Hej! Jag anser (och då är det min personliga åsikt) att Kanarieöarna är helvetet på jorden. Faktiskt. HAr varit på Teneriffa, Gran Canaria och Fuerteventura. Det är pajigt - fullt med tingeltangel, krimskrams, rakade white trash människor från England, horor från näraliggande afrikanska länder i gathörnen. Hela upplägget känns liksom påhittat och konstruerat. Maten är tråkig och äcklig. Vädret inte alltid bra (det är väl delvis för bra väder man åker?). Det ställe som jag ändå tyckte var lite ok var Puerto de la Cruz på Teneriffa, där man kan ana någon typ av verkligt liv (riktiga kanarier som bor där, skolor, inhemska barn osv)
Jag har lovat mig själv att ALDRIG åka till Kanarieöarna igen. Det finns fullt av andra betydligt mer lockande resmål (för mig): Thailand, Mexico, Indien ...
Många (som reser med barn) säger att de åker till Kanarieöarna för att flygresan är mycket kortare än till t ex Asien. Faktum är att det ändå tar typ 6 timmar. Resan till Asien kanske går på 12 timmar och min erfarenhet är att barn sover ganska mycket på plan.
Man får så mycket mer av spännande livsberikande upplevleser för sina surt förvärvade pengar på alla andra platser än Kanarieöarna, anser jag. T ex Mallorca kan vara underbart - om man nu inte vill till Asien.
Och som sagt: detta är min personliga åsikt. HAr full förståelse om andra tycker K-öarna är bra av olika skäl. Allt beror ju på tycke och smak och erfarenheter.