• brudkronan

Ögonlaser

Ok tjejer och killar! Nu behöver jag hjälp!

Jag bor i Malmö och vill göra en LASIK-behandling - det billigaste jag hittat här omkring är 24000 på Ellenbogen för båda ögonen - är det någon som vet ngt billigare alternativ?

Det finns ju resor till Istanbul där resa, operation och allat annat ingår för 16000 kr - men kan man lita på att det går bra? Det handlar ju ändå om mina ögon...

Tankar och erfarenheter emottages tacksamt!!! :)

• Svar på tråden Ögonlaser
  • pickolina

Jag betalade oxå 24" och det var för typ 4år sedan nu... Det är standardpriser. Jag personligen skulle aldrig åka utomlands och genomföra en operation. Det är så mycket som kan gå fel och då står man där sedan.... I Sverige vet man att man är försäkrad, man får eftervård och omoperation om så behövs.. Osv...

• brudkronan

Mmm... det är så jag tänker också egentligen... det är nog värt skillnaden på 8000 för att känna sig så mycket tryggare, eller hur...

• pickolina

Personligen så tycker jag absolut det! Jag skulle även välja en dyrare klinik/kirurg om jag visste att den kliniken/kirurgen var känd för att vara duktig. I det läget tycker jag att resultatet och säkerheten går före pengarna.

• brudkronan

jepp... det här kunde bli en situation som visar att "snålheten bedrar visheten"... Tack för rådet Pickolina - jag behövde bara den där extra puffen - nu ringer jag och beställer tid på Ellenbogen på måndag! Tack igen!!!

• pickolina

Det var så lite så. -Lycka till! Jag ångrar inte en sekund att jag op med med Lasik för några år sedan... :)

• Malin22

åh, önskar att jag hade råd med laser är så trött på att pilla med linser eller gå omkring och vantrivas i glasögon. Har dessutom väldigt torra ögon så kan inte ha linser hela dan... =( men så länge jag är fattig student får jag väl klara mig ändå, *suck*

• pickolina

Malin22
    Anledningen till att jag tog lån och gjorde operationen var för att jag inte kan ha linser över huvud taget pga torra ögon + att jag inte trivdes i glasögon...

• pickolina

Fast jag var fånig! Jag hade 0,25 resp. 0,50 (plus eller minus vet jag inte, plus tror jag)... Men 0,25 är ju typ det minsta synfel man kan ha så jag såg egentligen inte illa. Men jag kände mig blind då det var en stor försämring av min syn...

• Malin22

jag ser väldigt dåligt och optikern har t.o.m. sagt att laser skulle vara ett bra alternativ för mig, det hade underlättat ENORMT om jag kunde men jag har som sagt inte råd.

• brudkronan

För mig betalar sig operationen på ungefär 4 år - jag har endagslinser som är svindyra, men de är de enda som jag trivs i efter 20 år som linsbärare - så nu betalar jag 480 kr i månaden till synoptik. Efter operationen tänker jag lägga undan 500 kr i månaden fram tills jag betalat tillbaka de 24000 jag nallar från sparkontot. Dessutom skulle jag behöva nya glasögon nu också, och de ligger ju mellan 3 - 5000... så det här känns som det smarta alternativet.

Men visst Malin22, jag förstår man måste ha turen att ha 24000 att lägga ut också, det är inte alla förundrat, så jag är tacksam för det.

Svar på tråden Ögonlaser