• SaraJane

Bleka tänderna??

Jag har i några månader haft ett paket Simple smile hemma men har varit för feg för att använda det. Nu gifter jag mig nästa helg och det är väl hög tid att bleka tänderna nu. Ngn som gjort det hemma, hur gick det? Är det svårt? Blev det bra?

Jag kan tillägga att jag är gravid, men det borde väl inte vara ngt problem?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Bleka tänderna??
  • future mrs B

tror jag har provat allt som finns,men utan resultat. men en vannina sa dock att om man i naturen har lite gula tander sa gar det inte att bleka eftersom man inte kan bleka emaljen i sig sjalv(????)(om man inte gar till proffs)de kanske kan bli ngt vitare om man ar rokare,rod vins drickare etc.sa nu hoppas jag pa att vi kan spara lite extra & ga till en tandlakare & fa det gjort...

• augusti_2006

future mrs B
    Jo det är ju sannt. Har man fläckar i själva tanden så går det inte att bleka bort. Själv fick jag fula tänder av kaffe, te, rökning och då blev dom jättefina vid blekning. Jag har en "fuskframtand" som dock är lite svår att få i exakt samma färg som de andra tänderna. Den får jag inga missfärgningar på så antingen är den lite för ljus om mina tänder blivit missfärgade, alternativt lite för mörk då jag blekt tänderna (eftersom blekning inte funkar på den tanden). Skalfasader är ju ett alternativ (de blir inte missfärgade). Men det tyckte jag kändes lite onödigt och framför allt onödigt dyrt. Känns även dumt att slipa ner sina egna fungerande tänder för att fixa skalfasader. Men någon gång kanske

• Zeta-2007

Om du inte hinner, kan el har råd att bleka tänderna så testa att borsta dem i salt o citron några dagar. Det fungerar bättre än vanliga tandputs o whitening tandcremer!

• ellen-pellen

Att bleka tänderna hemma är bara bullshit! Kan max få 2nyanser blekare.. Med skena från tandläkare kan man max få 6nyanser, det tar tid, tär på tenderna och du har ilningar i 14dagar. Alla borde göra en riktig blekning med BriteSmile eller Zoom (samma metod). Då kan man få max 12nyanser och det tar bara en timme!

• Anna 29/7

Har provat bleka tänderna själv hemma med skena och efter det så ilar det något så fruktansvärt i tänderna! Kan inte äta glass eller dricka kaffe/te längre! Nej naturliga tänder så man kan äta vad man vill. Har även hört att andra har fått samma problem efteråt!

• Trollsländan

www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1720840.html
    För oss har det funkat jättefint. Jag har aldrig haft så vita tänder förrut. Men det finns massa gamla länkar med tandläkare som bestämt avråder. Man får titta i plånboken och bestämma själv vad man har råd med och hur man vågar chansa.

• pickolina

Tja, jag kan inte hålla med!!! Jag har blekt tänderna hemma, med skenor ocj medel från tandläkaren. Har gjort detta 3ggr och har ALDRIG haft problem med ilningar eller liknande....

Så prata för er själva och säg inte att man (alla) får dessa problem!

Det finns en speciell tandkräm som man kan använda under tiden man bleker. Denna minskar risken för ilningar.

• Anna 29/7

Jag sa inte att ALLA fick det! Jag bara gav min personliga åsikt om det! Och jag har vänner som känt samma sak. Så jag bara berätta vad vi upplevde. Det är väl därför hon fråga! För att höra olika åsikter?

• pickolina

Anna 29/7

Jag syftade absolut inte på ditt inlägg, förstod att du enbart pratade om dina egna erfarenheter... Jag syftade på vad "ellen-pellen" skrivit....

• Anna 29/7

Ok Jag är nog lite korkad!
    Känner mig lite nervös och stressad nu för tiden! Men Bra att vi "redde" ut det :)

• pickolina

Haha.. Absolut inte korkad! Inte så lätt att veta, jag borde varit mer specifik... :) Ja, bra att vi redde ut det... *s*

Svar på tråden Bleka tänderna??