• Äntligenfästmö!

tips till att spara ihop till bröllopet?

Behöver lite ekonomiska tips till att spara ihop till bröllopet!

• Svar på tråden tips till att spara ihop till bröllopet?
  • InaHjärtarAdam

lägg in om automatisk överföring från ditt konto till ett sparkonto:)

• Tossi

Om du menar saker att spara in på så är det, nöjeskontot.
    Så som att äta ute, gå på bio, hyra film, köpa magasintidningar, godis, läsk, glass. Saker man egentligen inte behöver men som gör det roligare att leva.

• Lollo070707

Blocket kanske, kolla igenom hemmet efter saker som du inte använder längre men som någon annan kanske behöver och lägg in annons(er) på blocket kanske ger lite extra :D

• Äntligenfästmö!

tack för tipsena tjejer! nu när jag har hittat hit kan jag skippa bröllopsmagasinet

• 26maj2007

vi har ett konto som heter bröllopskonto där sätter vi över pengar varje månad så fort vi får löns. sen går de andra pengarna till räkningar, mat och det som blir över har vi till nöjen m.m.

alltså leva efter den budjet man har kvar. man lär sig att snåla och inte köpa massa onödigt.

bra sak är att köpa lite saker efter hand så man inte får en stor klumpsumma. tex köpa skor en månad, klänning en annan månad.

som någon annan skrev att sälja saker man inte behöver på blocket.

vi har sålt massor på blocket.

• okt2006

Sälja på tradera.com funkar också bra. De tar inget betalt om objektet inte blir sålt.

• Melli

Vi sätter in 1000:- var i månaden på ett sparkonto vilket gör att vi kommer att ha 32.000 på det kontot när det väl är dags för bröllopet! :)

• Tallen

Jag köper något till bröllopet varje månad, för att sprida utgifter. Dessutom sparar vi månadsvis för de utgifter som kommer i samband med vigseln.

• atenea

Noggran planering
    Ha en budget från början
    Börja handla saker och ting så lång tid i förväg det går (till ex : vin till festen kan lagras i månader om ni har plats)
    Kolla priser omkring ; våga fråga ! T ex : jag betalade bara 200 sek för min bukett (vita rosor , rund , med lite gröna blad)eftersom jag beställde den på en liten gårdsbutik i Nörrvidinge i stället för att ta en "vanlig" blomsterhandel
    Internethandel !!!
    Gör en lista med de sakerna du kan vara "utan". Den "lilla extra" kan kosta hur mycket som helst. T ex : behöver/vill du ha vigselprogram , festprogram , menyblad , osv ?
    Hör bland dina anhöriga ; det finns kanske duktig och villig folk som kan hjälpa dig med t ex blommorna , maten , trycksaker ...De kan kanske låna till dig saker och ting till festen
    Innan du köper t ex smycke , se om det inte finns vackra saker i familjen som du kan använda. Samma gäller för slöja , brudväska ...
    Om du orkar , laga maten själv. Det går att få ihop en läcker buffet för betydligt mindre pengar än om man beställer

• Lintuvirta

Halloj!

Vi la tior i en pet-flaska och när den var full hadde vi drygt 15.000:- i burken och det var en bra start.Man märker inte hur fort det går om man stoppar ner en tia lite då och då.Jag brukade alltid ta växel till tior i affären.Även våra föräldrar la i en tia när dom kom förbi för att de tyckte det var kul...

Vi ska gifta oss den 31/12 i år och med den starten behöver vi nte alls mycke till enligt våran budget.

Lycka till..

Svar på tråden tips till att spara ihop till bröllopet?