• glory

bröst-landsting?

Hej! jag har absolut inga bröst alls och undrar om det finns möjlighet att få en bröstförstoring utförd av landstinget? Jag mår hemskt dåligt, känner mig okvinnlig och jag har aldrig haft en kille för jag skulle inte klara av att låta någon komma så nära.

Jag vill hemskt gärna höra från andra som utfört en bröstförstoring och som inte hade några bröst innan. Någon som fått en utförd gratis? Hur lång tid tog hela processen från att ni kontaktade en klinik til att allt var färdigt??
    Någon som har tips på en bra klinik som utför bröstförstoringar???

Snälla, jag skulle bli så tacksam om ni ville svara.
    kram på er alla!

• Svar på tråden bröst-landsting?
  • Shannon

jag tror inte att det går att få det betalt av landstinget...
    är det enbart brösten som gör att du inte vill att någon ska komma nära dig? annars kanske du ska försöka arbeta på din självkänsla innan du börjar fundera på bröstförstoring.. för en operation är inte alltid en lösning på problemet..

• vixen not a tramp

Håller med shannon!

Och jag hoppas att våra skattepengar INTE går till att betala boobsjobs, hur dåligt självförtroende man än har. Sorry, men så känner jag!

• Lucia05

Hoppas våra skattepengar går till att hjälpa svårt sjuka människor.
    "glorys" problem sitter nog inte i tuttarna, utan mellan öronen.

• Lena+Mattias=sant

Om du har absolut inga bröst (dvs mindre än AA) kan du nog får hjälp av landstinget precis som kvinnor som har väldigt ovanligt stora bröst kan få hjälp med att minska ner dem. Dock kommer det nog ta ett antal år att få det hela utrett.

• famousfairy

nej nu måste jag lägga mig i.. Vet nån av er hur det är at vara helt platt? ja HELT platt?
    .. om svaret är nej tycker jag inte att ni ska utan att tänker att problemet ligga mellan öronen.
    Att skriva "glory's problem..." när hon är själv med på forumet är som att tala så att någon höra.. fy skäms!
    Jag var helt platt.. mina bröst slutade växer när jag var 13. Jag är nu 43 nyligen gjort en bröst op, och aldrig mått så bra!
    Glory.. gå in och fråga på bröstförstoring 6 tro att någon där ha gjort det genom landstinget.
    lycka till...

• Nightingale

Jag blir oxå helt paff över kommentaren "det sitter mellan öronen"

Herregud så inskränkt syn. Jag gjorde mina bröst för att jag var HELT platt. Skulle få dem via landstinget, men efter att ha väntat ett år på operationstid så ringde jag och frågade när det var min tur, och fick då höra samma sak, att det nog inte var brösten som var problemet, utan att jag borde gå till en psykolog. Vad F-N vet de om det??

Dagen efter bokade jag tid hos en plastikkirurg och betalade själv. Det är det bästa jag någonsin gjort! Jag fick ett liv!

• picachu

Jag kan också hålla med dem som tycker att det är problematiskt att landstinget ska bekosta skönhetsoperationer, att problemet ligger i ens själbild och inte att att det är kroppen som ska opereras osv osv

Men, om hjälp finns att få, någon form av subvention, så skadar det ju inte TS att kontaktar sin läkare för en bedömning och för att veta hur man går till väga.

• famousfairy

det var någon på tråd 6 som fick operation genom landstinget.
    .. och tack för att ni höll med mig..

• famousfairy

.. o så undra jag.. kan man kalla det för en "skönhets operation" när man inte ha det som andra kvinnor ha? att göra bröst större när man redan ha tillräckligt för att använder bh.. kanske, men om man inte ha någon bröst vävnad alls?

• picachu

jo, jag tycker att det är en "skönhetsoperation" eftersom det handlar om det estetiska, det är egentlígen inte fel på kroppen, utan det är självbilden som påverkas, att man känner sig mindre kvinnlig och så där. Det finns säkert många platta tjejer som inte påverkas av att inte ha några boobs, och det finns andra som gör det. Och om problemet kan fixas kosmetiskt, så är det väl ok!

Svar på tråden bröst-landsting?