• lourdes

12 maj 2007

Nu har vi äntligen satt ett datum. 12 maj 2007. Längtar så!!!

Vi har bokat kyrka, preliminär bokat lokal och, det bästa av allt, bokat en av stans bästa kockar. Han är egentligen uppbokad fram till maj 2008, men eftersom det är en god vän till min syster så ställer han upp.

Är det någon annan som gifter sig det här datumet? Och i sådana fall; hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden 12 maj 2007
  • Amaya

Vi har samma datum 8:) Vad kul!
    Försökte starta en tråd för någon vecka sedan men då verkade jag och min blivande vara alldeles ensamma om detta datumet. Men inte längre

Vi har inte kommit så långt i planeringen än. Har preliminärbokat festlokal och bokat fotograf. Min blivande tycker att det är så långt kvar fortfarande så han är lite svår att få igång

• lourdes

Åh vad kul att vi inte är så många om detta fantastiska datum ;)
    Dock är jag lite förvånad att det inte är fler som ska gifta sig detta datum.

Vi har heller inte kommit så långt i planeringen, men det känns som att det är dags att dra igång ordentligt nu. Tiden går ju så snabbt.

Ska ni ha bröllopet i Sverige?

• Amaya

Ja visst är det konstigt att inte fler valt detta datumet?! Tittade in i maj-tråden och på listan över alla som skulle gifta sig i maj fanns inte ett enda par den 12:e

Vi ska vara i Sverige. Har hittat en fin lokal med underbara omgivningar, dock ska det eventuellt byggas hotell i närheten nästa år och i så fall kommer vi inte kunna vara där. Får besked i oktober. Känns som om vi inte kan dra igång ordentligt med planeringen innan vi fått besked. Så nu fokuserar jag mest på roliga detaljer

• bröllopsängeln

förlåt om jag blandar mig i men har ni tänkt på att de som inte talat om exakta datumet kansek valt den 12 maj?? Finns ju trots allt fyra stycken som är hemliga med datumet.

Och kanske finns det tusen till men alla vill ju inte skriva i trådarna tex är ju inte ni särskilt aktiva i majtråden

Tror ju att det finns många fler majbrudar än vi som skriver i majtråden:)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1837362.html

• lourdes

Amaya:
    Hoppas det ordnar sig med lokalen. Förstår att ni inte kunnat dra igång ordentligt med planeringen.

bröllopsängeln:
    Du blandar dig inte i. Det här är ett forum för alla ;)
    Självfallet är det så som du säger, att det är fler som gifter sig 12 maj. :)

Jo, i planeringen har jag kommit så långt att jag har gjort en klippbok där jag har samlat på mig en massa urklipp ur tidningar på olika idéer till bröllopet. Den har redan blivit riktigt tjock.

• Amaya

bröllopsängeln:
    Säkert finns det fler maj brudar som inte skriver i maj tråden och säkert finns det ännu fler som inte hänger på BT alls

lourdes:
    En klippbok är en bra idé! Jag har samlat en massa tidningsurklipp, jag älskar tidningar och har köpt bröllopstidningar sedan vi förlovade oss för tre år sedan

• lourdes

Då är vi två om att älska tidningar. Jag är ett riktigt tidningsjunkie ;)
    Eftersom jag är formgivare så blir det att jag ofta köper tidningar för att hämta inspiration.
    Köper så mycket tidningar så mannen min kan få sig ett spratt ibland. När jag sorterar dem så ligger det tidningar precis överallt :)
    Det blir mest Vogue, W, Wallpaper, Plaza m.m. Idag köpte jag dock Martha Stewart Wedding. Hittade massa fina inspirationsbilder på mycket som hör bröllopet till.

• Amaya

Idag har jag haft en riktig bröllopig dag Har gått igenom mina tidningsurklipp och fått massor av idéer, samt shoppat en massa små detaljer på internet. Har upptäckt ebay och det är ju rent livsfarligt
    Ska dela med mig av mina nya idéer till min blivande över ett glas vin ikväll

Hur går det för er?

• lourdes

Åh, vad lustigt! Jag fick ledigt från jobbet idag och har då suttit hemma och sorterat tidningar för att hämta idéer.

Annars har det stått lite still vad gäller bröllopsplaner. Jo, vi träffade kocken förra helgen för att spinna på lite idéer. Det känns riktigt bra!

Nu ska jag fortsätta bläddra i tidningar.

• Moa Malviker

Hejsan allihopa! Varit inaktiv här på BT ett antal månader men nu börjar planeringen sätta fart igen. Hittar ingen tråd för oss som gifter sig maj 2007. VAr hittar jag den? (Ska bli kul att läsa ifatt allt som hänt ) Kramar

Svar på tråden 12 maj 2007