Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

gravid? när märker man av det?

Hejsan hoppsan!

Jag fick böjj igår! Vilken tur att jag tog första stickan i lördags, jag trodde att det var ÄL senare men inte denna månad, bra för jag använde bara 25 st denna gången Sen har jag bråkat som fasen med min man i veckan och vi har inte varit på speakingterms så att säga, så det blev inget sex alls sen i tisdags förra vecka. MEN igår körde vi först som vanligt (missionären) och sen tog vi en sväng bakifrån på kvällen med för att gradera sig.
    Måste på honom igen idag. Skit, det står ju att man har 48 H på sig efter det att böjjen kommit på ÄL testet, dvs, 08:00 i går morse det bli ju 08:00 i morron då, som det det har gått 48 timmar. Alltså, igentligen borde jag hem på lunchen, men där får nog gänsen gå eller?

Är lite orolig för att vi inte hann ha så mycket sex innan ÄL, tycker ni att jag ska vara det? Det sägs ju ändå att det är under ÄL (böjj-tiden) som man har störst chans?

Nu börjar mitt nojjande igen!

• Bröllopstokiig

Snart så.....
    Okej! Det var ju just så som ni gjorde jag ville göra, men ett litet bråk kom emellan. Vi hade inte sex innan böjjen, men å andra sidan blev det ju böjj igår och då borde det ju inte spela någon roll om man har sex böjj dagen o 2 dagar efter det (3 totalt)... fan, jag skulle hoppat på honom i lördags, men det var inte timing... suck.
    Ja ja, det har nog inte tagit denna månaden heller, känns så!
    Nya tag för november måndag, jag har iaf 5 stickor kvar i ÄL sticke paketet....

• Bröllopstokiig

JAG HOPPAS SÅ IN I BENGEN ATT VI PLUSSAR!
    Det skulle vara så roligt och vi vill så gärna både min man och jag. Phuuu. Men man ska väl ta allt med en nypsa salt!
    Jag har stressat, varit ledsen, rökt och inte skött mig så värst bra, så det är säkert ingenting, men hoppas kan man göra!

• Bröllopstokiig

Godmorgon,

Ja herregud, vi var allt annat än sugna i går. Min man sa att det var ju fan att jag skulle ha ÄL som på en måndag, fnissw. Men han sa till mig efter nyheterna på tv, kom nu så vi får det överstökat. ÅÅÅ vad romantiskt, NOT. Men nu har jag fått till det på böjj dagen och dagen efter, vi får väl se vad som händer i kväll. Nu tror jag dock att de magiska 48 H har gått, så igentligen kanske man inte behöver "panik-knulla" i kväll, men vad gör man inte för att gradera sig

Välkommen 'start september'. Kul att vi är så pass många Stockholmstjejer som haft ÄL i helgen!

• Bröllopstokiig

Snart så och Fru Sofia....

Detta undrar jag med. När man får böjjen trodde inte jag att ägget släppte förrän 12-48 timmar senare?

• Bröllopstokiig

nenne78:
    Vart förnågonstans gifter ni er?? Vilken kyrka? Är det i sthlm eller?
    Lycka till med allt och hoppas mensen kommer om det är det du vill

muggelfasan: Jag skulle börja testa nu om jag var du, pronto! Det är ju skönt att veta iaf! Lycka till du med!

Välkommen tillbaka koko, undrade just när du skulle kika in gumman!

Själv har jag just druckit en kopp kaffe och tagit dagens andra cigg (ajajajaj) men vad fan, man kan ju inte veta än Fast efter detta paketets slut ska jag lägga av! Önskar mig själv lycka till!

• Bröllopstokiig

Frejis:

Välkommen!

Du verkar ju sannerligen ha gravsymptom i allafall, kul. Hoppas att du är på smällen! Tjohoooo.

• Bröllopstokiig

Just det, hur lång tid tar det generellt innan man märker av en ev graviditet, alltså känner symptom?
    Jag känner ju ingenting, men det är ju inte så konstigt eftersom jag precis haft böjj, men sen då... tog det många dagar för dig Frejis?

• Bröllopstokiig

mugglesfan: Visst var det så, han hade bokat in Evason Resort & Spa, six senses, i utkanten av HuaHin, på östra sidan av Thailand. Helt fantastiskt, vi hade ju egen butler och privatchaufför och guide. magnefikt!
    www.sixsenses.com/evason-huahin/accommodation.php

• Bröllopstokiig

A.M
    Det var helt fantastiskt. Lyxigt och vackert. Spa avdelningen var den bästa jag har varit på och denna resorten är omtalad som en av de bästa i asien.
    Omgivningarna var enklare, men vi var ju mest på resorten, fast utanför fanns det små Thailändksa restauranger, billigt. HuaHin staden ligger 20-30 minuter med bil från resorten, så det finns mycket man kan göra om man inte bara vill softa på resorten. Eftersom vi hade egen villa med pool och allt, så trivdes vi bäst på resorten, det var ju ändå en bröllopsresa så vårt behov av att göra annant var minimalt. Resorten var inte så jätte stor, de hade 4 restauranger och spa. Sen fanns det "hideaway" avdelning, för kändisar etc som inte ville synas. Maten är som vanligt i Thailand, helt grymm. Jag kan verkligen rekommendera detta, jag kommer åka tillbaka. Perfekt för barn med, eftersom de hade en "kidsclub". Men annars väldigt tyst och lugnt! Inget hallaballou!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?