ENGELBERT
Har Engelbert bra kvalite på sina ringar?? Jag år inte så duktig på rinar och jag tycker alla skriver om Schalins. Är skilnaden stor??
Har Engelbert bra kvalite på sina ringar?? Jag år inte så duktig på rinar och jag tycker alla skriver om Schalins. Är skilnaden stor??
ja kvalitén
Det är ngt bättre diamanter i engelbertsringarna.
Dock så får man en handgjord ring med bättre diamanter i samma carat och lika mkt guld för bättre pris än engelbert hos de flesta smederna.
Är det bättre kvalite på Engelberts ringar då???
Vet ni någon i malmö som har stort utbud av deras ringar??? Har varit på Hallbergs men dem har inte så många, mesta i en katalog....
Bättre än schalins? Det är enbart att vissa av engelberts har bättre diamantkvalitet, dock går schalins också beställa med bättre diamanter.
Gå till en smed är mitt tips, mycket mer prisvärt och ett hantverk av hög klass.
Bara rädd att man inte ska bli nöjd!!
Kostar det inte också en hel förmögenhet???
Hur lång tid innan ska man gå till en guldsmed??
Om man köper Engelbert köper man namnet, en slät engelberts ring kostar ca 7000-8000 när en handgjor hos vanlig guldsmed ca 3000-4000 och det är ingen skillnad på guldet.
När jag var hos en guldsmed tittade jag på två olika ringar. Trodde han gjort båda. Den ena såg dock lite gammal och sliten ut. Diamanterna gnistrade liksom inte. När jag sa vad jag tyckte berättade han att han gjort den ena och Engelbert den andra. Behöver jag berätta vilken som var Engelbert?
Vi ska förlova oss i januari när behöver vi gå till guldsmed då???
Kan man ta med en som man tycker är fin och be dem göra något liknande???
Ska mannens ring då också vara handgjord???
onsdag i oktober
vad skillde dom i pris?
Det finns dom som använder sämre kvallitet på diamanterna då kunderna vill ha stora stenar men till ett lågt pris.
Jag har inte jämfört exakt antal stenar och carat. Engelbert använder dock TW/VS som standard. Kanalinfattade ringar (som jag tittat på)kostar runt 30000 hos Engelbert. Får bättre kvalité - TW/VVS och större stenar till bättre pris hos smed.
De har väl generellt sett ett otroligt överpris på sina diamantringar. T o m smeder som Anders Fors, som är känd och därför rätt dyr håller längre priser för samma kvalitet och där är ringarna dessutom handgjorda.
onsdag i oktober
Presis.
Guldsmederna kan nog fixa vilken kvallitet man vill om man inte betala extra för att köpa märket och designen Engelbert, utan bara få bra kvallite.
Blev nyfiken o kollade runt lite efter priser o upplever verkligen inte att guldsmeder är så mkt billigare än t.ex. engelbert. Men det är såklart att det finns guldsmeder i olika prisklasser... på samma sätt som det finns brudklänningar i olika prisklasser... och det är klart att man betalar en del för namnet oavsett om det handlar om vigselringar, brudklänningar eller solglasögon...
onsdag i oktober, låter som ett bra knep för att sälja sina egna ringar... sorry, men är nog skadad av alla stories om oseriösa guldsmeder som jag hört genom min kompis...
Jag ville ha en Engelbert ring, men tyckte den var alldeles för dyr. 12000 kr. Så vi hittade en likadan ring hos en guldsmed för halva priset! Tjohooo
Charlie
Vilka smeder har du då hört med och vilka modeller gällde det?
kollade vad en vanlig slät ring och en allians med 12 stenar skulle kosta, två guldsmeder i stockholm och en i Malmö (hade jag sedan tidigare uppgift på)
Å jag kommer att få ett riktigt bra pris på min ring fick jag reda på av min kompis!
Hm, låter väldigt skumt om Engelbert är billigare än smed, men det måste gälla en av deras billigaste ringar isåfall. Utgående modell kanske?