• susannaand

Tärnklänning

Hej!
    Jag undrar lite över det här med klänningar till sina tärnor... Ska vi som brudpar stå för det, eller är det vanligt att de själva gör det om man inte har några speciella "krav". Jag menar, om man bara vill att de ska vara fint klädda, och i nån speciell färg. Inga uppsydda klänningar eller så.
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Tärnklänning
  • Lena+Mattias=sant

Är det bara finklänningar tycker jag föräldrarna kan stå för dem. De hade väl ändå skaffat finkläder till barnen om de skulle varit gäster på bröllopet?

• Fröken Malm

Jag tycker så här:

Håller man benhårt på vad för stil tärnans klänning ska ha, så tycker jag man som brudpar ska bekosta klänningen.

Ger man friare tyglar så kan tärnan betala själv.

Vi har tur, då min syster ska ha sin balklänning som hon hade på sin studentbal för 2 år sen. Därför kommer vi bekosta hennes smink och håruppsättning.

• Lena+Mattias=sant

Jag läste näbbar... (ibland tänker man inte efter före) men jag tycker det samma gäller tärnor.

• susannaand

(Lena+Mattias=sant:) Ja, alltså jag menar inte näbbar (inte små barn alltså) utan mina vuxna tjejkompisar som ska vara tärnor...
    Men tack ändå! :)

• Stora A

Hej!

Har jättesvårt för att komma på vad jag skall göra...
    På ett sätt tycker jag nog att tärnorna kan stå för sina kläder själv, de hade ju säkert köpt ngt till bröllopet i alla fall... Men på ett sätt vill man ju betala, men kläder till 4 tärnor är ganska mycket pengar, kan man inte bjuda på t ex håruppsättning istället?

• evkasu

Vi betalade inte tärnornas klänningar men vi hade bara åsikt om färgen inget annat. Det är dessutom snygga festklänningar som de kan använda igen.
    Vi betalade deras håruppsättningar istället.

• mrztigger

jag kommer ha 2 tärnor och det finns inte med i min ekonomi att jag skall betala. det fnkar inte. tänkte ge dem en tygbit lr en lapp med en blå färg. sedan vil jag att dom skall hitta egna klänningar så nära denna färg dom kan komma. + att figurerna är rätt olika på dessa tärnor och jag vill inte tvingap å dom nån klänning som dom inte vill ha. bättre att de får trivas i det dom går i.

• LidaM

Jag kommer betala mina brudtärner klänningar eftersom jag vill att alla tre ska har samma klänningar både vid vårat bröllop i sverige och utomlands men skor för de köpa själva men har erbjudit de ett bra pris på skor där jag ska handla mina egna skor.

• KlaraStjärnljus

Mina tre tärnor betalar sina själva. Det kommer vara vanliga finklänningar som de kan använda senare. En av dem har dessutom redan en nyköpt klänning som hon tänkte använda, som jag tycker är jättesnygg, så de andra två tänkte köpa sina klänningar i samma stil fast andra färger. Samma färgstyrka får de dock hålla sig till, d.v.s. ljusa, lätta eller pastellfärger.
    Håret hade jag tänkt hitta någon som kan fixa gratis eller billigt. Hur som helst så får de välja, och får gärna betala uppsättningarna själva, då de i vilket fall inte kommer bli särskilt dyra.

• MiaFia78

Det här med brudtärnans klänning...
    Jag kommer själv att sy hennes klänning eftersom vi har ett färgtema och jag vill ha en speciell modell på klänningen.

Svar på tråden Tärnklänning