• Felia

Misslyckade Möhippor

Har prcis diskuterat men en massa kompisar om möhippor och kommit fram till att alla verkar ha varit på en eller flera misslyckade tillställningar? Vad är era erfarenheter? jag kan ju börja med ett exempel som jag precis fick mig till livs av en kollega:

Brudens tärna och alla kompisar hade lagt ner massor med tid och ork för att planera en möhippa helt i stil med bruden "önskemål" (hon är en väldigt bestämd dam och hade redan tidigt deklarerat vad hon INTE ville göra). Därför la alla ner extra mycket tid på att fixa sådant som de trodde hon skulle gilla. Så blev det inte.

Hon började med att klaga över att de kom så tidigt på morgonen (de kom och kidnappade henne kl 9), sen fick hon åka motorcykel ut till ett militärövningsfält och då klagade hon på att killen inte körde tillräkligt fort eller fräckt. Sen var hon sur över att hon skulle ta på sig militärkläder och springa en hinderbana 8det hör till saken att tjejen alltid babblat om att hon ville göra lumpen). Sen kom nästa katastrof när de skulle iväg till ett spa och hennes m2b hade packat ner fel bikini...jag kan fortsätta hur länge som helst...

Det slutade med att tärnan blev så ledsen att hon gick hem innan middagen och bruden blev aspackad och förolämpade några av tjejerna som var med som hon inte lände så väl...

Ja, nu lämnar jag över till er...

• Svar på tråden Misslyckade Möhippor
  • Felia

Jag har ju sälv min egen möhippa att se fram emot om ett år sådär och det var så vi började prata om dessa misslyckade tillställnngar...själv skulle jag aldrig någonsin betee mig så bortskämt som den först bruden gjorde, men hade kanske blivit lite ledsen om mina kompisar spökade ut mig och drog runt mig på satn för att sälja kyssar (det är INTE min grej).

• prick

Felia... Ja det finns ju vissa grejer som skulle kunna göra en besviken på möhippan men man får ju, precis som du så klokt skriver, låtsas som ingenting och hoppas att resten av dagen blir bättre. Ens vänner har ju ända ansträngt sig för att möhippan skall bli bra. Jag är för tillfället värsta paranoid och förväntar mig hela tiden att folk ljuger för mig och skall kidnappa mig... Borde vara dags för det snart... *Pirr*

• Felia

prick: åh va kul! Du får säkert en underbar dag...=)

• Felia

Alltså snart börjar jag umgås med för folk, men jag har hört om ytterligare en misslyckad möhippa (det är inte för inte som man blir nervös själv):

Tanken var god med överraskning och allt, men det gick helt över styr. Några vänninor lurade ut bruden medans några andra skulle fixa iordning hemma hos bruden så att de på kvällen skulle ha fest. Riktigt vad som hände vet jag inte, men två dyra stora prydnadsvaser gick i golvet och det blev stora och djupa repor i parketten, allt detta upptäcket dock inte bruden förrän 2 dagar senare och ingen ville ta på sig "skulden"...

• Nyckelpigan

Misslyckad och misslyckad....

Innan jag gifte mig så hade jag meddelat min blivande man att jag inte ville bli utklädd och gå på stan och skämma bort mig, om nu någon planerade en sådan möhippa.

När min blivande man berättade det för tjejerna som ordnade möhippan så utbrast de: -Vad bra!!

Så... vad händer. När jag blir hippade så blir jag utspökad och måste gå på stan i 2 timmar och skämma ut mig genom att utföra en massa olika uppdrag

• Felia

Nyckelpigan: Hur kändes det? Jag känner själv nämligen att just det är det enda jag inte vill göra på min möhippa och jag skulle i ärlighetens namn vägra...

• Blommis

Det värsta mina kompisar kan gör mot mig är att tvinga mig att gå utklädd på stan och sälja kyssar eller nåt annat fånigt!

Men jag har en plan redo om dom mot förmodan skulle göra det...
    Planen går ut på att dricka mig så full på så kort tid som möjligt för att slippa

• fröken Inga

Min stora mardröm är att min flickor ska tving upp mig i en fallskärm och planera bundyjump. Är jättehöjdrädd,. försökte bota rädslan en gång med paragliding. Jag fick en blackout och minns inte ens slutet av landningen. Min sambo har berättat att jag låg på båtgolvet och skakade som ett asplöv. Något sånt vill jag inte uppleva igen. jäm,fört med det låt de där astöntiga påstanlekarna som rena barnleken.

• Marskatt

Själv hoppas jag att jag slipper bli hippad. Bara min syster o min sambos syster som är bjudna (yngre, kvinnliga), o så mina två yngre kusiner. Vi ska ha ett litet bröllop för bara de närmaste, och sen stor fest till sommaren (o bl a fira vårt nya hus), så jag borde faktiskt kunna slippa undan!

• elora

Jag är väl i stort sett nöjd med min möhippa för jag ville verkligen hitta på något tillsammans med de andra, och sedan fest på kvällen.

Dagen började hemma hos mamma där jag då blev "kidnappad". Alla vänner satt ute på altanen och vi började käka smörgåstårta och drack lite..Eller snarare, de hetsade mig lite väl mkt att dricka vilket jag försökte bromsa då jag sovit ca 4 tim natten innan...

Nåväl sen ögonbindel och vi hamnade på ett ställe där man fick prova på dreja och mina vänner skulle då måla en tavla till mig, som jag beskrev i färg och form för dem. jättekul!
    Och drejning var hur kul som helst :D Speciellt när ägaren skulle förklara momenten hahaha....(Stoppa in ett finger här i hålet...ja man kan ta hela handen..) Hur galet som helst haha...

SEN ögonbindel igen och vidare till min killkompis för förfest, enklare käk (korv/bröd) och dryck givetvis.
    Därefter drog vi ner på stan för lite uppdrag och jag bangar inte sånt och det var ganska roliga saker med -jag fick en bok och däri stod det att jag skulle samla 15 st tvättråd ur kalsonger, få äktenskapstips inom olika områden (hemmet, sängen, allmänt). Väldigt kul...folk var väldigt roliga.

Så gick vi ut på stans disco, men tyvärr -blink blonk så var jag lite för rund under fötterna redan kl 22.30.
    SÅ det enda jag är deppig över är att jag inte slutade dricka i tid så jag fick lite mer behållning av kvällen som sådan..

Annars tycker jag de lyckades mycket bra med tanke på att jag gjort en lista åt en kompis, på vilka som var tänkta att bjuda :D

Svar på tråden Misslyckade Möhippor