• Gumsigos

    Kristianstadbrudarna

    Så va det dags för en ny tråd igen :)

  • Svar på tråden Kristianstadbrudarna
  • Min-Ah

    Hej, Gumsigosingen!

    Så skönt med ryggmassage och ansiktsmassage!
    Portömningen är ju dock inte vidare skön!!
    man blir alldeles förfärligt rödmosig efteråt!
    Men man blir ju fin sedan, när svullnaden och irritationen lagt sig!

    Hur känns det nu, såhär några dagar innan bröllopet?
    Mycket att ordna och dona med, kan jag tro!!

    Hur går det med renoveringen och alla förberedelserna av lokalerna?

    Har du varit hos Sofia med klänningen än?

    Jag blev dålig i bilen på väg till jobbet igår.
    Var ju trött och så på morgonen när jag körde hemifrån.
    Efter ett tag (i Hanasog) började jag känna mig konstig.
    Var precis som om all kraft försvann från kroppen och jag började skaka och kallsvettas.
    Blev yr och lätt illamående. Fick en konstig "overklighetskänsla" liksom...
    Kändes som om jag skulle somna eler tuppa av där mitt på vägen!
    Det var vekligen skitläskigt!

    Jag lyckade svänga in till vägkanten. Hittade en avtagsväg strax innan den "upplysta tuppen" i Hanaskog.

    Ringde hem, till jobbet och hem till mina föräldrar.
    En arbetskamrat kom och hämtade mig i sin bil och hjälpte mig upp på musikskolan.
    Efter ett tag kom mina föräldrar och hämtade hem mig och min lilla bil, som jag ju lämnat vid vägkanten.

    Var hos läkare idag.
    han kollade mitt hjärta och lungor (EKG) men de visade inget fel, tack och lov för det!

    Läkaren menade att jag har kvar influensa i kroppen (hade feber igen) samt att det var någon slagt "stressreaktion".
    Min kropps sätt att säga "STOPP, nu får det vara nog!".

    Att jag ju har diabetes gör ju inte det hela bättre, heller...

    Så nu är jag sjukskriven i en vecka framåt. Tur att vi har novemberlov nästa vecka!

    Har fåttt stränga order att vila och ta det lugnt nu!

    Har ju varit lite väl mycket nu ända sedan terminsstarten!
    Inte bra att stressa!

  • Gumsigos

    Min-ah du måste ta det lugnt vännen! Inte konstigt så som du flänger runt! Förstår inte hur du fixar det, hade varit halvdö efter halva din rond :D Gör nu som läkaren säger o ta det lugnt! :)

    Vi va o lämna klänningen i torsdags, oturligt nog hade hon blivit sjuk när ja prata med henne i måndags. Hoppas hon hunnit fixa den, jag skulle komma o hämta den idag.

    På tal om behandlingen de vaxa mina ögonbryn som blev fina, men även överläppen o nu e den alldeles knottrig, ser ut som ja har massa finnar!! E det nån som råkat ut för samma sak? Tar det lång tid innan det gått ner?? Vill ju inte se sån ut på bröllopet....

    Kollade vädret förresten verkar som om det ska bli uppehåll här nere, men samtidigt verkar det som om det ska bli halv storm... alla väderskådare pratar om det... nån som kan komma på nån reservplan ifall vi inte kan fotas på stranden??

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Ja, jag skall se till att ta det så lugnt jag kan! Orkar heller inget annat, hihi! Är så otroligten trött hela tiden!
    Var kanske "nyttig" erfarenhet att jag "kollapsade" i måndags! Annars hade jag säkert ångat på i full takt, som vanligt!

    Oj, att hon är sjuk! Hoppas hon nu hinner med din klänning i alla fall! Men det MÅSTE hon ju! Hon har ju inget annat val, för hon kan ju inte sätta dig i klistret!!

    Det där med att vaxa överläppen har jag aldrig testat. Vet inte alls hur det "brukar" bli efter sådant. Men vi får ju verkligen hoppas at det hinner lägga sig till på lördag!
    Om du vill kan du ju ringa till H&H och fråga dem där, de borde ju veta!

    Ja, man kan ju aldrig vet hur det kommer at böli med vädret...
    Kanske kan Maltesholms slott vara ett alternativ? Jag vet ju förstås inte riktigt hur det ser ut där...
    Min väninna och hennes make fotograferades där.
    Men det krävs väl nästan ett ställe där ni kan vara under tak eller något sådant, om det (Gud förbjude ) nu skulle regna och blåsa...

    Kan inte komma på något bra sådant ställe, just nu. Men jag funderar och kommer jag på något, så hojtar jag!

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Hur går det med klänningen?
    Har den blivit färdig än?

  • Min-Ah

    Skall ju bli storm igen!
    Hoppas nu det hinner bedarra tills på lördag!
    skulle visst bli värst från natten till fredag...

    Hoppas grannens plåttaksbitar, som ligger på deras gräsmatta inte får för sig att fara in i vårt vardagsrumsfönster eller några av deras andra bråten gör det. De har allt från kanin- och fågelburar och rått- och musfällor (burvarianten) till partytält och vedträn liggande i en enda röra på tomten...

    Deras stora vedhög har de placerat alldeles intill vårt vardagsrumsfönster...

    Hoppas allt är bra med er, annars!

  • Gumsigos

    Klänningen har blivit färdig, skulle hämtat igår men inte hunnit, läppen har lagt sig :D blivit bättre. Lokalen är snart klar men tänk om det blivit storm... o vi blir av me strömmen Hemska tanke!!

  • Min-Ah

    Gumsigosingen!

    Vad bra att klänningen är färdig! Då får du ta dig hit idag och hämta den!

    Vilken tur att din läpp är bättre! Inte kul att vara röd & irriterad!

    Det blåser ju ganska så friskt idag, men mererologerna har ju lovat att det skall mojna tills i morgon!
    Det såg ut som om det kanske till och med kunde bli lite sol i morgon!
    Håller tummarna för det!

    Får se om jag hinner in till stan ett slag idag och kolla efter underlagscreme.
    Har inte mer kvar av sorten jag hade till bröllopet (Lancômes Teint Idole Ultra). Den är bra eftersom den inte smetar av sig på kläderna. Bra vid "kramkalas", som ju bröllop kan vara!

    Sedan hade visst Kanebo kommit ut med en ny sorts underlagscreme med. Skall kolla läget med den med.

    Är ju alltid lite svårt att hitta rätt färgton med min asiatiska hud.
    Många cremer är alldeles för rosaaktiga i tonen.
    Jag är ganska blek i hyn, men mer åt det varmare/"gulare" hållet (kallas visst "oliv" ).

  • Marie (Inte min tur än)

    Hej Jenny

    Har du tänkt på hur ni ska värma upp lokalen/vigsellokalen? Eller man ska förbereda sig på att ta med en filt? Har ni målat klart festlokalen ? Fått bort traktorn?

    Nu ska jag ge mig ut i dem Göingska skogarna, ha det gott.

  • Min-Ah

    Hoj, hoj!

    Åååh, vilken superbra foundation jag hittade idag!!

    Jag brukar ju så ofta ha problem med att hitta en färgton på cremen, som går ihop med min asiatiska hy.
    Kanebo, Cream Finish, funkar kanon! Är ju lite blekare om nosen, nu än i somras.
    Den är som sammet på hyn och är dessutom matt, men ändå med lyster. Lätt att få jämn med!
    Är så glad!

    Köpte även ny, vattenfast mascara och vattenfast eylinerpenna. Det enda som funkar på mig för att det inte skall "åka ner" och bli "pandalikt"!

    Och ett nytt läppstift i ceriserosa, som matchar klänningen...

    Och som pricken över i:et - Ett par nya svarta stövletter.
    De gamla har då gjort sitt, nu! (De ser för hemska ut och jag skulle skämmas för dem )

    Så man kan få känna sig extra fin i morgon på Gumsigos bröllop!

  • Min-Ah

    Hoj, hoj!

    Skriver för Gumsigos räkning!

    Det har "köt ihop sig lite" för dem.
    Logen har inte hunnit bli klar, så allt kommer att ske i "Grisahuset".

    Byggfläkt finns, men det är det enda.
    Värmepumpen hade inte hunnit bli installerad nu i morse (det sista steget med "vacuum-fixet").
    Vet ej om de kanske hunnit komma nu under dagen...

    Brudparet har bett mig tala om att de inte vill att man skall kasta något ris på dem.
    De har höns, som kanske kan ta skada.

    Jag har puffat ris i en påse med mig, som gästerna kan få ta av, i stället.

    Typ "pappperskonfetti" (heja hålslagaren!! ) funkar ju med, eller fågelfrön!
    Bara inte ris!

    Sofia

Svar på tråden Kristianstadbrudarna