• Ell

Sept -06 by Nonika #3

Såg att den förra tråden är avstängd, och jag hittade ingen ny tråd, så jag startar en!

• Svar på tråden Sept -06 by Nonika #3
  • elora

Abeth: WOW så fina ni var! Jag tänkte mest 50-tal direkt...fast hade ni något särskilt "tema" för det? Din klänning var verkligen jättefin, och fracken satt som gjuten på din man! Åå så fina, och lilla magen med -klappa så gott!!!

Mycket spännande så släng upp fler bilder från ert härliga bröllop!

KRAM Jenny

• 060909

Hej tjejer!

Skäms lite för det var jääätelängesen jag var inne och visade mig på den här sidan. Men jag har tittat in ibland och tittat på alla fina bilder ni lagt ut. Det är sååå roligt att se hur fina ni alla är så jag tänkte att det är väl inte mer än rätt att jag visar bilder från bröllop den 2/9.

Det var en fantisk dag. Jag trodde jag skulle vara mycket mer nervös än jag var men både jag och min man kunde njuta av dagen! Våra goda vänner sjöng och spelade på vigseln och det var så vackert! Som utgångsmusik sjöng några stycken "Oh, happy day", riktigt snyggt!

Var så goda...här kommer några bilder. Hoppas det funkar.

fridagranath.spaces.live.com/

• _golden_

Hej, och grattis alla nyblivna fruar!

Jag är ny här, och fastnade här på er månad då jag läste att evaksu haft sin bröllopsfest på ett ställe som jag och min sambo tittar på, men inte känner till så väl.
    Så, om du ser det här evaksu - har du en mailadress där jag kan nå dig och fråga lite frågor..?

Tack!
    _golden_

• Nonika

060909
    Vilka fina bilder!
    Duktig fotograf? Var det nån ni kände, eller hade ni hytr in ett proffs?

Hej, alla andra också. Jag är inte så aktiv på den här listan längre...Hmm, kan bero på att jag är gift nu

Vardagen har tagit vid igen, och det är jobb, lämna på dagis, matlagning och tvätt som gäller igen. Dessutom har vår dator kraschat antagligen, så en massa bilder kanske är borta...har hittat en annan dator för tillfället.

Men jag har förhoppningsvis lyckats anmäla mig till listan som elora har totat ihop

• Nonika

060909;
    Det ska inte vara ett frågetecken efter fotograf...utan ett !

• 060909

Nonika:

Tack! Det är en utbildad fotograf som tagit bilderna men hon har ingen studio, därför bara utebilder. Men vi är jättenöjda!

• Nonika

Hej alla!
    Hur är livet som gifta för er?
    Här är det helt ok!

Verkar som att vi inte har så mycket att ventilera längre...

• TingelingAnna

Hej!
    Livet som gift är underbart! Planerar husbygge och längtar efter barn. ;)

• elora

Hej hej! Nu får jag visa upp mig lite känner jag, tyst som i graven både här och på sept-06 listan...Hm...man får tydligen en massa annat för sig som gift :D

Sitter och donar med tackkort som jag tänkte slänga med när man ändå ska ut med julkort om några veckor, hur gör ni andra? Känns som onödigt med dubbla porton och de som bor nära tänker jag inte skicka per post utan ge personligen. Jag fick sånt av kompisen och ärligt talat tyckte jag det var lika trevligt som att få post :D

Annars jobbar jag på, har tennisarmbåde i båda armar så jag har haft jäkligt ont ett tag. Men nu har jag börjat hos sjukgymnast och känner redan skillnad. Tänka sig att tummen är så viktig i ens arbete ;)

Är dock sjuk igen för femtielfte gången, känns som jag är sjuk minst en vecka i månaden. Lite jobbigt...men men.

Börjar längta till jul nu och har faktiskt köpt lite julprylar för en del av presentkorten vi fick. Väntar på soffor och sängram nu bara, som väntas dyka upp på tisdag.

Nää jag ska greja lite med fotomallar, sitter på Fotolabo och testar, de har faktiskt schyssta ramar. Sen kan man enklast vika ett A4 på mitten och antingen klistra båda korten på varsin sida (julkort/tackkort) så har man ett schysst tackkort som ändå är lite annorlunda :D

Fru Stenman

• Nonika

Hej!
    Ja, vi håller också på att fundera på tack-kort...och kort till tidningen. Alla tjatar om när kortet ska ut i tidningen *svett*. Börjar kännas stgressigt. Vi har alldeles för mycket annat att göra...och Pelle är sjukskriven pga "Gå-in-i-väggen-problem".
    I alla afll har vi bestämt vilket kort som ska ut i tidningen och vilka vi ska skicka ut till folk. Tror jag. Vi ska skicka olika kort till folk, det får bli 2 olika. Eftersom det är så svårt att välja.

Idag har vi haft 5-årskalas, så det har varit fullt upp. I december fyller 2 av barnen år, och sen är det ju som bekant jul och nyår att fira också. Jag jobbar varannan helg, så det blir inte mycket dötid. Vi har fixat hemma en del, köpt 3 nya element bla. Den äldste sonen ska flytta hemifrån snart, och vi ska betala halva hans hyra fram till sommaren.

Livet som nygift borde vara en dans på rosor, men så är det inte här, tyvärr. Mannen är som sagt sjukskriven, det har varit mycket under en lång tid. Det är jobb, barn, och allt sånt som de flesta andra har också, men det har varit extra tufft för oss under en tid, som jag inte kan gå in på mer exakt här.
    Så vi gör det bästa av situationen, och försöker tänka framåt.

Snart är det ju jul, och det är mysigt. Då får man pynta och göra det fint

• lindamarias

*kram* till dig Nonika - kändes som om du behövde en...

• elora

Hej!!!

Hm oj jag var nog väldigt snabb med foto i tidningen, hade planerat in det redan innan så jag väntade bara på foton från min kompis så skickade jag in sen. Det blev två olika för jag satte in i tidningen som pappa har (ÖA) och våran tidning här nere. Tog färgbild i ÖA men svartvitt i våran för rätt var det är blir deras färgbilder åt pipan. Men vi blev så nöjda ;) Lite knepig skärning dock i ÖA på webben men men, inget att göra åt.allehanda.se/brollop/index.php

Trodde jag hittat fina kort till tackkorten på Romance, men inte då -då var det vanliga kort och inte dubbla. Så ledsen jag blev...får leta vidare men jag vet inte hur jag ska göra. Köra med fina tackkort med omslag o allt till närmsta släkt/vänner. Och sedan allt-i-ett tackkort (ingen "ram") åt resten? Det är som sagt en kostnadsfråga...80 st plockar ju på...huvva.

Nonika...önskar jag hade lite ork att dela med mig så ni får lite frisk och positiv energi till hela familjen. Jag tror minsann vårt bröllop oxå snudd på tog musten ur oss med, det blev nog för mycket på samma gång för oss alla tror jag?! Önskar verkligen er allt gott som finns så ni landar på fötterna så småningom...

Stort Grattis till Flisan oxå! :D

Kram Jenny

• Abeth

Hej tjejer!

Ni verkar ha fullt upp! Och det är likadant här. Vi har föräldragrupper, ultraljud, vanlig besök hos barnmorskan, jobb och studier som rullar på i ett. Dessutom bor vi fortfarande i en pytteliten trea fastän det är mindre än åtta veckor tills bebisen förväntas titta ut. Puh... Men allt brukar ju ha en tendens att lösa sig, eller hur!?

Så ett febrilt lägenhetssökande samt en elak förkylning får mig just nu att dela min tid mellan datorn och soffan. Mycket tedrickande blir det! Och pepparkakor. Ser också fram emot jul och har börjat fundera på vad jag egentligen önskar mig. Får alltid höra att jag är så tråkig som aldrig önskar mig nåt speciellt så i år tänkte jag faktiskt ha en lista när familjen startar utfrågningen.

Har dessutom börjat på vattenjympa för gravida. Hur kul som helst!

Nä nu är det dags att återvända till soffan. Ha det!

• elora

Abeth: Oj kära nån, redan i slutet av graviditeten kan man säga!!! Min väninna beräknas den 25 januari så då har jag två stycken att tänka på ;)

Det kan ju inte bli svårt med önskelista nu som gravid ;) Nya tofflor att hasa runt i på BB, inte dumt alls! Amningsinlägg i ull rekommenderas för vintern och kylan KAN ju drämma till och då är det sååå viktigt att skydda mjölkbaren! Mjölkstockning är inte på önskelistan!

Hm...tja...eller en Babyvakt? Sån där babylyssnare helt enkelt, mycket bra grej de kan skramla ihop till dig o maken :D

Jag har prylar liggandes om det blir en tjej hehe...lycka till nu...
    Jag vet inte om jag själv har gått i idé för mycket ork kan jag inte skryta med, dåligt minne och allmänt hängig. Julen känns inte som lugn och skön på sitt sätt utan mer "uppbokat" så vi får väl se hur allt ter sig.

KRAM kram! Ska väl kämpa vidare med tackkorten, har inte fått den där sista ingivelsen hur det ska se ut men kuverten är klara! :D

PS: Beställde foton från Fastlab.se och de hade väldigt schyssta priser på förstoringar. Dock betalning via VISA men det var inga bekymmer för mig. Snabbt, leverans tog ca 1 vecka.

• Nonika

Tjena!
    Här håller tack-korten på att förberedas för fullt, äntligen. Det är ett evigt klippande och klistrande. Vi har skrivit ut 4 st olika bilder på A4-ark, som jag sen står och klipper isär, och klistrar in i egenhäåndigt gjorda kort, dvs: Papper som jag vikt bara. Men det är inte så bara egentligen, för jag har köpt stora ark som jag sen mäter upp i lagom stora bitar och viker ihop, och sen ska det ju skrivas i varje. Vi har den här texten: "Tack för att ni ville vara med och dela vår underbara dag med oss!
    Varma kramar Vera o Pelle".
    Sen blir det slumpen som avgör vilket kort de får, förutom ett par som sagt vilket de vill ha. Det var så svårt att välja vilket vi skulle ta, så vi tar som sagt 4 olika..de är ju så fina allihop
    Jag har gjort runt 20 st, och det ska göras 43, så jag ska fortsätta med det nu...

I morgon är det luciafirande på dagis, på torsdag är det julbord med jobbet, och då ska min man och hans band uppträda, och på fredag ska vi fira 2 tonåringar i familjen. I helgen jobbar jag, och 2 av barnen ska åka till ett stort badhus och förlusta sig...

Alla julklappar är inhandlade i stort sett, har bara Mannen kvar...vad ska han få? Kallingar antagligen...han har precis köpt en ny gitarr.

Hoppas det går bra för er som gifta, och vad spännande Abeth att det snart är dags! Du måste skriva och berätta sen...

• Abeth

Hej!

Våra sista tackkort postade jag förra veckan. Ville få iväg dem innan min syster skickar sina inbjudningskort, vilket hon tänkt göra nästa vecka.

Vi pratade om hur det är att vara gifta förra veckan jag och maken och kom fram till att inget alls har förändrats förutom mitt namn. Däremot känns det konstigt att det redan gått mer än två månader sen bröllopet. Vi var ute och gick med svärföäldrarnas hundar igår och tog en sväng förbi festlokalen. Man får en skön känsla av att tänka tillbaka på bröllopet även om allt inte blev exakt som man tänkt sig det.

Jag har slutat arbeta nu och väntar på besked ifrån försäkringskassan om jag får nån havandeskapspenning. Så en del studier, mycket julklappshandlande och en hel del sömn ägnar jag min tid åt för tillfället. Ska tillbaka till böckerna nu.

Vi har förresten fått tag i en större lägenhet och flyttar in i februari. Bra område med mycket barnfamiljer.

Ha det bäst!

• Nonika

Abeth;
    Grattis till lägenheten
    Havandeskapspenning är ju ganska svårt att få, så jag undrar vad du jobbar med? Du har kanske skrivit det förut, jag har inte kollat, kom jag på precis. Pluggar du också?

Själv jobbar jag ju inom kriminalvården och jag fick havandeskapspenning de 2 sista månaderna, men numera är det ändrat till ett mycket tidigare stadium.

• Nonika

God Jul i efterskott alla brudar!

Abeth; tycker du det gått fort sen vi gifte oss? Jag tycker det känns som en evighet sen...

Ja, nu är julen nästan över. Vi firade hemma med alla barn och min mans släktingar igår. Idag har jag jobbat 8-20 och ska så göra i morgon också. Bra pengar, och alla barn har ändå åkt till sina andra föräldrar. Min man har 2 vänner här, och de ska gå ut ikväll. Förmodligen får jag skjutsa dem...

Ha en god fortsättning, och ett Gott Nytt År!

Svar på tråden Sept -06 by Nonika #3