• Lena+Mattias=sant

bröllopsutgift i förhållande till lön

Det pratas mycket om budget men alltid om exakta summor. Jag tycker det är intressant att får reda på hur mycket folk sparar ihop iförhållande till sin lön, dvs hur mycket de prioriterar brölopet.

Vår budget är på 36000 det ör ungefär vad jag och min pojkvän tillsammans tjänar innan skatt en månad. Vi sparar under ett år.

• Svar på tråden bröllopsutgift i förhållande till lön
  • chai

50000 är lite mindre än två månadslöner för mig före skatt... vi ska få bidrag av min far, eftersom han vägrar ge med sig på den punkten, men vet inte hur mycket... har inte sparat specifikt till bröllopet utan det är pengar som jag sparat in på 7 månader sedan vi flyttade ihop och mina räkningar mer än halverades... fortsatte helt enkelt att sätta av lika mycket pengar som jag gjorde innan vi flyttade ihop...

skulle bli till en kontantinsats på hus eller bostadsrätt så småningom, men det får vänta ett år till nu...

• Vikki75

Vår bröllopsbudget är på 110.000:- vilket motsvarar två och en halv månadslöner efter skatt.

• Fru Frö

Vår bröllopsbudget är på c:a 110000 och svärföräldrarna betalar 40000.

Vår inkomst är 50000 i månaden efter skatt så vi sparar inte särskilt länge.

• Blivande brud 07

Har alla toppjobb som är här? Typå 40-50 000 i månaden efter skatt. Vad jobbar man med då?

• Fru Frö

Det verkar som det är rätt blandat här vad folk tjänar och lägger på sina bröllop men jag och min blivande är båda konsulter och tjänar 36000 resp 43000 i månaden.

Men sen har man ju dragit på sig en massa utgifter också så det är ju inte så att man direkt badar i pengar.

• Emsi06

Jag undrar om ni räknar sammanlagd månadslön? Vi har haft ca 23' var före skatt under den tid vi har sparat, men nu har vi mer. Vårt bröllop kostar ca 120' inkl resa, men nu har det visat sig att vi får resan plus 25' till bröllopet av min svärfar

• Playing the angel

Vi har en budget på ca 60000:-. Tjänar runt 50000:- i månaden innan skatt.

• Lena+Mattias=sant

jag tycker det verkar som de flesta har 40-50 000 efter skatt på två. Det ger 20-25 000 efter skatt för en vilket motsvarar en lön på 33-43 000.

För mig låter det som tex läkare, civilingejör eller någon typ av chef. Kand et stämma?

Om jag fick ett jobb som passade min utbildning skulle vi ha 50 000 istället för 36 000 per månad före skatt...

• Kerin

Vår budget ligger på 75'-80', vilket väl motsvarar knappt två sammanlagda månadslöner efter skatt (eller typ 1,2 före skatt).

• Brud 2006

Vår bröllop kommer att gå på totalt 105 000 kr, inkl. resa & fickpengar till resan. Av detta betalar våra föräldrar totalt 18 000 kr tillsammans.

Vår gemensamma inkomst före skatt är ca 45 000 kr och vi har sparat i ca 1 år till bröllopet.

Svar på tråden bröllopsutgift i förhållande till lön