tips till att spara ihop till bröllopet?
Behöver lite ekonomiska tips till att spara ihop till bröllopet!
Behöver lite ekonomiska tips till att spara ihop till bröllopet!
önska er presentkort eller pengar när ni fyller år eller i julklapp som ni kan ha till bröllopet.
önska sig tex presentkort till frisören, floristen, sminkösen.
mina svärföräldrar har köpt en flaska wisky och en flaska likör till oss när de har varit ute och rest. så nu har vi 3 stora flaskor fin wisky och en stor flaska likör till bröllopet.
Jag har också en burk till all växel, det känns inte som att man lägger så mycket, men jag sparade ihop över 1000 kr på någon månad i våras, så en del kan det ju bli :)
Ett till tips till sparande på särskilt konto (många banker tillåter att man öppnar ett extra konto utan extra kostnad, i alla fall gör min det ).
Vi har också ett bröllopskonto men åberopade det inte när vi köpte klänningen - och det gick ändå (vi lyckades tydligen snåla så pass resten av den månaden).
Så: betala de bröllopskostnader som dyker upp med "vanliga" pengar som om bröllopskontot inte fanns, så länge det går, samtidigt som ni fortsätter sätta in pengar, så lär det bli väldigt mycket över sen
Köp när det är rea!!!
Brudklänningar reas under hösten
Dressaman och andra finklänningar efter nyår
Under våren kommer alla vita studentprylar där kan man hitta hur mycket som helst
Tradera, blocket etc o bröllopstorgets köp o sälj kan man göra mäktiga fynd på också, inte bara för att sälja ;)
Ska försöka sälja lite grejjer vi inte behöver på blocket/tradera. Men vet inte riktigt vad jag ska sälja. Två koppel har jag kommit fram till men behöver mer idéer...
Kan man sälja böcker nån tro?
Kolla om det finns någon loppis (där du själv får sälja) någon stans i närheten. Har du kollat igenom skåpen med porslin etc? Udda koppar mm? Kan bli en hel del... Möbler? (t ex nån stol eller så) Kläder. Och så böcker förstås!
Ja, porslin har man ju hur mycket som helst utav. Sånt man fick i julklapp när man var 15 och aldrig använder!
fröken Inga
Just precis! O vad kan vara bättre än att göra sig av med det o få ett fint bröllop på köpet?!
Sälja saker, sprida ut inköpen, stå på loppis och sälja är jättebra, storhandla!!!
Istället för att köpa nya kläder till dig själv (för det är dödstrist att gå en hel höst utan att få ett enda nytt plagg till sig själv tycker jag som är shopaholic) så kan du samla några vänner och ha klädbytardag. De flesta har alltid lite kläder i garderoben som är för stort/för litet eller som man helt enkelt inte gillar och som någon annan kanske vill ha.
Kolla efter reapriser i mataffären, har du tid och möjlighet kan du kolla reklamannonser efter billiga saker. Och köp mycket second hand. Här på BT kan du hitta allt möjligt som bara är använt en kväll...