Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

gravid? när märker man av det?

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hoppas hoppas, vi kanske båda plussar efter helgen då

• Bröllopstokiig

ÅÅÅ grattis!!!!
    Ja, du kan ju ringa en barnmorska till exempel
    Man brukar inte få tid förrän runt vecka 10-12, men det kanske är bra att kontakta mödravårdscentralen i allafall!

Jätte grattis och kram på dig!
    Hoppas jag plussar med efter helgen, det känns som om det är ngt på g... hmmm men det kanske är inbillning!
    Har du haft några symptom annars nu i det tidiga stadiet innan grav testet togs?

• Bröllopstokiig

Jag ska testa på måndag! Då är det beräknad mens. Man vill ju testa redan nu, men jag ska hålla mig!

• Bröllopstokiig

FRU L;

Gumman, det jag menar är att jag tänkte också på det hela tiden och ville så gärna och var uppstressad, då gick det inte alls.
    Ja la om taktik helt enkelt. När vi var på semester hade jag stickorna med, tänkte på det osv. Men när jag väl hade full böjj på stickan, testade på morgonen, sa jag inget till min man och sen gick jag o åt frukost och la oss vid poolen där jag låg och läste hela dagen (full vetskap om ÄL). Först på kvällen när vi kom tillbaka till villan och skulle ta en dusch innan en massage, så hade vi sex... jag försökte bar vara lugn och utvilad, inte vara uppjagad som jag har varit de andra 2 gångerna.

Köp stickor, se fram emot nästa ÄL, fortsätt LÄNGTA efter barn, försök räkna ut när ÄL är och se till att ni är tillsammans den dagen/dagarna.

Vi hade sex dagen innan ÄL 2 ggr samma dag och dagen efter. (dagen efter var det mer "panik-knull" eftersom vi ville så gärna, då sprang vi mitt på dagen hem från stranden och bara körde på utan någon som helst romantik).

Jag förstår hur du känner! Och visst ju äldre man är desstu mer påtagligt blir det. Min man fyller 38 år så vi är verkligen i en ålder där man vill att det ska ta!
    Min kompis försökte i 1 1/2 år innan det tog, och det tog för att hon sket i det till slut, hon bara la ner för inget hände... Så med det sagt så var hon uppjagad som fan, vilket inte gjorde det bättre.

Det kommer lösa sig!

• Bröllopstokiig

FruL Gumman:

jag kan meddela att en fd kollega till mig blev gravid (mot sin vilja, hade sex 1 gång på fyllan med sin man) och hon hade hela magen och alltet där fullt med cystor, hon gjorde i och för sig abort och passade på att ta bort cystor och annat då med (hon har redan 2 barn). Så med detta sagt, lite uppmuntran, kunde hon så kan väl du!
    Äsch, jag tror bara du har en liten deppig period och letar symptom och negativ svar på det mesta, för att förbereda dig på det värsta. Gör inte det! Se framåt och Längta!

• Bröllopstokiig

KOKO

LYCKA TILL VÄNNEN!
    Styrkekramar i massor, ska tänka på dig hela tiden!

• Bröllopstokiig

Godmorgon!

Jag testade i går negativt, men det var alldeles för tidigt. Jag ska ju inte ha mens förrän nästa vecka på måndag eller tisdag. Så det gav förhoppningvis inget utslag, därav neg.
    Jag har fortfarande en ömmande känsla i brösten, särskillt det högra. Så jag misstänker fortfarande!

Som koko säger: ALLA kan skriva vad de vill här, jag tycker det är underbart att vi hjälper och stöttar varandra vad det än må vara.
    Inbillning, cystor, symptom, inget sex, negativa svar, positiva svar och alla konstiga frågor och tolkningar man behöver hlälp med.

Håller tummarna för alla, oavsett vad det är för svar vi väntar på.
    Ni är alla GULD värda

Kram på er!

• Bröllopstokiig

nu är jag fruL:

Vart befinner du dig för någonstans i Sverige på din tjänsteresa och vad är det du jobbar med? Jag reser med i mitt jobb ganska mycket ibland, jag är i media branschen.
    Måste bara få fråga dig FruL, har du testat med ÄL stickorna tidigare? Körde ni på den dagen det var fullböjj (typ den dagen o dagen innan och efter) ????
    Min mamma är inom sjukvården o en av mina kompisar är läkare så jag har frågat dem och det är inte jätte lätt att bli gravid om man inte kör just dessa tre dagar.
    Att det skulle vara det är ren skrämmseltacktik sa en av dem pga att det är så många i tonåren som inte skyddar sig och de är mer fertila. Vi som är över 30 har inte alls så stor chans nämligen om vi inte prickar ÄL.
    Så därför undrar jag om du verkligen prickade den förra gången? I fall du inte gjorde det gumman så kanske det inte är så konstigt ändå o man kan köra på nästa ÄL ordentligt!

Sen en annan grej. Jag letade efter symptom i går och gick in på familjeliv (oohhhh fy på mig att jag svek vår tråd en sekund ) men men det som var en lite positiv grej till oss alla var att en av tjerna hade fått mens och testat negativt hur många veckro som helst, men hon kände att kansek var det inte ngt som var helt ok i allafall. Hon trodde att hon kanske var i vecka 3 i går och sen igår e.m hade hon varit på gyn eller nåt och fått reda på att hon var i vecka 13 + 6 dagar (snart vecka 1f4 alltså) Snacka om chock! Och snacka om att det finns alla olika sortes händelser kring detta med gravid eller ej
    Så ge inte upp hoppet någon!

Kram!

• Bröllopstokiig

Lapinette:

hej!!! Det var länge sedan jag hörde av dig. Grattis till lägenheten!! Vad roligt, vart för någonstans ligger den om jag får fråga?? Jag bor ju med inne i stan

Du får hoppa på honom igen! Vi hade lite mycket med bröllop på vårt 2a försök, så det blev inget även att vi körde som kaniner, men nu väntar jag med spänning på nästa svar, som jag borde få om 5 dagar eller så!

• Bröllopstokiig

FruSofia: Jag har BIM på måndag med! Ska testa då eller på tisdag. Testade negativt igår, men det var ju på kvällen när jag kom hem och inte ens i närheten av BIM (+ ej morgon urin). HOPPAS SÅ!

Lapinette: Vad roligt. Vasastan jobbar jag i! Eller Birkastan kanske det mer är menar jag... Jag bor på Östermalm.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?