• Pink Lady

Bränner och svider efter sex...

Hej...

Har märkt nu den senaste veckan att efter jag haft sex har det svidigt och bränt i de nedre regionerna...kan just nu knappt sitta ned!

Har haft samma partner i ett år, vi är båda testade så jag tror inte det är någon sjukdom... vad kan det vara? Någon som varit med om liknande och att det senare gått över?

Tacksam för snabba svar, känns oroligt... :(

• Svar på tråden Bränner och svider efter sex...
  • tattar-Emma

Nä, hon får ju prova lite av varje förstås, men för mig var det p-piller :).

Helst bör man ju försöka hitta ett levnadssätt som gör att det där aldrig händer. Blir fortfarande förbannad på barnnmorskan som föreslog glidmedel åt mig, istället för att koppla till att hon skrivit ut p-piller en vecka tidigare... Prata om att bota symptomen.

• pickolina

tattar-Emma
    Nej man kan ju undra vad de har i huvudet ibland.. :(
    För min del så fösrvinner inte besvären när jag inte äter p-piller. Måste sköta mig om jag vill slippa besvär....

• tattar-Emma

Provade du att ta det lugnt med rakning och string? Vissa barnmorskor har pratat om att underlivsbesvär med svamp och sköra slemhinnor har ökat explosionsartat sen det blev mode.

• pickolina

tattar-Emma
    De har gjort en medicinsk undersökning som bevisat att string inte påverkar negativt... Men jag tänkte ju testa ändå, har inte haft råd att köpa nya trosor än bara... Gällande rakningen så vet jag inte..*hehe*..jag testade då efter vi pratat om det men sedan fick jag nog och håret åkte igen... :D Så jag hann väl inte märka någon direkt skillnad... Vet inte varför jag har så svårt att låta det växa... *asg*

• tattar-Emma

Mm, det är svårt när det känns ovant =). Fast jag vet inte, din mutta verkar vara i brutal oordning så det är kanske värt att försöka igen ;)

• pickolina

tattar-Emma
    :D *asg* Mmmm, det är nog så... Tack, fick mig ett gott skratt nu... *s*

• Ida-maria

Det kan ju även vara "förhöjt PH-värde" som dom som säger på tv-reklamen. Då ska man ju ta den där krämen som jag inte kommer ihåg namnet på!

• pickolina

Lactal eller Vivag! :D

• pickolina

Det är ett jätte bra tips, att jag inte tänkte på det.... Daaa.... *lol*

• pickolina

Fast de återställer bara balnsen, så anv även ex. vitt vaslein för att lindra besvären... Å i framtiden så smörjer du direkt du märker att problemen börjar för då brukar man kunna stoppa problemen och man slipper besvären och olika "mediciner" osv....

• Thailands brud

Urinvägsinfektion kanske i ett tidigt stadium?

• soomzy

Hej Pink Lady!
    Jag har varit med om precis samma sak. Jag har varit hos 500 gynekologer och hur många barnmorskor som helst och läste på alla sidor jag kunde hitta. Jag blev inte bra. Jag hade varken vestibulit eller svampinfektioner. Eller nån annan infektion eller sjukdom för den delen heller.
    Sen för nån vecka sen hade vi avbrutet samlag och då gjorde det inte ont. Vi testade igen och igen med avbrutet men det gjorde inte ont. Det visade sig att jag hade skapat nån form av allergi mot s**erman och det sved efter att han kom i mig. Prova med det. Vet inte om det hjälper dig, men det kanske gör!! Lycka till!!! =)

Svar på tråden Bränner och svider efter sex...