• Anonym

Handskar och bara axlar

Hej hopp

Jag kommer att ha en klänning med supertunna axelband. Tänkte inte ha någon slöja. Räknas det då som att jag har bara axlar? Det är väl inte så bra att ha i kyrkan? Vill egentligen inte ha någon jacka eller sjal.

Vad tycker ni om handskar. Jag vet inte rikigt om jag tycker det är snyggt eller inte?!

Tack för mig!

• Svar på tråden Handskar och bara axlar
  • Milla 7/6

Nä inte ska man ha sönder nya handskar....jag ska kolla om jag hittar någon länk som visar vilka handskar jag tänker på..*letar*....
    www.bryllupsweb.no/bryllupsshop-hansker.html
    Just dessa var kanske inte de snyggaste men jag har sett många olika modeller och jag tycker att det är ett bra alternativ. Man behöver inte ta av sig handskarna och blivande maken kan fortfarande känna min svettiga hand

• Fru Amanda

Jag hade armbågslånga handskar till min brudklänning som också har tunna axelband.
    Hade bara tiara och ingen slöja.

Det var jättesnyggt!
    Titta här får du se: www.brollopstorget.se/Shopen/annonser.php

Jag hade ingen jacka eller sjal på mig i kyrkan.
    Har varit på flera bröllop där bruden varit baraxlad och jag har ALDRIG stött på någon som klagat på detta (inte ens prästen).

• Sockertoppen

Jag har planerat att ha handskar till min klänning men då korta... Här kommer problemet; Var får man tag på korta handskar? Har sökt med ljus och lykta men det finns bara handskar som går upp på armen. HJÄLP!

Det skulle vara så snyggt till min klänning plus att jag inte tänker att ha någon slöja så detta känns som pricken över i:et (citerat av föregående skrivare..)

• Milla 7/6

Hur korta menar du ?
    Det finns ju de som går upp en bit på handleden sen finns det ju handskar som bara täcker händerna.

• Sockertoppen

Jag menar sådana handskar som nästan bara täcker handen och kanske 1 cm upp på underarmen....

• The Wedding Planner

Milla! Den där varianten var ju jättesnygg! Finns sådana i Sthlm? Vet du? Har du ngt tips?

• Milla 7/6

Wedding Planner, dessa handskar borde finnas på de flesta bröllopsbutiker i Sthlm, de börjar ju bli mer o mer populära. Jag har inte letat efter dem men har för mig att jag har sett den modellen på Lillys och Bröllopsbutiken.
    En kompis hade sådana när hon gifte sig för 1 1/2 år sedan o min första tanke var "såna ska jag oxå ha"

Sockertoppen, jag tycker du ska leta på andra ställen än bröllopsbutiker när det gäller dina handskar tex riktiga handsbutiker som "handsmakaren" och butiker med balutstyrsel.
    Kolla PUB i Sthlm (om du har möjlighet).

• Sockertoppen

Okej det blir en visit på momangen....

• Cissi

Jag vet att de hade såna korta handledslånga på Törnrosa i Sumpan. Jag kan dock inte garantera att de finns nu för hon har ju bytt sortiment.
    Värt att testa

• The Wedding Planner

NK har också lite handskar. Jag testade två av deras (långa) men de passade inte till min klänning.
    Milla, jag ska kolla runt igen då. :)

Svar på tråden Handskar och bara axlar