• lourdes

12 maj 2007

Nu har vi äntligen satt ett datum. 12 maj 2007. Längtar så!!!

Vi har bokat kyrka, preliminär bokat lokal och, det bästa av allt, bokat en av stans bästa kockar. Han är egentligen uppbokad fram till maj 2008, men eftersom det är en god vän till min syster så ställer han upp.

Är det någon annan som gifter sig det här datumet? Och i sådana fall; hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden 12 maj 2007
  • Moa Malviker

Ojdå såg precis att det fanns en länk till den tråden i dte här forumet, sorry!

• Amaya

puffar lite för att andra 12 maj brudar ska hitta hit

• söta_bruden

Här har ni en till 12 Maj!

• Amaya

söta_bruden:
    Vad kul! Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Amaya

Idag har jag bokat tid för tårtprovning! Ska bli så himla kul att prata och smaka bröllopstårta...

• söta_bruden

Amaya:
    Klänning är inköpt i fredags och imorgon ska min vigselring hämtas. Jippi! Jag pluggar på heltid och kommer skriva min D-uppsats till våren, så jag försöker ha så mycket som möjligt klart.
    Idag köpte jag material till inbjudningskort och gjorde en prototyp, så korten sätter jag igång med efter tentorna i nästa vecka!
    Annars är kyrkan givetvis bokad och alla "inblandade" i bröllopet vet vad vi förväntar oss. Enda vi inte pratat med är den tilltänkta toastmastern, men jag tror att han kommer tycka det är skitkul och ta uppdraget!
    Låter kul med tårtprovning, tänkte ta det efter tentorna. Mitt största frågetecken just nu är hur vi ska göra med maten. Håller på och kollar efter bra cateringfirmor och drar i alla trådar jag kan hos bekanta...

• Amaya

söta_bruden: Vad långt ni har kommit. Vi har inte kommit någonstans alls de senaste veckorna känns det som. Förutom att jag bokat tid till tårtprovning
    Börjar få lite panik redan nu

Ska också skriva uppsats till våren, så borde fixa det mesta nu när jag har mycket ledig tid. Men det är svårt för min blivande jobbar mycket nu eftersom han nyss börjat på nytt jobb...

• söta_bruden

Amaya: Vad läser du för utbildning? Ska du skriva på C eller D-nivå? Jag känner enorm ångest inför att hinna med allt. Men i värsta fall få jag gå upp till examination i augusti istället. En sak är dock bra med uppsatsen, jag kommer skriva den tillsammans med min tärna så hon kommer förstå om koncentrationen förvinner emellanåt och om det blir akut tidsbrist... =)

• Amaya

Nu lämnar jag er 12 maj brudar. Vi har bytt datum!

• lourdes

Varför har ni bytt datum, om man får fråga? vad blir det nya datumet?

• Amaya

Vi valde att byta festlokal eftersom den vi bokat kändes så osäker, de skulle eventuellt bygga om nästa år och vi har inte fått något 100% besked om det går att vara där eller inte. Festlokalen vi bytte till var tyvärr redan bokad den 12 maj - så den 8 september får det bli

• lourdes

Okej. Då har ni än mer tid för planering.
    Fortsatt lycka till i bröllopsplaneringen!!!

• Amaya

Detsamma!! Kommer att tänka på er den 12 maj

Svar på tråden 12 maj 2007