• Eizpeiz

Piercing (intim och navel?)

Har gått å funderat på att pierca mej i naveln (även funderingar på piercing "där nere"). Är det någon som kan tipsa mig om ett bra ställe att göra det på i Göteborg? Skulle även bli tacksam om tips på efteråt, hur man håller rent mm. OM man nu skulle göra en "där nere" hur håller man det hygieniskt rent? Tar det lång tid innan det läker?
    Mvh

• Svar på tråden Piercing (intim och navel?)
  • Loppan75

Jag har en navelpercing och kan säga att det garanterat är lättare med hygienen "där nere" än vad det är i naveln. Underlivet har ju inbyggd funktion för rengöring, men naveln är en bakteriehärd. Enligt papperna från min piercare så tar det någonstans mellan 2 och 8 veckor för en intimpiercing att läka, beroende på vilken typ du gör. Jämför det med 3-12 månader för navel. Men nu har jag inga problem med naveln längre.

• Lena+Mattias=sant

Jag kommer inte ihåg vad de heter men det finns en butik mittemot gårda textil som ska vara jättebra.

• Strumpan.

Finns nåt ställe som heter Pierce va!? Vet inte vart det ligger.

• jazzo50

håller med loppan så är det . har navel å där nere .. naveln kan va hopplös medans den andra inte va några problem alls

• InaHjärtarAdam

ska du pierca dig i götebog finns det bara ett ställe att göra det på;
    TRIBE! det ligger nästan längst ner på kungsgatan, förbi domkyrkan och nästan ända ner mot järntorget. förbi den där brudklänningsaffären också. när du väl är där frågar du efter MÅNS! (om inte han jobbar längre så fråga efter OLA.) dom är absolut bäst.

om du ska göra en intimpiercing är det jättejätteviktigt att du gör det på ett bra ställe för dina nerver kan ju prajka helt annars och det vill du nog inte... läkningen på intimpiercing är kortare än i naveln. det är inga problem att hålla rent. i naveln får man lättare in bakterier eftersom det är mer öppet. därnere på en är ju det renaste stället på kroppen, trott eller ej!

• InaHjärtarAdam

och gå inte till pierce! för det första är dom malliga och otrevliga, för det andra är dom inte på långa vägar lika duktiga som på tribe (som hette barbarella förr). priserna är desamma på båda ställena så jag skulle inte sätta min fot inne på pierce...

• jazzo50

håller med InaHjärtarAdam

• Eizpeiz

Tack för alla tips, har nog bestämt mej för att göra en down there. Får ser när nerverna vågar bara =) (Får väl ta med en vännina =)

• LissAnna

Min navelpiercing vägrade läka så efter två år med tvättande så tog jag ut den. usch!!

• Strumpan.

Min navelpiercing vägrade också läka när jag tvättade den, så jag lät den bara sitta där utan att tvätta den ett tag (var såå trött på den) och då läkde den hur fint som helst. Konstigt sånt där.

Svar på tråden Piercing (intim och navel?)