Sept -06 by Nonika #3
Såg att den förra tråden är avstängd, och jag hittade ingen ny tråd, så jag startar en!
Såg att den förra tråden är avstängd, och jag hittade ingen ny tråd, så jag startar en!
Hej Ell! Toppen, vi kan ju inte avsluta det vi börjat här hehe...
Här kommer en kort resumé om dagen:
Idag har det bara gått åt skogen känns det som. Först fnular jag till det så jag
tror dotterns kjol har försvunnit, vilket den iofs hade gjort men bara till mamma för att fixa en knapp. Suck. Hann självklart riva igenom halva huset.
Sedan åker vi till bygdegården och inser illa kvickt att vår bordsplacering som redan blivit fixad och ändrad ett antal gånger inte stämmer för 5 öre!!!
Vi kommer att få göra om från 4 längor till 5 st för att bufféborden ska få plats. Hjälp...
Så Petter satte sig ikväll och skrev om placeringarna illa kvickt och sedan hjälptes vi åt att göra om i festhäftet så det gick rätt fort ändå.
Jaha...vi åkte vidare till affären och fyller hela vagnen. I kön strax innan kassan inser jag: Petter! Var är min handväska??? Fryser liksom till is och börjar nästan kallsvettas när jag inser allvaret -den ÄR verkligen borta! Shit! Har någon snott den? Har jag förlagt den? Men HUR!? Så vi får gira ur kön och börja leta och hur tror ni det såg ut bland allt folk...pust. Så tillsist är turen med oss och någon har lämnat in den i kassan så jag får tillbaks den och allt är kvar i väskan. TACK TACK!!!
Kommer hem och har en plan att ungarna (7 resp ca 2 år) lär ju somna kvickt för de har ju varit igång hela dagen. Pyttsan! Den lilla huliganen kör hela registret och det slår mig att hon har ju faktiskt sovit en stund in på eftermiddagen så någon tidig kväll kan jag få kämpa mig till.
Men vi däckade av både hon och jag, blir väckt ca 21 av Petter och är grymt groggy när jag kliver upp. Det tog nog en timme att "piggna" till och bli så pass pigg att jag fixar festhäftena.
Imorgon ska vi träffa prästen och jag måste skriva bordsplac.korten, göra plac.tavlan och lite annat småfix.
God natt! :D
Elora > Jag måste erkänna att jag börjar känna mig aningen stressad nu. Mycket beroende på märklig inställning från nårga av gästerna. En vän hade mailat toastmistressen och frågat var man kan bo nånstans??? Information som gick ut i samband med inbjudan för läänge sen. En annan kille hörde av sig igår och sa att hans flickvän och han ville sitta i närheten av varandra. Inte en chans att jag gör om bordsplaceringen nu. De sitter jättebra där de sitter och det handlar om max 4 timmar som de behöver vara ifrån varandra. Det finns en anledning till varför alla sitter där de sitter.
Upptäckte en fläck på klänningen igår och måste försöka få det fixat innan fredag. Allt snacks och blandvann får inhandlas på torsdag då vi båda är lediga. Sen ska det vara rätt lugnt. Bara lite småpyssel, men det känns inte som om huvudet är helt med.
Jaja, det löser sig väl. Dessutom verkar det bli fint väder på lördag!
Ha det bra!
Jaha...kul då med en liten 2åring som vägrar sova ordentligt om nätterna, hur ska det bli på fredag->lördag...gäsp!
Somnade alltså runt 02 i natt och sov hackigt. Tog lite sovmorgon så P fick skjutsa äldsta till skolan & sedan har han och yngsta åkt till mormor för att lassa av skräp på tippen.
Vad händer? Jo då ringer svägerskan imorse och berättar att farbror Ola är gift med Jonas...då har vi glömt att ändra numren till respektive i häftet då vi ändrade om bordsplaceringen. PINSAMT!
Men nu har jag ändrat igen, och mailat henne...suck...Är alldeles lam i armarna känner jag. Sömnbrist antar jag.
Abeth: Ja jag undrar oxå hur folk tänker, en kompis till mig har inte ens ringt o sagt att han inte kommer. Det fick en anna kompis veta när hon ringde o kollade när de skulle åka hit...Arrgh!
Och mamma har fått för sig att vi ska öppna presenter -bara för att "DET GJORDE GRANNEN LINDA när de gifte sig" -suck! Hon kan inte släppa taget och inse att vi har det inte EXAKT som de hade det!
Nää jag får skriva vidare...Lite barnhäften som ska göras tänkte jag. Frukost om en liten stund.
FINT VÄDER! Hoppas!!!
Att öppna presenter tror jag inte att vi hinner med, när jag tänker efter. I alla fall inte om vi vill kunna lämna festen före kl ett. Men jag har planerat att ställa upp ett bord för presenter o sen får vi väl be svärföräldrarna att bära hem dem till sig efteråt. Suck...
Det där med att mammor tycker att alla bröllop ska se likadana ut har vi också råkat ut för. Bara för att våra föräldrar hade knytkalas respektive sill o potatis (midsommar) behöver faktiskt inte vi ha det så. De får stå ut med en 27-rätters septembermeny från 1300-talet och vara nöjda med det. Det kostar dessutom inte mer än en vanlig 3-rätters från en cateringfirma.
hm inte undra på att det blev så tyst på den andra tråden .
nu hittade jag hit.
vad har jag missat
monica
bordeaux: du frågade i förra tråden om jag är intresserad av att köpa smycken, men svaret är nog tyvärr nej...eftersom jag själv gör smycken och håller på att starta upp ett företag som säljer dem!
Vi har ännu inte hämtat våra bilder från fotografen, det blir först nästa vecka eftersom vi har börjat med husgrunden nu och det tar upp all vår (min mans) fritid! Men snart, så...
Hej alla, och ursäkta att jag varit kass på att vara här sen jag blev en gift kvinna
För det första har vi ju varit på smekmånad i 2 veckor, på Skiathos, det var bra för det mesta, men blev lite långtråkigt på slutet. Vi längtade mycket efter barnen...
Sen i söndags (min sista dag på semestern) fick jag åka till akuten pga blixtrande huvudvärk och illamående...eller illamående var väl ett lindrigt ord; jag spydde så jag trodde magsäcken skulle lossna och följa med upp. Har aldrig haft så ont i huvudet i hela mitt liv. Jag satt och kräktes i svabbhinken mellan knäna på väg till akuten, Pelle körde i 160. På sjukvårdsrådgivningen frågade de om de skulle skicka en ambulans, för de var rädda att det var hjärnhinneinflammation.
Väl på sjukan tog de alla prover man kan tänka sig, samt röntgade huvudet, medans jag fortsatte spy (utan att ha nåt att spy upp, hade ju inte ätit på hela dagen).
Så jag fick stanna kvar över natten, och ¨åkte hem dagen efter på kvällen, alltså på måndagen. Igår skjutsade han mig till mina föräldrar, så jag och lilltjejen är här ett par dagar för att jag ska få vila upp mig lite....
Bröllopsbilderna har kommit, de är jättefina, och vi har köpt en bil som vi ska hämta på fredag - en Opel Zafira.
Jag hör av mig....
Kramkram...
Nonika! Kära vännen då, hu så hemskt med huvudvärken/migrän...Undrar om det är alla spänningar som släppt efter bröllopet som bidragit till det hela?
Jag börjar bli trött i armar och ben, så nu ska vi nog lägga ner och ta det lugnt ikväll. Städa lite lätt imorgon e-m för folket bryr sig nog mindre om hur städat vi har det ändå resonerar jag.
Huvva...vila är nog bra för alla! :D
Hej igen!
Hemkommen från smekmånad i Egypten. Tänkte skriva lite om bröllopet och resan men det får bli en annan gång. Mår inte något vidare. Läkaren tror att jag har salmonella.
Jaja, så kan det gå.
Skickar en länk iaf. Vi var nämligen i tidningen idag. :)
Kram på er!
www.arbetarbladet.se/local_article.php&avdelning_1=103&avdelning_2=165&variabel=FAMvinj.gif
Hej Anna och välkommen hem! Egypten lät väldigt spännande, men så trist om du åkt på salmonella...hoppas du kryar på dig snart.
ÅÅhh så snygga ni var på fotot! Jättefina!
Tar du makens efternamn nu eller?
Här sitter jag och printar ut vigselhäften IGEN! 100 st kan jag slänga, allt pga av skrivfel som jag inte kan med att dela ut. Tänker ena sekunden "Äsch de slänger ju dem veckan efter..." å andra sidan tänker jag "Jag gifter mig bara en gång och då vill jag inte minnas en massa skrivfel" (vilket jag lär haka upp mig på haha)...
SÅ jag fick vackert ändra Hemlen till Himlen och prästens namn Williem till Willem. Så nu printar jag för fullt medan M2B sover, Stella kikar på Dr Snuggles (japp vår 2-åring är galen i honom!) och kaffet är kokat. En massa pappersarbete kvar som sagt idag, men det fixar sig alltid. Vi ska "bara" hämta skjorta/fluga/väst idag o hem med barnen.
Kram på er så länge...vem är kvar nu med mig? Abeth? Huuu så nervigt...:D