• mrztigger

    Partnerskap??

    idag skall vi till tyresö. tjejen skall träna hockey och jag skall gå omkring och kolla i köpcentret efter roliga bröllopssaker. måste börja kolla upp dekorationstips. låg igårkväll och funderade över dukningen, hur jag ville ha det med färger och dy. hade liite svårt att sova *ler*
    sen måste vi nog börj kolla upp vad ringarna kommer kosta och vart vi skall köpa dem. bara så man har ett hum över kostnad.

    vi skall till tallin om en månad och visst är det fortfaradne billigt där? nån som varit där på sistone?

  • mrztigger

    vi hittade nått ställe inne i stan där det är billiga ringar. ska kolla det nu i veckan, jag börjar ändå sent på dagarna och hjon e juh arbetslös.

    hittade inget till bröllopet men jag hittade ett par jättefina stövlar till mig själv! alltid nått *ler*

  • mrztigger

    usch.... nu hr jag sjukskrivit mig denna vecka och sen måste jag hitta en läakre som kan sjukskriva mig längre. nu orkar jag itne gå till jobbet mer. måste söka nytt och alla vet juh hur lätt det är att få jobb! min chef mobbaro ch fryser ut mig och tydligen går det runt kollegor och ljuger ihop saker om mig och på en sådan plats vill jag inte arbeta. det är juh inte bättre att sambon nyigen fick sparken (vi jobbar på samma jobb) nått har dom emot oss..

    detta stör juh planerna lite för brölopet, just det ekonomiska men vi skall nog komma på fötter igen. var och tittade efter fina mönster på klänningar igår på en tygaffär, ska sy klänninen själv. men jag tror no at jag måste gå in i en affär och kolla klänningar i butik och prova så jag vet vad jag passar i och inte. ska kolla med syrran om hon vill hänga på idag!

    det blev långt idag men jkag behövde få skriva av mig. är så arg!

  • mrztigger

    är alla här borta?
    igår var vi hemma hos mina föräldrar och mamam berättade hon hon ville att min faster skule bli bjuden och jag håller med. det gör dock inte sambon. men 1/3 är från min sida och 2/3från sambon. jag vill ändå kunna sitta på mitt bröllop och se mina nära och kära oxå. kommer bli bråk och onda ord ev men jag måste ta upp det nu. är konflikträdd men nu måste jag...

  • mrztigger

    jag har inte tagit upp det. skall till läkaren idag, båda två och det är inte ett bra tillfälle. det kommer väl snart hoppas jag. just nu går all min energi på läkartien och jag hoppas att jag blir sjukskriven ett tag till jag kan hitta mi ett annat jobb.

    hur går det för alla föresten? med planer och allt....

  • mrztigger

    vad är problemet? vill du inte jobba? jag blev sjukskriven en månad. så skönt....men vad skall jag göra i en hel månad? måste syssal med nått

  • mrztigger

    vi kan jhu sitta och ha tråkigt tillsammans *ler* finns en massa saker att göra men jag orkar inte. det är därför jag e sjukskriven, orkesbrist. orkar inte ens hålla på för mycket med bröllopet. men men...

    på fredag skall jag och syrran in til stan och kolla tyger och mönster. behöver lite råd från nån och sambon får juh inte veta hur den skall se ut.

  • mrztigger

    idag var vi och kollade på ringar. vi hittade ett tokbilligt ställe inne i stan där ringarna kostar halva priset! det var en diamantring för 1500. lite suspekt men ändå.. billigt! vi har itne så mycket pengar nu, inte när sambons lön gick ner 4 000 efter jobbbyte och jag har juh förlorat mig. fick sparken...

    på fredag skall jag, syrran och min andra tärna in till stan och kolla mönster och tyg till min klänning. tänkte börja sy lite smått nu när jag ändå är hemma och så kan jag göra det i smyg eftersom sambon jobbar *ler* allt för att hålla det hemligt. frågan e bara vart jag skall gömma den sen..

  • mrztigger

    ja, det var indo nordic. nga har sagt att det är ett helt ok ställe, vissa tycker inte att det är bra kvalite. men den var så fin!! jag blev tokkär i ringen!
    ska dit och kolla mer och verklgien syna den i sömmarna! *ler*

    det var rätt skönt att få sparken, gav mig tillfället att göra nått annat och verkligen ta tagi mitt liv. jag trivdes juh inte där och blev inte bra behandlad heller. nu får man iaf Akassa.

    ska in imorrn och hitta min klännimg. lr iaf mönstret. imorrn gäller det alltså. e lite pirrig och nervös över att jag int gillar nått men jag kan juh iaf sy om den då!

  • mrztigger

    jag har hittat mönstret till min klänning!! så nu är det fixat. syrran skall sy sin tärnklänning själv och jag syr den andras klänning. dom håller på att leta mönster. nu börjar det gå framåt'!

  • mrztigger

    vi har hela cermonin som registrering. vi har ingen välsignelse. vi kommer vara utomhus på en bygdegård där vi sen har festen.

    vi kommer fota oss efter cermonin, utomhus. på det viset slipper vi som sagt massa åkandes hit och dit.

    den kommer vara halterneck, tajt och rätt vid, sluta nedanför knäna och så kommer det vara lite broderi på. tärnornas kommer vara 50 tals inspirerade.

    hur ser din ut? och vad betalade du för den?

  • mrztigger

    den var juh jättefin. jag tror inte på gud, inte sambon heller så vi kör inte med välsignelsen.
    idag skall jag prata med henne om mina planer. vill bjuda in fler folk till cermonin. alla mammas vänner som jag alltid träffat sen jag var liten och som alltid kommit och firat mig vill jag gärna ha med. sen att vi bara har närmsta familj under middan. det betyder att hon måste ta bort 20 pers.

    ska gå till tvättstugan nu. vad mycket man får gjort när man e sjukskriven! men tråkigt som fan har jag..

  • mrztigger

    jag har inte tagit upp det än. skall göra det idag. men jag är konflikträdd *ler* flyr hellre än fäktar illa. men .. idag skall jag ta upp det, om hon vinner hockeymatchen, annars e hon på dåligt humör..

    jag får inget gjort allt hemma. skulle dammsuga och skura men har skutit upp allt. idag färgar jag håret och så skall dottern ha en kompis med sig hem.

    kommer klänningen på posten lr skall du åka och hämta den?

    jag har tyvärr bara 2 vänner med på bröllopet. har igna vänner kvar dessvärre.

Svar på tråden Partnerskap??