• Alda

ENGELBERT

Har Engelbert bra kvalite på sina ringar?? Jag år inte så duktig på rinar och jag tycker alla skriver om Schalins. Är skilnaden stor??

• Svar på tråden ENGELBERT
  • Missymiss

Engelbert är väl snäppet bättre än Schalins vad jag förstått iaf.Det är väl sett som ett "finare" märke.

• bonitan FRU 1/7-06

Det är finare, men frågan är om de har bättre kvalité, jag tror att man betalar mer för namnet, och det är jag inte villig att göra idag.. :) efter mycket mer kunskap.

HAr du hittat något snyggt?? :)

• Sanasol

Engelbert är dyrare än schalins, men är också gjutna massproducerade ringar och håller ungefär jämn kvalitet med schalins.

• Alda

har hittat mycket snyggt men inte just DEN som jag vill ha...
    Någon som kanske kan hjälpa mig???
    Vill ha något mycket enkelt men hjärna med prinsess diamant i, själva ringen i vill guld. Vill sen kombinera med vigselring i rött guld. Tycker om diamanter men den ska ändå vara enkel....

• Sanasol

Gå till en smed och designa en utifrån dina önskemål är mitt tips.

• Kalar

Till mig sa de att Engelberts ringar är handgjorda. Blev jag lurad?

• Sanasol

Kalmar

De är gjutna precis som schalins, inget handgjort över dem. Vem sa det?

• charlie06

Alda, har du kollat igenom vilket utbud Schalins och Engelbert har? Har de det du letar efter? Har de inte det så är det såklart bäst att gå till en guldsmed, men annars tycker jag iaf att det är bättre att köpa hos dem. En av mina vänner är guldsmed så hon gör min ring, men eftersom hon inte var säker på att hon kunde först (eftersom hon håller på o avvecklar sin verksamhet) så kollade jag runt bland flera guldsmeder och det är inte alltid så himla lätt att veta om dina önskemål går fram till dem eller inte. Det blir inte alltid snyggare bara för att det är handgjort... snarare tvärtom enligt min erfarenhet, men det kanske bara är för att mina två kompisar som gifte sig förra året bägge har haft problem med sina handgjorda ringar... Enligt min kompis som är guldsmed så är det skillnad mellan schalins o engelbert inte bara namnet...

Lycka till med ditt ringletande!

• Kalar

Sanasol

På affären där vi köpte våra förlovningsringar sa att de var handgjorda.

charlie06
    Vad är skillnaden mellan schalins o engelbert enligt din kompis? kvalitén eller?

Svar på tråden ENGELBERT