• Anonym

Handskar och bara axlar

Hej hopp

Jag kommer att ha en klänning med supertunna axelband. Tänkte inte ha någon slöja. Räknas det då som att jag har bara axlar? Det är väl inte så bra att ha i kyrkan? Vill egentligen inte ha någon jacka eller sjal.

Vad tycker ni om handskar. Jag vet inte rikigt om jag tycker det är snyggt eller inte?!

Tack för mig!

• Svar på tråden Handskar och bara axlar
  • dea

Jag gillar bara handskar tillsammans med tunna axelband (eller en axelbandslös modell) Då är det snyggt och lagom påklätt, tycker jag.

• hermca

I kyrkan så skall man inte vara för "bar", utan då är det bra om du har en schal eller kanske en spets bolero.
    Det kan ju tas av efter du är färdig i kyrkan om du vill...

• Gun

Ja, det låter som att du är lite bar. Kanske kan en tunn/vit fast genomskinlig sjal blidka överhögheten?

Handskar sätter en ganska hög nivå på klädseln. Snyggt? Ja, det kan det väl vara, men jag skulle inte ha det. Skulle kännas konstlat.

• Cissi

Handskar är snyggt och elegant till rätt klännig. Men på mig som är lite bredaxlad är det inte snyggt för det ramar in mina breda axlar ytterligare.

Men till vissa klännigar är det pricken över i:t

• Anonym

Jag kände mig lite bar i min ärmlösa klänning. Var lite skeptisk till handskar men provade ändå. Blev helnöjd. Det blev som Cissi skrev här ovan pricken över i:t.

• The Wedding Planner

Jag har tänkt att ha handskar, för att det är kallt ute när vi gifter oss och för att det är snyggt. Jag ska ha en halterneck, tror ni att det funkar med det? Problemet är att jag inte hittar några bra handskar, i rätt färg och rätt längd.
    Cissi! Jag är också bredaxlad, hade inte tänkt på den aspekten... Kanske struntar i handskar nu. Dessutom vill jag inte ha dem efter vigseln, då vill jag ju se min fina ring. ;)

• Milla 7/6

Jag är oxå bredaxlad (tävlingsimmat i 10år)
    och ska ha Halterneckklänning.
    Jag kan tycka att det ser lite väl enkelt ut utan handskar.
    Jag kommer dock inte att ha heltäckande handskar utan sådana som sitter fast i långfingret och då kan man ju fortfarande se ringen och behöver inte ta av handskarna under vigseln.

• Grodan

Jag tycker att handskar ser lite lustigt ut till bröllop. Är inte det mer passande till balklädsel?
    Dessutom skulle det kännas kostigt för mannen att inte känna riktiga händer när man är i kyrkan.
    Har hört om olika varianter där man kan trä ur vänster ringfinger när man skall sätta på ringen, men det låter fumligt i mina öron.
    Som du märker är jag inte för handskar (på mig själv i alla fall).

• Citronella

Handskar passar utmärkt till bröllop; ofta följer de med som del i brudklänningen. Tycker däremot att man mkt väl kan vara baraxlad i kyrkan, tror inte det är nån som bryr sig om det. Brudmodet ändras och kyrkan får hänga med.
    Jag hade ärmlös klänning med långa handskar men jag hade faktiskt inte dem på mig i kyrkan, just för att allt går så snabbt där inne och det kändes onödigt att trava in med nåt man ändå måste ta av sig dem efter några minuter. Att peta ut fingret från handsken gillar jag inte. Millas lösning låter bra!

• The Wedding Planner

Härligt Milla, då kör jag på handskar. ;)
    Jag tänkte ha hela handskar och tänker nog ta av den ena vid "ringfixandet". Känns lite dumt att hålla på o sprätta upp nya fina handskar...

Svar på tråden Handskar och bara axlar