Schalins?
Vi har (nästen9 bestämt oss för Schalins. Någon som har någon uppfattning om dessa ringar?
Vi har (nästen9 bestämt oss för Schalins. Någon som har någon uppfattning om dessa ringar?
Jag har också en förlovningsring från Schalins, en slät guldring. Är supernöjd!
Har också Schalins! Har haft den i mer än två år och den är såååå fin! :D Kommer antagligen ha en schalinring som vigselring också... när det nu blir... ;)
Faktum är att vääääldigt många har ringar från Schalins kanske utan att veta om det... Guldfynds och (hm... vilken var det nu?) Albrekts gulds eller Hallbergs (eller var det båda?) egna serier är från Schalins. Hörde nåt om att de tillverar 75% av alla förlovningsringar som säljs i Sverige! (låter lite mycket, men nån sa det.... )
Mina schalins är 6-7 mm breda och ganska tjocka med. Mycket guld i för de e tunga....
Tack för era svar, det verkar ju som om alla är nöjda! Så nu bär det av till guldsmeden
Nu är ringarna beställda. Det blev 6 mm vittguld för oss båda. Två veckor kvar till den stora dagen
GRATTIS!!!
Vi tänkte beställa våra ringar från dom. har bara hört bra saker både från olika butiker och andra som köpt deras ringar. De har väldigt många fina ringar tycker jag.
Vi satsar nog på någon ur serien Europa !
Hej!
Schalins har jättesnygga ringar! Vi valde mellan Schalins och Engelbrekt. Vi blev dock varnade av guldsmeden att Schlins ringar i vitguld kunde bli lite fula, dom använde tydligen någon sorts legering som inte var av lika bra kvalitet.Därför blev det en Engelbrekts för oss. Vet ej om det var försäljningstrixs men kan vara värt att kolla upp! Han hade märkt det pga många kom tillbaka med ringarna efter några år. Hoppas jag inte skrämmer upp er nu, han kan ju ha fel, det fanns ju inte direkt någon vetenskaplig undersökning gjord...
Jag har en 5mm-ring i vitguld från Schalins, och den har suttit på mitt finger i snart en månad. Den är lika fin fortfarande, strålande kvalitet!
Oj, nu vart man ju lite nervös... Men samtidigt så har ju Schalins två års garanti på alla sin ringar. Så, om något blir fel hoppas man att det händer innan de två åren har löpt ut. När det gäller vitguld så berättade någon för mig att det tydligen också beror på individen och vad kroppen avsöndrar. En del kan ha sina ringar hur länge som helst utan att de blir fula och en del måste putsa upp dem ofta för att de ska se fräscha ut.
Vi har schalins i våra förlovningsringar men är väl tyävrr inte super nöjda.....blev repiga och matta oerhört fort trots att de var ganska dyra.
Blir inte Schalins i min vigselring
Vi ska ha schalins ringar.. fick ett jätte bra pris me. dom ha jätte fina ringar
fridolutten: om du menar Engelbert-ringar så måste jag säga att dem gulnar också. Har en ring från de som jag efter ca 2,5 år var tvungen att lämna in för den hade blivit så ful. Ändå är det inte en ring som jag använder varje dag.
Tycker också att Schalins har fina ringar men kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha!! Vilka problem va?
När vi köpte våra förlovningsringar för ca en månad sedan lärde jag mig att vitt guld behöver man alltid rodera eller rodinera, alltså behandla efter ett tag för att hålla det vitt annars kan det gulna eller bli lite grått. Därför valde vi ringar i palladium som ska hålla "vitheten" bättre än vitt guld. Det kan vara ett tips att kolla upp iallafall. Vi är väldigt nöjda med våra palladiumringar!
Vitguld ska helst köpas utan rodinering, och är då mer stålgrått i färgen, vill man åt den silvervita färgen som rodiumytan har så rekomenderar jag platina eller palladium, som håller sin vita färg utan ytbehandling.
Vi har Schalins ringar och är båda jättenöjda med dem! Har haft dem snart 1 år, och visst inte glänser de lika mycket som när vi min sambo friade, men så tror jag det blir emd de flesta ringar. Kommer att välja Schalins till våra vigselringar också.
Vi var och beställde Schalins ringar igår och vi känner oss super nöjda!!!
Ingen schalins här inte. Vill inte ha samma ringar som halva sveriges befolkning...
Jag funderade inte särskilt mycket på vår förlovningsring (ville ha en BRED slät förlovningsring) men är SUPERNÖJD med den. Kollade i den och upptäckte att det stod BÖS i den.
Nu så kollar jag just nu på Schalinsringar för jag tycker att dem är skitsnygga. Har inga som helst problem med att fler har likadan ring som jag.
Jag kan väl tillägga att jag ALDRIG tar av mig förlovningsringen. Har haft den när jag styrketränat, bastat, kört spinning osv... LITE repig är den men det är ju mitt eget fel + har haft den i snart 4 år... Så jag har bara positivt att säga om Schalins ringar.
Vi har schalinsringar å är fortfarande nöjda!! vi köpte ett par med lite "frost" på.. det har nötts bort lite, men ringara är fortfarande fina!
Så här ser våra ut:
groups.msn.com/AnnelieochMikael/infrbrllopet2007.msnw&PhotoID=44