• Lena+Mattias=sant

bröllopsutgift i förhållande till lön

Det pratas mycket om budget men alltid om exakta summor. Jag tycker det är intressant att får reda på hur mycket folk sparar ihop iförhållande till sin lön, dvs hur mycket de prioriterar brölopet.

Vår budget är på 36000 det ör ungefär vad jag och min pojkvän tillsammans tjänar innan skatt en månad. Vi sparar under ett år.

• Svar på tråden bröllopsutgift i förhållande till lön
  • anne på grönkulla

Vi lade alla besparingar under det januari till oktober det år vi gifte oss. Bröllopet var i september. Vissa saker tog vi på löpande utgifter under året också, typ kläderna betalades på vanliga klädkontot och så. Då tjänade vi knappt 60 000 före skatt tillsammans. Bröllopsbudgeten var på lite mer än så mycket också, dvs drygt en gemensam månadsinkomst före skatt och det mesta av det gick till en resa (vi gifte oss utomlands).

• _sus_

ja, löner är roligt.....

jag studerar sen 3 år och har ett år kvar vilket betyder csn ca 7000:-/mån (9 mån/år).
    min man tjänar lite mer än så...ca 20 efter skatt

vi sparade lite över 1år.

• förhoppningsis

vår budget ligger på 100 000 och jag är student med 6900 i månaden i 9 månader/år. Min blivande har ett ganska välbetalt jobb men utan bidrag från föräldrar skulle det nog bli knepigare

• _sus_

jag glömde..
    vi landade på 40 000:-, utan bidrag från föräldrar..

det var ett toppen bröllop med mycket lyx för låg summa....

• ~höstbrud~

Vår budget var på 80'.... den är spräckt...
    Vi går in med drygt 40'och våra föräldrar med ca 45' så nu är budgeten på ca 130' detta inkluderar bröllopsresan....

Vår del är ca 2 månadlöner för mig efterskatt... jag har turen att jag får provision varje kvartal så vi har inte behövt spara något.

• nyförlovade

Vår budget är på 200 000 , inkluderat transbrot, bodende, middag, bar, tillställning, kläder, godiebags. inte inkluderat resan då.