Inlägg från: Bröllopssugen! |Visa alla inlägg
  • Bröllopssugen!

Någon som jobbar med personalfrågor här och kan svara på en fråga?

Ja som jag skriver i rubriken, någon som jobbar med personalfrågor? Jag undrar lite hur man räknar ut en ungefärlig kostnad för sjukskrivning och rehabilitering vid utbrändhet? Jag skall ha ett samtal på jobbet och försöka bli utköpt och känner att jag behöver lite kött på benen.Vill gärna göra en jämförelse vad det kostar företaget medd sjukskrivning och rehabilitering av mig i förhållande till ett utköp och 7 månadslöner.Hoppas nån kan ge mig nån vägledning.

• Svar på tråden Någon som jobbar med personalfrågor här och kan svara på en fråga?
  • Bröllopssugen!

ia´s-därför att jag inte har råd att bara sluta!Jag gör inte det här för att tjäna pengar,tro mig hade jag haft råd att bara säga upp mig så hade jag gjort det.Självklart är hälsan viktigare än pengar!

• Bröllopssugen!

Hej på er
    Jag tror att ni missuppfattat mig eller faktiskt inte vill förstå....När jag blev sjukskriven för 1,5 år sedan blev jag erbjuden att sluta mot just 7 månadslöner men detta blev jag erbjuden precis i början av min sjukskrivning och jag var då inte mottaglig för en sådan diskussion.Nu är jag det.
    Jag fattar väl att företag inte bara säger:jaha vill du sluta och ha betalt?Självklart!!!!Hur mycket vil du ha????

Det är svårt att förklara en situation kort och det blir lätt missförstånd precis som det blivit här.Knepigt.

Svar på tråden Någon som jobbar med personalfrågor här och kan svara på en fråga?