp sina blöta handdukar ur gympapåsen. Uuurkk!!
    Per har grejjer överallt och jag vill bara kasta allting.
    Husbandet städar typ en gång om året och då är det tandborsten som åker fram för att allt ska vara tiptop men annars bryr han sig inte.

Så... nu har jag också fått gnälla lite!

Vad skönt det var!!

• Hej baberiba

Kan man rrrröka svampar?:o:D:D:D:D HASSAN:D

• Hej baberiba

Dallis

Får man inte äta ost när man är gravidos:o

• Hej baberiba

Kitty

Nopp inga julklappar inhandlade ännu:D men fråga Dallis hon läääääääääääääängtar efter jul så hon har nog handlat alla julisar klart:D:D:D:D hon ska sätta upp adventsljus i trädgården i helgen:o
    :D:D:D:D

• Hej baberiba

Kitty

Jag kan prata med honom om städningen:D

• Hej baberiba

Kitty

Husbandet gör likadant när man kommer till köket på morronen så är det smulor överallt:o och glas och smörknivar osv...står jämte diskmaskinen:o vad är det med karlarna alltså:o hur svårt är det att att sätta in :[en i diskmaskinen:D

• hellokitty

cheers,

ja men smulor kan man iaf borsta bort. Lillkillen spiller ALLT på duken. Efter en dag är dom helfläckiga....

(ska jag säga som spillde ut ett helt glas rödvin på duken för ngn vecka sedan och fläcken gick inte bort i tvätten...)

• Hej baberiba

Kitty

Ja och tur är väl det:D borstar dem ner i diskho:D

Ammar inte du längre?:o du skrev för ett par veckor sedan att du festade och nu har du druckit rödvin...:o

• hellokitty

Man får inte äta opastöriserad ost när man är bandidos. Men det finns ju många brieisar som är past. Jag åt det iaf....

Cheers,

Jag beställde precis en personlig almanacka till per som han ska få i julklapp. Han går alltid omkring med en liten bok där han skriver upp allt han ska göra så tror det blir en bra liten julklapp. Men måste hitta något mer också..

Om någon annan funderar på att köpa almanacka så köpte jag min här iaf

www.paulanders.com/alma/irutan/index-1060.htm

i'll be back!

Svar på tråden Oups lite snabb... 6