• Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 09:22
    2446 visningar
    30 svar
    30
    2446

    När köpa klänning

    När e det dax att utse brudklänning?
    ska gifta mig i juni...
    Hur ahr ni gjort?

  • Svar på tråden När köpa klänning
  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 12:43
    #0

    ah ok..kanske inte så dumt att ta en tur å kolla lite i förebyggande syfte.
    Åh Paris.Underbart!

  • Fröken Malm
    Äldre 24 Aug 12:51
    #0

    Jag gifter mig i maj nästa år.

    Skulle på skojs skull och i förebyggande syfte titta på klänning förra veckan för första gången...

    Slutade med att jag köpte en jättefin Nixa-klänning på rea! Passade mig jättebra!

    Håller med Duchess! Trodde alltid jag skulle ha en axelbanslös klänning, men när jag provade såg det inte riktigt klokt ut på mig! Slutade med att jag köpte en halterneckklänning!

  • kentfa­ntast
    Äldre 24 Aug 12:53
    #0

    Jag började titta ett år i förväg. Köte i januari, gifter mig i september. Som man längtat etfer att få ta på sig den!

  • kentfa­ntast
    Äldre 24 Aug 12:53
    #0

    Jag menar såklart att jag köPte den...

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 13:10
    #0

    >>Fröken Malm
    Ja där ser man. det blir inte alltid som man tänkt sig
    vart köpte du din klänning?

  • Äldre 24 Aug 13:15
    #0

    Jag hittade en strålande stilig klänning på första försöket. Var till brudbutiken med drygt tre månader till bröllopet. Hittade en Nixa 315 för 2000 kr. Är verkligen ÖVERNÖJD!

    Innan dess hade jag surfat runt på alla och ingen hemsida med brudklänningar så jag hade en bild av vad jag sökte. Det tyckte i alla fall jag var en bra lösning. Jag ville dessutom inte ha någon för "söt" klänning... passar varken min stil eller min kropp (kort och tjock). Är som sagt jättenöjd med fyndet!

    www.nixa.se modellsök nr 315

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 13:24
    #0

    >>viktualia
    OK. ja de har grymt fina klänningar
    det e nåt i den stilen som jag tänkt mig.
    när gifter ni er?

  • Äldre 24 Aug 13:26
    #0

    vi gifter oss 28 oktober och jag är störtnöjd över att klänningen har ärmar. vill inte ha bara smala axelband eller inget alls i oktober... lär inte vara lika solbrun som nu, hade nog frusit i så fall plus varit den enda i bröllopsgästskaran med sådan skärning.

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 13:35
    #0

    men guuud då e det ju riktigt snart juh...va skul
    hur känns nerverna?

  • Äldre 24 Aug 13:37
    #0

    fniss.. jodå.. lite fjärilar i magen är det allt. som tur (eller synd?!?) är så har jag GRYMT mycket att göra på jobbet och med annat privat så jag har inte hunnit hetsa upp mig så hårt än.. men jag hänger stenhårt här på BT och framförallt bland de andra brudarna i Oktoberbrudtråden.. hi hi!

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 13:55
    #0

    kan tänka mig att ni har mkt att prata om nu när det snart e dax
    Lycka till med allt!

  • Fröken Malm
    Äldre 24 Aug 14:04
    #0

    Köpte min på Svahns i Kungsbacka!

    Bra service från damen som jobbade där. Hon var ärlig utan att vara otrevlig och sade ärligt när man inte passade i en speciell modell. Tyckte jag var bra i alla fall!

  • Duches­s
    Äldre 24 Aug 15:37
    #0

    Jag gifter mig i juli nästa år, och hade inte alls tänkt köpa klänning förrän någon gång under våren. Men så råkade jag hitta en begagnad Nixa, modell 787. Jättefin, och precis min stil! Så jag fick en klänning som passar min personlighet och figur alldeles utmärkt, och det till halva priset. Jag gav 1800 kr.

  • Anna25
    Äldre 24 Aug 15:58
    #0

    Duchess: Här är en Nixa 787 till. Köpte den förra året, gifter mig i oktober... Fick betala lite mer dock men den kändes ju så rätt så jag vågade inte vänta

  • Duches­s
    Äldre 24 Aug 16:13
    #0

    Åh, så kul! Jag har inte råkat på någon som fallit för samma klänning som jag! :)

    Köpte du din ny eller begagnad? Jag undrar nämligen vad nypriset är på den klänningen. Ingen verkar veta.

  • Anna25
    Äldre 24 Aug 18:45
    #0

    Ny, jag betalde 1750 kr när jag beställde den och lika mycket för att hämta ut den, så det blir... 3500kr. Inte så farligt tycker jag, men du gjorde ju helt klart ett fynd!

    ja, visst är den snygg!!!

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 19:37
    #0

    Vart hittar man Nixa klänningar?

  • Duches­s
    Äldre 24 Aug 19:54
    #0

    Nixa har återförsäljare runtom i landet. Du kan gå in på deras hemsida, www.nixa.se , och klicka på "kontakta oss", så hittar du telefonnummer.

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 20:12
    #0

    Tack för hjälpen

  • kentfa­ntast
    Äldre 24 Aug 21:59
    #0

    Dior_star:

    Nixa finns i NK:s festbutik, om du bor i Sthlm

Svar på tråden När köpa klänning