Sept -06 by Nonika #3
Såg att den förra tråden är avstängd, och jag hittade ingen ny tråd, så jag startar en!
Såg att den förra tråden är avstängd, och jag hittade ingen ny tråd, så jag startar en!
Nonika: låter verkligen jobbigt det där! Mår du bättre nu? Har du fått några svar på alla prover de tog?
elora: ja det är inte så många kvar här i tråden som är ogifta, och det är verkligen inte många dagar kvar av september nu! Lycka till!
Åh, vi har ännu inte hämtat bilderna från fotografen, vi måste spara allt tills nästa vecka när vi har mera tid. Just nu förbereder vi allt för husgrunden, de kommer och gräver imorgon eller på måndag. Spännande nu när det äntligen börjar hända nåt!
Sköt om er alla som är sjuka, och ni som är nervös också!
Elora > Ja, det verkar bara vara du och jag kvar, i alla fall i den här tråden.
Vi har varit och fixat några av de sista sakerna idag. Passade på att köpa ett rött paraply till mig och ett svart till P, så att de matchar våra kläder OM det skulle regna. Förutom läsk och chips (som vi köper på plats i Hässleholm imorgon), mina blommor (som ska hämtas imorgon) och tårtan (som hämtas tidigt på lördag) så är allt inhandlat och klart. Det verkar som om vi kommer att hålla oss väldigt nära vår budget i alla fall och det känns skönt.
Igår var ingen bra dag. Vi fick reda på på omvägar att en kusin till min sambo hade gjort slut med sin pojkvän och skulle arbeta i helgen så de kommer inte. Men hon har inte ringt oss utan det var nåt som svärmor fick reda på när hon pratade med sin bror. Mycket dålig stil tycker jag. Nog för att hon är ung men så bär man sig inte åt. Krasst räknat så har vi betalat ca 1000:- per person till bröllopet och det är ganska mycket pengar, så man tycker att gästerna kan visa lite hyfs och artighet i gengäld. Usch... ska inte tänka mer på det här för det gör mig fortfarande upprörd.
Ikväll kommer syrran och hennes sambo hit. Det lutar åt god mat samt playstationspelande till långt in på natten. Tidigt imorgon bitti åker vi till Hässleholm för att fixa iordning lite i lokalen och kolla upp hur mycket serveringsfat och liknande det finns. Om det inte räcker kommer vår guld värde kock att ta med sig saker från sitt hotell när han åker ner på lördagen. Vi har verkligen haft tur med bra människor som ställer upp och hjälper oss med festen.
Skickar en tröstkram till alla er som inte mår så bra och en lyckatillkram till dig Elora!
Ha det bäst tjejer! Nästa gång vi hörs är jag antagligen en respektabel kvinna!
Hej Abeth!
SLänger in ett kort hallå innan jag bryter upp för ikväll: Kroppen lyder inte och jag är så trött så trött.
Sambon åkte på feber idag och har legat däckad. Äldsta tösa däckade redan kl 18 och sover än så jag oroar mig lite att hon oxå blir sjuk.
Sedan går det troll i huset, festhäftena krånglar (bordsplac. igen...) vigselprogram som fick fel lim på sig och är inte vidare snygga längre...
Suck suck! Hälften blev inte gjort ikväll som tänkt för vi orkar helt enkelt inte. Vi har inte städat alls, inte bäddat några sängar åt gäster (fast de kan få det i uppdrag imorgon...lite får de väl bjussa) inte packat någon väska inför lördag. Har DÅLIG koll på vad som ska med nu imorgon då vi dukar. Hjälp...ska det vara så här? Vi lär ju däcka på lördag. Fast jag tröstar mig med att nästan alla brudar åker på panik.
Abeth: Ja vi hade ju oxå ett bortfall men som tur är kostar det oss inte något nämnvärt. MEN däremot överskred vi budget enormt när vi "bara" skulle handla små saker så det har nästan satt oss lite på sned. JAJA det får ordna sig. Nu ids jag inte bry mig längre. KRAM på er alla, tror faktiskt jag är "ärbar" nästa gång med :D
Stort lycka till till er som gifter er imorgon! Hoppas ni inte är alltför stressade, lite missar i planeringen kan det bli men vad gör det om hundra år?
Kom ihåg att ta vara på alla minnen från dagen, njut och ha det fantastiskt!!!
Hej tjejer!
Nu är jag så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna, men jag vill bara tala om att gårdagen var allt jag drömt om och lite till. Vi hade det fantastiskt bra och det enda vi ångrar är att dagen inte varade lite längre (och då var vi ändå vakna mellan 6.45 och 02.00).
Ha det bra alla!
Vi hörs en annan dag. Nu ska jag äntligen få sova.
Hej tjejer! Bara fru Stenman som snabbt skriver av sig "lite".
Min dag var helt hysterisk på många sätt, jag var självklart nervös som sig bör, men det var lite väl jäktigt med en massa folk boende i huset och hälften blev inte klart kändes det som, innan vi skulle åka iväg till kyrkan. Jag hade som tur var planerat för att vara ute i god tid, så när vi slutligen kom iväg så blev vi färdiga för fotografering i lagom tid som jag "tänkt".
Dock blev den väldigt rörig för vår minsta ville självklart inte vara med på bild, hon sprang runt runt och hade nästan dödat sin bukett innan första bilden var tagen. Petters corsage slet hon loss (av misstag när hon var lite upprörd...suck) efter 10 minuter tror jag. Så han blev utan.
Jahaa vi avslutade fotograferingen med att "förlova" oss på kyrktrappen (nåt Petter alltid skämtat om) sedan gick vi till bygdegården o väntade på gästernas ankomst. Jösses vi var ute i god tid, vi väntade över 30 min så barnen var lite trötta men som tur var fanns det ett lekrum där inne.
Så allvarets ögonblick, då börjar Stella springa som en orkanvind inna i "hallen" på kyrkan och jag ber kompisen ta undan henne. I samma veva öppnar de dörrarna och hej o hå börjar barnen gå helt cool-lugnt som den självklaraste saken i världen vilket gjorde Petter lite paff så han tappade nog greppet lite om det hela ;) Han stod rätt stabilt men jag såg att han var lite avlägsen i blicken ;)
Så kom vi till löftena o jag lyckas självklart säga fel! "Jag lovar att älska dig tills döden skiljer oss åt", schysst va? Jaja de i kyrkan tyckte vi verkade så självsäkra och missade nog min miss.
Ja sen ut och få gratulationer och sedan iväg i bilen, en Cadillac -60. Oj så fin den var!!! Lyxiga svarta lädersäten...mjukt o bra hehe. Så fick vi skumpa och åkte iväg och självklart satt det burkar i bak ;) Vi fotade oss vi foten av Torsöbron sedan lite runt bilen och sedan åkte vi förbi kyrkan igen men vidare ner till en vik vid Vänerns strand. Hoppas på bra foton ;)
Hm lite kort om festen, jag har nog aldrig haft så jobbigt som nu då man var i blickfånget hela tiden. Vi låg dels före tidsschemat med bra mycket, så maten i köket var självklart inte riktigt klar. Sedan blev det en väldigt trevande start men vi tog oss vidare och fick tillsist in lite mat till bordet. Sedan strular det bara...
Cateringens serv.tjejer blev som lama och fyllde varken på nytt eller tog bort tomma flaskor. Trångt var det iofs men ändå? Man gör väl ett försök? Min värdinnor fick säga till säkert 3 ggr innan resultat.
Sedan går strömmen mitt i allt, okey det var ju mysigt med stearinljus men man fattade ju att hur blir det om den är borta resten av kvällen på en sån liten ?
Men 10 min senare var vi igång igen.
Det blev bara bättre men fortfarande för mycket tid att slå ihjäl, så vi hade tur att många ställde upp och spexade för oss :D
Maten var dock jättegod, så där höll man sig lugn iaf. Kaffe & speciellt min choklad (prinsess)tårta blev väldigt omtyckt. Slutligen var det dags för Dansen och vi virvlade runt till tonerna av Annie´s song vilket vi klarade galant.
Men sedan går något lite snett för en av mina killkompisar som nog fått lite för mkt i hatten. För en kompis har märkt att en gammal skolkamrat till mig har anlänt oanmält (!) till festen för att "kika lite" som hon sa. Ehhhh?
Jaja, han lyckas skälla ut henne och hon fattar inte varför så tillsist drar hon hem. Usch varför ska det vara så för en del?
Jaja vi stuffar på och alla, gamla som unga dansar å gladeligen till Petters mp3.
Hm nu går ögonen i kors så jag har lite svårt att bestämma vad jag ska skriva mer. Vi åkte buss (som svärfar hyrt in!) till vårt lilla pensionat som vi skulle övernatt på tillsammans med några kompisar. Superskoj!
Kan säga att vi slocknade ganska kvickt ;)
Idag försöker jag smälta alla intryck för att dels lugna mig att ALLT VAR/BLEV verkligen så bra som jag hoppats men det är lite kluvet.
Kramar så länge,
fru Stenman
Så fult av mig att inte visa lite bilder....
katter.thor.prohosting.com/wedding.htm
Stort grattis till alla nygifta!
elora - vad roligt att se bilder, vad vackra ni var!!!! Vilken urfin bukett!
Ska kika lite närmare när jag hinner men det ser verkligen ut som ni hade en fantastisk dag, små missar till trots.
Grattis igen!
Abeth och Elora: GRATTIS!!
elora: så fina ni var!
Hej igen alla!
Ell: ja, jag har fått svar. Det är inget fel på mig därför har jag dragit slutsatsen att det är psykiskt, att jag håller på att gå in i väggen helt enkelt.
Så jag har fått den här veckan ut (tom fredag) på sjukskrivningen, men till helgen ska jag jobba 8-20 både lördagen och söndagen
Idag har jag sett filmen från bröllopet - igen! Det är underbart att se allt, och få uppleva det igen! Mina gamla kompisar (vi har kännt varandra i 28 år, sa de på festen!), var helt suveräna, tillsammans med sina respektive. Så himla roliga! De hade skrivit ett potpurri, som innehöll hela mitt liv, från det att jag kröp fram tills nu....