• Jenny_070707

någon som vet någon billig frisör i linköping

Hej
    är de någon som vet någon bra frisör samt billig i linköping för håruppsättning?

• Svar på tråden någon som vet någon billig frisör i linköping
  • Fru Cinderella

Hmm.. vet inte om de är billiga på just uppsättningar, men de är billiga (o riktigt bra) i övrigt.. de heter Salong Atina och ligger på Apotekaregatan, ring till dem o kolla.

• stjärnor

Jag var hos Annika på Modeklippoteket. Kostar från ca 1000-1300 kr beroende på hur avancerad uppsättningen ska vara. Mycket billigare än alla andra ställen jag frågade på, där det kostade från 750-900 kr i timmen. Min uppsättning tog tre timmar att göra och det kostade 1000! Blev dessutom jättebra, precis som jag ville ha det!

• Fru Calice

_Cinderella_
    Salong Atina gör inga bruduppsättningar. Jag klipper mig där men var tvungen att söka mig till en annan salong inför bröllopet (på uppmaning av dem just pga av detta).

• Fru Cinderella

calice

jo jag märkte det när jag ringde o frågade igår, synd!

• Fru Calice

Ja skittrist eftersom man gärna går till någon som känner en o ens hår o stil. Men jag frågade lite här på BT o fick höra mycket gott om Tojan på Hårateljén så jag valde henne. Bra att få höra vad andra tycker när man väljer någon som är ny för en själv!

• jojo02

Calice - jag såg på din hemsida att ni var i gula paviljongen. Jag har bokat där för vårt bröllop nästa sommar. Kan du berätta lite hur det funkade osv. Gärna bilder.

• Fru Calice

jojo02
    Det fungerade jättebra! Vi var tvungna att ta mat genom dem, vilket innebar cateringfirman ASADO. Men de hade bra priser och jättegod mat samt var öppna för våra egna förslag.
    Vi hade skrivit i inbjudan att det var betalbar efter middagen så alla gästerna var beredda på det (fick inte ta med egen dryck utan gå genom dem).

De hade serveringspersonal under hela middagen som servade och de hade folk i baren så länge vi ville vara kvar.

Vi fick duka som vi ville och dialogen fungerade bra med parken inför allt sånt. Vi var där dagen innan och pyntade lokalen. Sen skrev jag en lapp till personalen ang vad jag ville ha hjälp med inför att vi anlände (tex att de skulle tända ljusslingor jag satt upp, fixa extra värmeljus, klippa av murgröna som satt i kruka och lägga på borden som dekoration). De fixade ALLT jag bad om missade inte en enda detalj! Jag var skitglad! Hade faktiskt förberett en tärna o bett henne hjälpa till, men det behövdes inte.

Nej men vi var helnöjda o alla gästerna tyckte vi hade såååå fint hus att ha festen i. Plus att det var så bra att man kunde gå ut och tex ha tipspromenaden ute.

Kommer inte på något mer men du kan väl fråga om det nåt mer du undrar som jag missat att skriva här!

Ska försöka fixa fler bilder men har ju några på sidan både inifrån o utanför.

• jojo02

Tack calice låter som ni hade en toppen dag. Undrar om de har ändrat sina regler vi får nämligen fixa all mat och dryck själva. De tar dock ut en saftig hyra för porslinet. men men ändå billigt jämfört med en caterer. (vi har inte råd med en sådan) Ser fram emot bilder.
    jj1406@hotmail.com om du vill maila dem.

• Bröllopstokiig

Jag undrar också lite om den gula paviljongen, Vart ligger den och vad kostade det att hyra?

Tackar också för frisörstipsen!

Svar på tråden någon som vet någon billig frisör i linköping