• Ploppan76

Snyft

Varför klipper frisörer alltid mer än vad man bestämt och pratat om. Var och klippte mig igår och sa flera gånger att jag sparade håret inför mitt bröllop och att hon bara skulle nagga på topparna. Trots detta klipper hon på som bara den, visst jag kunde ha stoppat mitt i men men.....man ska väl kunna lita på frisören!? Nu är det tveksamt om jag får upp håret som jag tänkt snyft!

• Svar på tråden Snyft
  • Ploppan76

Vad trist, förkylning och allt! fy vad man blir besviken. Själv arbetar men hela tiden för att göra kunden så nöjd som möjligt, skulle aldrig riskera att göra något som kunde inte vill. Jag är inte frisör men jag tycker det gäller alla yrken.

Vet inte vad jag ska ta mig till, hur mycket växer håret på 1 månad? Nu sitter jag här och känner mig ful och tantig....kul.....

• Ettolrach

Känner igen mig! Vissa frisörer verkar vara allmänt klåfingriga och kan inte låta ett långt hår vara långt. Har också råkat ut för frisörer som ska toppklippa och sedan klipper upp håret i etapper till axlana fast jag sagt ifrån, nej inte etappklippt, nej inte för kort.

Att det ska vara så svårt att lyssna på kunden..?

• Trollsländan

Ploppan 76
    Jag gick och köpte förlägning på Taj Mahal på drottninggatan, de plockade direkt fram rätt färg. Hör med din frisör. Om du ska ha det uppsatt fram och på sidorna kan man ju alltid sraya det håret så att det ligget mot huvudet ifall det inte räcker back till uppsättningen i nacken. Och sen kan man förlänga det undre håret så att man får känslan av långt hår... Bröllops guiden har massa fina frisyrer.

• Ploppan76

Trollsländan! Tack snälla för tipsen tur att ni finns! Känns lite bättre..

• *Lilla M*

Shit va jobbigt! Stackare!

Vissa människor är rädda för tandläkare, jag är rädd för frisörer... kanske inte när det gäller uppsättningar, men när det gäller klippning. Troligtvis har väl jag haft otur, men jag har ALDRIG gått från en frisör och varit nöjd med klippningen...vågar knappt klippa mig nu året innan bröllopet.

• AnnaBl

Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd. Självklart borde frisören ha lyssnat på dig! Som tröst kan jag säga att du ska se att det ordnar sig med uppsättningen. Man behöver inte alltid så mycket och långt hår som man tror. Jag har drygt axellångt något uppklippt hår och min frisör gjorde en underbar frisyr med bara mitt eget hår. Hur långt hår har du och hur hade du tänkt sätta upp det?

• Ploppan76

Saken är den att jag inte har så långt hår, hänger precis ner lite i nacken. Hyfsat uppklippt.

Tänkte fästa "lugg" + sidor + underhår bak i ett ruffsigt spret. Är super dålig på att beskriva. Är rädd att sidorna är för korta!!! Men man kanske kan spraya?

• Katarina98

frisörer vill alltid klippa kort för det blir mer kreativt för dem (fast själva är de nästan jämt långhåriga...)

de måste förstå att i sverige kan en tjej under 40 år inte ha kortare än axellångt, för då ses man manhaftig. (Jag klippte en snygg kort frisyr i tyskland år 2000, där det är mer OK och vanligt). Jädrar, vad jag fick skit från killar när jag kom tillbaka till sverige. nu har jag knappt axellångt, men jag har ju hitta min man, så jag skiter i den svenska traditionen! Tragikomiskt att de flestas skandinaviska tunna hår inte inbjuder till tjock hästsvans direkt...

• S-T

Hjälp

Nu har ni gjort mig skraj för frisören! Men... det var jag väl redan tidigare... Jag har tjockt, självlockigt hår som verkligen är *jättesvårt* att klippa. Tar du 2 cm, ser det ut som fem. Jag försöker få det midjelångt...

Det finns liksom bara ett visst antal frisyrer som funkar för mig: fläta, utsläppt och knut. That's it. Uppklippt vore ett helvete och jag har haft det i page en gång, vilket inte var så kul. Har även haft lugg, vilken stod rätt upp.

Nej, det är axellångt eller längre som gäller för mig... och klippt rätt av: ____ nertill. Tråkigt som *fasen* men vad gör man? Allt annat kräver gel, eller spray eller något annat... *suck*

Värsta jag varit med som var när min fars flickvän (som är frisör) klippte håret på mig. Hon skulle klippa en tre centimeter, men tog nästan sju, för det var så svårt att se...

• Nasse7

Jag hade också jätteproblem med frisär förut, men de senaste 2 åren har jag hittat en frisör och ett ställe som jag är så toppennöjd med. Jag har aldrig gått därifrån och varit missnöjd.
    Jag har ganska långt och tjockt hår och ivll att det ska vara långt också. Min frisör skulle aldrig få för sig att klippa kort, hon säger att jag passar bäst i långt hår, men däremot har vi exprimentert lite med färger och uppklippningar och dylíkt. Hade det varit en annan frisör hade jag aldrig vågade det, men bara man hittar en man litar på går det jättebra. Så fortsätt att leta, nånstans där ute finns det en frisör som lyssnar på vad du säger och du kommer gå ut därifrån varje gång och känna dig osm en prinsessa.

Svar på tråden Snyft