• Pink Lady

Bränner och svider efter sex...

Hej...

Har märkt nu den senaste veckan att efter jag haft sex har det svidigt och bränt i de nedre regionerna...kan just nu knappt sitta ned!

Har haft samma partner i ett år, vi är båda testade så jag tror inte det är någon sjukdom... vad kan det vara? Någon som varit med om liknande och att det senare gått över?

Tacksam för snabba svar, känns oroligt... :(

• Svar på tråden Bränner och svider efter sex...
  • Rainred

kan vara svampinfektion..... ibland går det över av sig själv ibland måste man behandla den.. jag hade likadant i somras men det gick över utan behanlding för mig... vet ej om det var rätt gjort men det har inte kommit tillbaka!

• soomzy

Är det din första partner?

• Pink Lady

soomzy:
    nej det är det inte...

förhoppningsvis är det något som Rainred hade, för då går det över och försvinner...

• pickolina

Smörj med vitt vaselin, finns på apoteket. Det är en vit tub. Märket är ACO... Det lindrar!

• tattar-Emma

Jag hade det, vestibulit alltså. Gick över när jag slutade med p-piller så slemhinnorna kunde tillbakabildas.

• tattar-Emma

alltså, så slemhinnorna kunde komma tillbaka :D. gud så dumt jag skrev.

• pickolina

Behöver inte vara vestibulit, kan vara irriterade/torra slemhinnor bara...som kan avhjälpas med rätt omvårdnad... :)

• tattar-Emma

Vestibulit är iofs (jäkligt) irriterade slemhinnor, men det är klart att det inte behöver vara det =). Tror på att vara snäll mot muttan, dock. Alla dessa uttorkande hormoner + string, rakning osv kan ju bli rena misshandeln till slut :(

• pickolina

Klart att det kan vara vestibulit.. Vet dock inte om detta var ett bestående problem som hon har/hade eller om det e tillfälligt?! Jag får nämligen så ofta.. Blir röd och det svider/bränner och gör ont som s*tan... Det brukar hjälpa med att smörja för det är slemhinnorna som slår bakut pga att man misskött sig... Men det är övergående och inget som består, för min del alltså..dvs inte vestibulit... Tänkte att hon kanske råkat ut för samma/något liknande...

Håller med, man ska vara snäll mot muttan... :D

Svar på tråden Bränner och svider efter sex...