• Felia

Misslyckade Möhippor

Har prcis diskuterat men en massa kompisar om möhippor och kommit fram till att alla verkar ha varit på en eller flera misslyckade tillställningar? Vad är era erfarenheter? jag kan ju börja med ett exempel som jag precis fick mig till livs av en kollega:

Brudens tärna och alla kompisar hade lagt ner massor med tid och ork för att planera en möhippa helt i stil med bruden "önskemål" (hon är en väldigt bestämd dam och hade redan tidigt deklarerat vad hon INTE ville göra). Därför la alla ner extra mycket tid på att fixa sådant som de trodde hon skulle gilla. Så blev det inte.

Hon började med att klaga över att de kom så tidigt på morgonen (de kom och kidnappade henne kl 9), sen fick hon åka motorcykel ut till ett militärövningsfält och då klagade hon på att killen inte körde tillräkligt fort eller fräckt. Sen var hon sur över att hon skulle ta på sig militärkläder och springa en hinderbana 8det hör till saken att tjejen alltid babblat om att hon ville göra lumpen). Sen kom nästa katastrof när de skulle iväg till ett spa och hennes m2b hade packat ner fel bikini...jag kan fortsätta hur länge som helst...

Det slutade med att tärnan blev så ledsen att hon gick hem innan middagen och bruden blev aspackad och förolämpade några av tjejerna som var med som hon inte lände så väl...

Ja, nu lämnar jag över till er...

• Svar på tråden Misslyckade Möhippor
  • Fröken Malm

Fy Fasen säger jag! Oerhört bortskämt och nonchalant!!!

Jag hade också blivit ledsen om jag varit med och planerat.

Var på min första möhippa i helgen och den var hellyckad. ALLA hade verkligen jätteskoj, bruden var helnöjd!

• - Mary -

Fy vad hemskt! Men historier om hur bruden förstört känns lättare att höra, för det kan man ju iaf styra själv. Ger de mig bara tillräckligt med skumpa så ska jag vara hur glad och trevlig som helst när jag blir hippad!

• Clobberella

Felia: Låter som att det var bruden det var fel på och inte hippan...

• förhoppningsis

uch vad illa!!
    brukar man inte säga "akta dig för vad du önskar - du kan få det.."

snacka om otacksam tjej!!

Varit på möhippa där bruden åkte lite för mycket karusell o dyl och mådde illa efteråt men annars inget

• _koko_

Jag har varit med på en möhippa som inte blev så jättelyckad för att tärnorna ville planera allt själva. Övriga inblandade kom med en massa idéer men blev helt ignorerade, vilket gjorde att flera faktiskt inte var med i slutändan. Dessutom fick ingen utom tärnorna vara med vid kidnappningen och kvällen slutade runt midnatt för att ingen var partysugen... Det tråkiga är att jag tror att tärnorna fortfarande tycker att det var en lyckad hippa, men inte ens bruden gör det...

• Felia

jag har en skräckis till där det var tärnan som var boven i dramat:

Hon skulle ordna möhippan, men två veckor innan var fortfarande inget planerat, när de andra tjejerna började fråga sa hon typ "ja vi kan ju gå och äta nått och sen gå ut och dansa...måste jag engagera mig mer?". så det slutade med att två andra tjejer panikplanerade en spa-förmiddag, en champagnepicknick, en middag och sedan utgång lite i all hast vilket också resulterade i endast 4 deltagare på hippan. Tack och lov var bruden nöjd, men tärnan dök inte ens upp "på gund av att hennes ena barn var så mammigt"...SKITDÅLIG stil...

• Felia

_koko_: ush, kan ju konstatera att det är trist med egotrippade människor, regardless

• Tärnan_

HErrejisses vilka skräckexemplar!!! Nu är det så att jag är en av tärnorna på min kompis bröllop och håller på att planera hippa för fullt, försöker verkligen ragga folk men vi ser ut å bara bli 4..men bara föratt vi är få borde väl inte hippan bli sämre? dte hade ju varit skoj å vara fler men planeringen å tanken är väl viktigast?!

• _koko_

Det är skillnad på att vara 4 för att fler verkligen inte kan, och att vara 4 pga dålig planering! Självklart kan ni anordna en toppenhippa till "din" brud! :)

Felia - japp, jag har känt flera gånger att jag egentligen kanske inte vill vara med, men man måste ju göra det för BRUDENs skull!!

• secretbride07

Felia: är det här en "riktig" kompis?
    Ska man gifta sig får man räkna med att bli hippad och då får man väll hoppas att kompisarna hittar på något som verkligen är kul och inte bara pinsamt.
    Ska på möhippa om två helger där bruden inte vill bli hippad men har sagt "i så fall vill jag bara äta en god middag med kompisar och prata en hel kväll", så det är vad hon får.

Svar på tråden Misslyckade Möhippor