• SaraJane

Bleka tänderna??

Jag har i några månader haft ett paket Simple smile hemma men har varit för feg för att använda det. Nu gifter jag mig nästa helg och det är väl hög tid att bleka tänderna nu. Ngn som gjort det hemma, hur gick det? Är det svårt? Blev det bra?

Jag kan tillägga att jag är gravid, men det borde väl inte vara ngt problem?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Bleka tänderna??
  • augusti_2006

Jag blekte mina hos tandläkaren. Det blev superbra (då kör dom dessutom med UV-lampa som är riktigt effektiv). Kostar en slant, men bra blev det.

• amr

Gjorde du det privat eller? Kostnad?

• Carambole

Jag har läst att man inte skall använda sånt om man är gravid, för man vet inte ännu om det kan ge några biverkningar på fostret.

• SaraJane

Carambole: Jaha, det låter inge vidare, då kanske det inte blir ngn blekning då. Tandläkaren finns det inte tid eller pengar att gå till nu, frågan är bara om jag ska använda det jag har hemma eller inte?

Tacksam för fler svar

• SaraJane

Hej tjejer!

Var inne på Simplesmiles hemsida och där stod det: "Du bör inte bleka tänderna om du är gravid, har hål i tänderna, har tandkött i dåligt skick, har tandställning eller har synliga rötter" Kan vara bra att veta för andra.

Så det blir inga skinande vita tänder till bröllopet
    Men det får jag leva med . . är ju såååå lycklig över bebisarna i magen

Kram på er alla!

• Angelici

Hej! Min erfarenhet är att hemmablekning inte fungerar för skenorna blir för dåliga. Tandläkare gör riktiga skenor på ett sätt som du inte kan göra själv. Hemmablekningen var pengarna i sjön.

• augusti_2006

Ja jag gjorde "riktiga" skenor hos tandläkaren oxå (för att kunna underhålla någon gång i bland själv). Skenor gjorda efter mina tänder. Funkar bra.

• Sibylla

Hörde av min syster att det är helt onödigt och inte fungerar!

• E.L

Läste om en penna, Brightsmile eller nåt sånt, som man målar tänderna med. Lät lite konstigt. Är det ngn som vet vad det är o om det funkar?

• Princess karoline

Heej!!

Jag säljer tandblekning med garanterat resultat, men man ska absolut inte bleka när man är gravid, det avråder i allafall tanläkare.

Lycka till!!!

Svar på tråden Bleka tänderna??